Jump to content

Voskhod

bronda

Recommended Posts

Omdat ik dit mesje zeer waardeer om zijn fijne scheereigenschappen

en omdat ik standaard 3 keer met een mesjes scheer en dan verwijderd voor

een vers exemplaar ben ik nu eens aan het testen hoe lang ik nu echt met deze Voskhod

kan doen.

Ik zit nu op 5 scheerbeurten zonder enig gevoel van irritatie en nog steeds BBS zonder enige moeite trouwens.

Ben dus benieuwd hoe lang ik daadwerkelijk ermee kan scheren voordat het mesje echt gaat irriteren en gewoon niet meer comfortabel scheert. Morgen de 6e beurt, ben benieuwd. Ik test het mesje in een Timor 1328 SB TTO.

De 6e scheerbeurt met de Voskhod net achter de rug.

Een glad resultaat, BBS net als de 5e beurt. Je hoort het mesje wel duidelijk meer schrapen.

Ook merkbaar last van Razor Burn ondanks het gladde resultaat. De huid voelt wat trekkerig aan. Ook een 6 tal plekjes waar ik me heb opengehaald, lichte nicks op bovenlip, kin en hals.

De scheerbeurt verliep minder comfortabel, ik denk dat 5 scheerbeurten voor mij de max is als het om comfortabel scheren gaat. De 6e scheerbeurt verliep goed maar duidelijk had het mesje er meer moeite mee. 6 scheerbeurten kan maar is voor mijn huid niet echt wenselijk.

Ik hou het op 5 scheerbeurten.

Mogelijk dat je in de zomermaanden een beurtje langer comfortabeler ermee kan scheren omdat je huid dan wat zachter is door de hogere temperaturen en de poriën iets meer open staan maar dat is theorie op dit moment. Nu ga ik de Astra SP aan een test onderwerpen qua scheerbeurten.

• 2 weeks later...

Voskhod = zonsopkomst.

Een heel prettig mesje, niet agressief en ook niet superscherpmesje met een voor mij gemiddelde standtijd van 3 tot 4 scheerbeurten.

De prijs is eigenlijk ook gemiddeld maar het verzenden uit Moscow is wat prijzig.

De prijs is eigenlijk ook gemiddeld maar het verzenden uit Moscow is wat prijzig.

Vindt je? Valt best mee, zit op ongeveer 6,50 euro. Nog minder zelfs als een pakketje binnen NL

Voor dat geld ga ik het niet ophalen met de fiets :mrgreen:

Kijk HIER maar eens of DEZE met extra sample pakjes van diverse andere soorten.

Dan ben je bij de eerste 13,50 en bij de ander 17,- euro kwijt inclusief verzenden. (grof opgeteld)

En 2 tot 4 scheerbeurten = gemiddeld 1 per week. Dan kan je weer 100 weken vooruit voor 13,50 ;)

Vindt je? Valt best mee, zit op ongeveer 6,50 euro. Nog minder zelfs als een pakketje binnen NL

Voor dat geld ga ik het niet ophalen met de fiets :mrgreen:

Kijk HIER maar eens of DEZE met extra sample pakjes van diverse andere soorten.

Dan ben je bij de eerste 13,50 en bij de ander 17,- euro kwijt inclusief verzenden. (grof opgeteld)

En 2 tot 4 scheerbeurten = gemiddeld 1 per week. Dan kan je weer 100 weken vooruit voor 13,50 ;)

Ik weet het maar als de verzendkosten bijna net zo hoog zijn als het product dan wringt er iets bij mij.

Guest JanWinters
Ik weet het maar als de verzendkosten bijna net zo hoog zijn als het product dan wringt er iets bij mij.

Start een inkoopactie :-)

• 4 months later...

Voshkod, vooralsnog mijn favoriete mesjes. Ik heb er op eBay 50 stuks gekocht, goed voor 50 weken scheren voor 9 euro. Geen enkele irritatie meer! Geen sneetjes, geen razoburn dankzij Voshkod en de krabber van Standardrazors.com.

• 4 weeks later...
Ik snap er niks van. Deze dingen roesten bij mij al in de folder. Zelfs na droog maken zit er na een paar dagen een bruine uitslag op. Jammer, want ze scheren best wel fijn.

Daar heb ik geen last van gehad. Zelfs bij gebruik na 10 dagen in de krabber roesten ze niet. 10 dagen is een keer of 4-5 scheren bij mij.

Kan ook aan de krabber liggen. Den werk het mesje als anode. Heb je een aluminium mes? In mijn futur roesten de mesjes ook veel sneller dan in mijn Digress .

Zat ik ook al te denken. Vooral messing of andere koperhoudende metalen krabbers (met plate loss!) kunnen RVS laten roesten al was het pisbakken staal...

Kan ook aan de krabber liggen. Den werk het mesje als anode. Heb je een aluminium mes? In mijn futur roesten de mesjes ook veel sneller dan in mijn Digress .

Zat ik ook al te denken. Vooral messing of andere koperhoudende metalen krabbers (met plate loss!) kunnen RVS laten roesten al was het pisbakken staal...

Ik citeer:

"De term "pisbakkenstaal" wordt soms gebruikt om een staalsoort van slechte kwaliteit aan te duiden (net als waaibomenhout gebruikt wordt om slecht hout aan te duiden). Soms wordt pisbakkenstaal afgekort tot PBS, vergelijkbaar met de afkorting RVS voor roestvast staal. In werkelijkheid moet echter voor een stalen urinoir juist een goede staalsoort gekozen worden vanwege de zuren in de urine."

J

wat me, wild off-topic, doet denken aan de keer dat ik een verrekijker kocht en de verkoper deze trachtte aan te prijzen door over het kistje waar het in zat te zeggen "Dit is geen lawaaibomenhout!"

@joostmoree; je sais! ik ben een staalboer weet je wel... :roll:

Over het algemeen wordt staal 37/ Fe 360 bedoeld als we het over pisbakkenstaal hebben. Het heeft inderdaad net zoveel met urinoirs vandoen als waaibomenhout met zeilschepen (pun intended). Overigens was, lang, lang geleden, het staal gebruikt voor baden en toiletten ook erg slecht maar dan wel weer door emaille beschermt. Sloeg je daar echter een stukje af was het ook zo gedaan met de pret.

Voor kwaliteitspisbakken zie ik overigens dan weer liever porselein dan rvs maar porselein scheert dan weer niet zo geweldig denk ik. :mrgreen: