cutthroat Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Het lijkt nog zo ver weg, maar ik heb mijn zomervakantie al geboekt. Als scheerfanaat in wording zat ik me gelijk af te vragen welke scheergerelateerde artikelen op de plaats van bestemming te vinden zijn, en wat je absoluut moet meenemen als souvenir. Hierover is op dit forum niks te vinden, hooguit vermeldingen in draadjes die ergens anders over gaan. Is het misschien een idee om een aparte sectie op te zetten in de trant van "Ik ga op vakantie en neem mee (terug)"? Dan kunnen we daar draadjes starten over een bepaald land of een bepaalde streek, waar anderen die daar al geweest zijn tips, trucs en ervaringen kunnen delen. Op die manier ontstaat op den duur een overzichtelijk naslagwerk over wat je waar kunt of moet halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baardaap Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Goed idee, makkelijk uitvoerbaar en zeker nuttig +1 Vorig jaar ben ik in Cyprus geweest, daar zat ook een kleine drogist. Maar met een grote collectie vooral zepen en kwasten, toen had ik alleen mijn hobby nog niet ontdekt. Dus ik had alleen zonnebrand gekocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Ik ga naar Toscaanse kust dus ga daar wel lekkerrondsnuffelen naar zeepjes etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Ik verwacht dat het net als het "Voor Vrouwen" forum weinig animo zal opleveren en het een klein stukje onoverzichtelijker zal maken. Wel een goed plan, maar weet niet of het een aparte sectie verdiend. Misschien een algemeen "Ik ga op vakantie en neem mee (terug)" topic maken in algemeen scheren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 Daar had ik ook aan zitten denken, maar ik ben bang dat de topics en posts daarin zullen ondersneeuwen. Neem bijvoorbeeld het "Show je aankopen" topic. Die bestaat intussen uit iets van 140 pagina's. Nou zal het niet zo'n vaart lopen, maar stel dat je op een gegeven moment 40 pagina's hebt (wat niet ondenkbaar is met alle off-topic discussies die plaats vinden), dan wordt het een stuk lastiger om de gewenste informatie te vinden. Als je nu een aparte sectie hebt waar mensen topics aan kunnen maken per land, dan is die informatie veel makkelijker terug te vinden. Dat was mijn gedachtengang er achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Je zou er een kunnen openen voor een land en als er dan landen bijkomen kunnen we misschien in de startposts een lijstje met landen/topics zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Misschien een idee om een show je aankopen per maand of kwartaal ofzo te gaan maken? En ook zo voor een vakantietopic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Of gewoon een sticky onderwerp, waarin de OP het per land/streek bijgehouden word. Dus gewoon even de eerste paar antwoorden reserveren door de OP dan heb je de ruimte om uitgebreiden. Moet alleen de OP dus het wel bijhouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Goed idee. Ik ben vorig jaar naar Drenthe geweest. Daar hadden ze De Vergulde Hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Goed idee. Ik ben vorig jaar naar Drenthe geweest. Daar hadden ze De Vergulde Hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 Of gewoon een sticky onderwerp, waarin de OP het per land/streek bijgehouden word. Dus gewoon even de eerste paar antwoorden reserveren door de OP dan heb je de ruimte om uitgebreiden. Moet alleen de OP dus het wel bijhouden. Nou ben ik geen computer nitwit, maar wat betekent OP ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Original Post(er). Dus zowel de openingspost als diegene die hem geplaatst heeft. Nix13 bedoeld hier de laatste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Sorry soms neem je al die afkortingen over openingspost bedoelde ik. En dan gelijk een paar keer antwoorden zodat je een paar keer onderelkaar je eigen post hebt. die je later kan wijzigen in de aanvullingen van anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 OK, helder Maar wordt dat dan niet erg omslachtig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Dan had ik je verhaal ook niet helemaal scherp want ik dacht dat je met bijhouden bedoelde door de original poster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Nee, sorry. Wat ik bedoel is dat de OP in een nieuw topic aangeeft waar hij op vakantie gaat, waarop anderen kunnen reageren met wat hun ervaringen op scheergebied in dat land zijn. Bijvoorbeeld een goede barbier, een bepaalde zeep of aftershave of noem maar op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Ik blijf er bij dat een thread per land het beste is. Niemand heeft ook zin om 20x hetzelfde te moeten zeggen in 20 verschillende "ik ga naar Italie en ik zoek / neem mee terug". Apart subforum lijkt me dus een beetje overdreven, maar kan wel komen mochten de thread's per land binnen 2 weken met 140 paginas aan posts gevuld zijn natuurlijk. We proberen de hoofd structuur zo "schoon" mogelijk te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Ik bedoel het waarschijnlijk weer anders en kan het niet makkelijk uitleggen. Dus even in schemavorm op de iphone via tapatalk proberen en anders vanavond maar weer eens de pc aanslingeren. 1e post door X Spanje. Bij de Druni in Alfaz hebben ze .... Bij de Mercadonna in LaNucia hebben ze ... 2e post (weer door diezelfde X) Frankrijk. Bij de panne in slakkenstad hebben ze ... Bij de fromage in parijs hebben ze ... Door zelf de eerste paar reacties te kapen kan je deze blijven bewerken en blijft het begin van het topic erg overzichtelijk. De discussie volgt daar gewoon achteraan. Maar voor diegene die de onderwerpen begint is het best veel bijhouden. Daar staat tegenover dat hetwel een leuk naslagwerk is. Maar ook een deel van de spannende zoektocht op vakantie zal wegnemen Hoop dat het zo wat duidelijker is hoe ik het zag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Ik bedoel het waarschijnlijk weer anders en kan het niet makkelijk uitleggen. Dus even in schemavorm op de iphone via tapatalk proberen en anders vanavond maar weer eens de pc aanslingeren. 1e post door X Spanje. Bij de Druni in Alfaz hebben ze .... Bij de Mercadonna in LaNucia hebben ze ... 2e post (weer door diezelfde X) Frankrijk. Bij de panne in slakkenstad hebben ze ... Bij de fromage in parijs hebben ze ... Door zelf de eerste paar reacties te kapen kan je deze blijven bewerken en blijft het begin van het topic erg overzichtelijk. De discussie volgt daar gewoon achteraan. Maar voor diegene die de onderwerpen begint is het best veel bijhouden. Daar staat tegenover dat hetwel een leuk naslagwerk is. Maar ook een deel van de spannende zoektocht op vakantie zal wegnemen Hoop dat het zo wat duidelijker is hoe ik het zag. Dit zou prima zijn inderdaad Onder algemeen scheren / niet in een eigen forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Dat is idd een goede optie. Ik snap heel goed dat we het forum op orde willen houden, en dat dat een bereklus is. In deze opzet kan ik me ook prima vinden en zal dan ook op korte termijn een eerste "vakantie-topic" starten. Ik dacht dat het misschien een goed idee was en heb gewoon een balletje opgegooid. Het op vakantie afstruinen van winkeltjes is zeker erg leuk. Alleen wanneer je, zoals ik, met 2 kleine kinderen op pad bent, kun je niet alles op je gemak bekijken. Dan zijn tips als "die zeep is geweldig" en "dat soort mesjes moét je meenemen" erg welkom, want dat maakt het iets makkelijker. Neemt niet weg dat als je iets tegen het lijf loopt, je dat dan toch meeneemt. Hoe dan ook, een ieder alvast leuke en lekkere souvenirs toegewenst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Dat is idd een goede optie. Ik snap heel goed dat we het forum op orde willen houden, en dat dat een bereklus is. In deze opzet kan ik me ook prima vinden en zal dan ook op korte termijn een eerste "vakantie-topic" starten. Ik dacht dat het misschien een goed idee was en heb gewoon een balletje opgegooid. Het op vakantie afstruinen van winkeltjes is zeker erg leuk. Alleen wanneer je, zoals ik, met 2 kleine kinderen op pad bent, kun je niet alles op je gemak bekijken. Dan zijn tips als "die zeep is geweldig" en "dat soort mesjes moét je meenemen" erg welkom, want dat maakt het iets makkelijker. Neemt niet weg dat als je iets tegen het lijf loopt, je dat dan toch meeneemt. Hoe dan ook, een ieder alvast leuke en lekkere souvenirs toegewenst Het idee is ook goed en ben blij dat je het doet, wij denken (lang) niet overal aan, en uiteindelijk runnen we met z'n allen dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts