cutthroat Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Afgelopen weekend was ik bij mijn ouders en vertelde aan mijn vader dat er in Breukelen een leuk zaakje in scheerartikelen annex herenkapper/barbier zit. Waarop hij zegt: "Daar stond vandaag een stukje van in de krant". Bleek er in de Utrecht editie van de Telegraaf een artikel over Paul Kox te staan! Leuk artikel, maar wel triest om de geschiedenis van deze zaak te lezen, en nog triester dat hij vooralsnog geen opvolger heeft. De kans is dus dat The Dutch Shaving Shop ergens in de komende paar jaar ophoudt te bestaan . Positieve van het verhaal is dat het aantal barbiers in Nederland de afgelopen tien jaar bijna verdubbeld is. Hopelijk neemt één van deze mensen de zaak van Paul over. En anders moeten wij, als uniek Nederlands scheerforum, misschien deze unieke Nederlandse zaak overnemen Ik heb het artikel ingescand in twee delen, want het was te groot om in één keer te scannen, en daarna aan elkaar gezet (wat overigens niet 100% gelukt is . Omdat het een nogal flinke afbeelding is geworden post ik die niet hier, maar kun je hem lezen via deze link. Ik was al van plan om binnenkort eens bij hem langs te gaan, maar dit voornemen is alleen maar gesterkt door dit artikel. Weet iemand hier of je zo langs kan gaan, of alleen op afspraak? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Leuk om te lezen en nog leuker dat je de moeite hebt genomen om dit in te scannen en plaatsen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 Natuurlijk neem ik die moeite ! Zo langzamerhand word ik al net zo'n scheergek/fanaat als jullie (waar je mee omgaat, wordt je mee besmet ). Ik vond dit zo'n bijzonder artikel dat ik dat wilde delen met de andere gekken Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Gekken? Nou moet jij eens goed luisteren mannetje. Het is niet fatsoenlijk van je om zo over Marcel, Talibeard, Snuff en Buffel (om maar over andere krankzinnigen te zwijgen....) te praten! Bied je excuses aan! :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Net ff gelezen, leuk artikel. Zou al bijna een carriereswitch willen maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Gekken?Nou moet jij eens goed luisteren mannetje. Het is niet fatsoenlijk van je om zo over Marcel, Talibeard, Snuff en Buffel (om maar over andere krankzinnigen te zwijgen....) te praten! Bied je excuses aan! :mrgreen: Ach... je noemt er wel een paar op zeg... Leuk stukje, bedankt voor het delen. Paul is een aardige gast, maar als ik de foto zo zie begrijp ik ook direct de logica van zijn website/winkel Niet dat ik daar iets op tegen heb trouwens, integendeel. Het heeft absoluut charme en is zeker niet doorsnee. Daarvan bestaan er al genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 Gekken?Nou moet jij eens goed luisteren mannetje. Het is niet fatsoenlijk van je om zo over Marcel, Talibeard, Snuff en Buffel (om maar over andere krankzinnigen te zwijgen....) te praten! Bied je excuses aan! :mrgreen: S..sorry...zon . Maar als je mijn tekst goed had gelezen had je gezien dat ik mezelf daar onder schaar . En daarbij: er lopen meer gekken vrij rond als dat er vast zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Leuk stukje; bedankt voor het posten!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Leuk artikel om eens te lezen. Qua gekken... Tja het is waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Bedankt voor het extra leesvoer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Dank je wel voor het posten. Leuk artikel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Bedankt voor het inscannen, ga het vanavond ook eens lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Dank voor het plaatsen, deel van de geweldige historie was wel bekend maar niet zo uitgebreid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 bedankt, jammer dat het misschien zo moet eindigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dali Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Leuk stukje, bedankt voor het delen. Paul is een aardige gast, maar als ik de foto zo zie begrijp ik ook direct de logica van zijn website/winkel Niet dat ik daar iets op tegen heb trouwens, integendeel. Het heeft absoluut charme en is zeker niet doorsnee. Daarvan bestaan er al genoeg. Ik wilde het er niet ingooien maar als het toch genoemd is.... Tijd terug wilde ik wat bestellen en heb alle webshops eerst bekeken. Bij deze webshop kwam ik niet verder dan pagina 1. Wat een chaos. Daar verlies ik echt elk overzicht en was gelijk weer foetsie. Kwam vandaag ook een link naar razorstore.nl tegen. Die heeft het begrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Bedankt voor de link cutthroat! Zijn baard is wel flink gegroeid sinds ik hem de laatste keer heb gezien (voorjaar '13) trouwens, en dat voor een barbier! Op zijn huidige adres ben ik nog niet geweest maar die winkel in Breukelen was geweldig, al was het maar vanwege de onoverzichtelijkheid. Als ik iets wilde maakte ik eerst een lijstje met behulp van zijn webwinkel, al een hele klus, en ging dan langs in Breukelen. Deed je dat niet dan kwam je met hele andere spullen thuis want dan was het gewoonweg niet terug te vinden. En altijd dingen in de winkel die dan weer niet op de website stonden; een snoepwinkeltje voor iets grotere jongens hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 3, 2014 Share Posted February 3, 2014 Leuk stukje, bedankt voor het delen. Paul is een aardige gast, maar als ik de foto zo zie begrijp ik ook direct de logica van zijn website/winkel Niet dat ik daar iets op tegen heb trouwens, integendeel. Het heeft absoluut charme en is zeker niet doorsnee. Daarvan bestaan er al genoeg. Ik wilde het er niet ingooien maar als het toch genoemd is.... Tijd terug wilde ik wat bestellen en heb alle webshops eerst bekeken. Bij deze webshop kwam ik niet verder dan pagina 1. Wat een chaos. Daar verlies ik echt elk overzicht en was gelijk weer foetsie. Kwam vandaag ook een link naar razorstore.nl tegen. Die heeft het begrepen. Het is even een kwestie van aanpassen, als je het gewent bent is het echt simpel alleen niet traditioneel met een mooi rolmenu. Maar wel eerlijk geprijsd en veel leuke unieke producten. En ook daar hoef je alleen maar de button 'in winkelwagen' aan te klikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 3, 2014 Author Share Posted February 3, 2014 Ik ben er het wel mee eens dat het een onoverzichtelijke chaos is. Maar als je de tijd (lees:HEEL veel tijd ) voor neemt om zijn webwinkel door te struinen, kom je toch een heleboel dingen tegen die je niet gauw bij een ander vindt. Dit alles komt op mij over als dat Paul een absolute vak-idioot van de hoogste graad is. En dat is, vind ik, heel wat waard. Ik heb nog in geen van de reacties gelezen of iemand weet of je zo bij hem langs kunt gaan, of alleen op afspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Inderdaad een winkel met een lange geschiedenis. Ik ben helaas nog nooit in zijn stenen winkel geweest, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik mag dat wel zo'n chaos, lekker een middagje snuffelen en schatten ontdekken. Toen ik begon met klassiek scheren was Paul's webshop eigenlijk ook de enige webshop die iets met scheren deed. Dat was al best een tijd terug en tegenwoordig hebben we een ruim aanbod aan goed gesorteerde webshops. Helaas is Paul's webdesign ook blijven hangen in de tijd, want een dergelijke lay out is gewoon niet acceptabel voor het merendeel van de moderne shoppers. Ook het aanbod is niet meer bijzonder op een enkel sporadisch item na, dat ligt niet aan Paul denk ik, maar aan het mooie assortiment dat concullega's hebben. Ik zou het jammer vinden als dit stukje geschiedenis ophoudt te bestaan, maar ik vraag me af of het afwendbaar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 4, 2014 Share Posted February 4, 2014 Leuke zaak en aardige gast. Hoop dat hij het nog tijdje volhoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Ik ben er het wel mee eens dat het een onoverzichtelijke chaos is. Maar als je de tijd (lees:HEEL veel tijd ) voor neemt om zijn webwinkel door te struinen, kom je toch een heleboel dingen tegen die je niet gauw bij een ander vindt. Dit alles komt op mij over als dat Paul een absolute vak-idioot van de hoogste graad is. En dat is, vind ik, heel wat waard. Ik heb nog in geen van de reacties gelezen of iemand weet of je zo bij hem langs kunt gaan, of alleen op afspraak. Hij heeft zijn openingstijden (zie zijn site). En het is een webwinkel dus mag hij niet zomaar verkopen dat zijn de regeltjes van de gemeente. Maar als jij je pakje bestelde scheermesjes komt ophalen en je raakt aan de praat, dan mag je soms blij zijn dat je geen pinpas bij je hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Dan hoop ik dat hij geen pin apparaat heeft, want ik heb sowieso altijd 2 pinpassen bij me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Thnx for sharing, toch maar eens langs gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 5, 2014 Share Posted February 5, 2014 Dan hoop ik dat hij geen pin apparaat heeft, want ik heb sowieso altijd 2 pinpassen bij me Helaas er is pin automaat aanwezig, je hebt niet alleen een pinpas nodig maar extra tijd is ook aan te raden. Paul heeft atijd leuke verhalen op scheergebied. Kan ook niet anders als je je hele leven al scheert en knipt op d old fasion way. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Heb de openingstijden gevonden, moet alleen vantevoren een afspraak maken. Vond ook de oude foto's uit Utrecht. Dat doet me als geboren en getogen Utrechtenaar wel wat. En voor wat betreft die pinautomaat: ach, ik moet me maar een beetje inhouden . Maar ik zal sowieso wat moois mee naar huis nemen. Maar wat? Misschien een leuke uitdaging voor de mensen die meelezen en Paul kennen: wat mag ik absoluut niet laten staan? En nou niet met het halve assortiment aankomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts