Jump to content

Recommended Posts

Posted

Semogue SOC 2 band

TFS Tabacco Verde

Gillette NEW kop met Shavecraft handvat

Polsilver Super Iridium

Vitos Aftershaving aftershave

Damn, dat ging smooth! 2 pass en een DFS+

Posted

Gillette Old OC (<1930)

Shark Super stainless (3*)

Omega 10019

Arko extra sensitive

Florida Water

Sanex Dermo Active ASB

Al weer de derde scheerbeurt met het Shark mesje, maar nu in een iets agressievere krabber. Al met al weer een DFS zonder irritaties. Tot dusverre heb ik nooit vaker dan drie keer gedaan met een Shark mesje, maar wil morgen proberen hoe het mesje zich houdt bij een vierde scheerbeurt.

Posted

Het was toch de laatste (5e) keer vandaag met het Perma-Sharp mesje. Nog steeds niet slecht.

HW: Schick Krona, Perma-Sharp Super, Omega 20102

SW: Palmolive stick, Pitralon Classic

Morgen weer een HEMA mesje.

Posted

Proraso pre wit

Omega 10019

BdF Classico

EJ

Polsilver (10* !!)

Aluin

Floïd black.

Ik weet niet of nu dit mesje beter was dan de eerste Polsilver, of dat mn techniek de laatste 4 maanden verbeterd is. Maar de vorige moest ik na 10 beurten deleten, terwijl deze nog steeds prima scheert en er sowieso nog twee beurten uit te halen zijn.

Posted

Omega Trekpleister

EJ classic soap Sandelwood

Fatip Grande

Personna Super 4e x

Alcolada Glacial

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > BBS

Vandaag de Personna weer in de Fatip.

Wordt wat eentonig, maar weer goede beurt met BBS resultaat.

Nu maar eens zien hoelang die Personna stand houdt.

Posted

Merkur Futur

Astra mesje

Omega scheerkwast

Prorazo creme/zeep uit het rode bakje

Prorazo aftershave milk/balsem

Eerst een WTG met de Futur op standje 2. Daarna een ATG op standje 1. De Futur in combinatie met de Astra mesjes vind ik ideaal.

Meestal in twee passes heel erg glad en geen irritatie. Nadeel van de Futur is dat je er wat moeilijk mee vlak onder je neus komt.

De Prorazo uit het rode bakje bevalt wat minder goed dan die uit het witte bakje; schuimt wat moeilijker op en lijkt ook niet zo glad te scheren.

Posted

8utatudu.jpg

Vandaag de straight weer ter hand genomen. Voor het eerst de hele shave met het mes gedaan. Niet BBS en ik voel nog wel wat stoppels. Ook wat bloedplekjes, maar deze shave geeft me wel weer een hele boost met de straight. Top!

Posted
Vandaag de straight weer ter hand genomen. Voor het eerst de hele shave met het mes gedaan. Niet BBS en ik voel nog wel wat stoppels. Ook wat bloedplekjes, maar deze shave geeft me wel weer een hele boost met de straight. Top!

Dus de touch ups en de strop hebben hun effect gehad, nice ;)

Posted

Krabber: Edwin Jagger Barley DE89BA11

Mesje: Super Max

Kwast: Henk

Creme: LaToya scheercreme (proefmonstertje)

ALUIN DVH

After Shave: Amouage Epic

Mesje voor de tweede keer vandaag, met 3 passes een super glad resultaat.

Posted

Vandaag geschoren met het eerste mes vers geslepen op mijn nieuwe Nakayama :)

Kwast : Rod kneep das

Zeep : Martin de candre

Mes : Henckels friodur inox

A. S. : Tobs Mr Taylor

Het mes is vrij hard en laat zich goed slijpen. De steen geeft een heerlijke feedback tijdens het slijpen en voelt erg '' smooth'' aan.

Al met al weer een erg prettige scheerbeurt, de nek laat bijna altijd wel een paar kleine haartjes staan.

De haren groeien ook in alle richtingen tegelijk daar. Zo is dat bij mij nu eenmaal :).

Posted

- Gillette Blue Star

- Dorco ST300 (3*)

- Mühle 81M520

- TOBS sandalwood cream

- Aluin

- Floid suave

- Kruidvat ASB

Vandaag al weer de derde beurt met deze Dorco. Ondanks dat ie, net als gisteren, iets trekkerig voelt, heeft nog steeds weinig moeite met mijn baard. Hij voelt niet meer zo smooth, maar een dikke laag TOBS sandalwood maakt een hoop goed. Misschien is het mijn verbeelding, maar het mesje lijkt ietsje beter te voelen als gisteren.

Uit nieuwsgierigheid vandaag maar twee passes gemaakt, WTG en ATG. Voor mijn gezicht ging dit prima, voor mijn hals schoot dit ernstig tekort. Daar dan ook nog maar een XTG gedaan. Uiteindelijk een DFS resultaat, zonder irritatie, scheerbrand of bloedpuntjes.

Afgemaakt met de Floid suave (vind dit echt een ongelooflijk lekkere aftershave!) en ik had nog een tube Kruidvat ASB staan die ik ooit heb gekregen. Deze laatste vind ik niet zo bijzonder. Weinig, zelfs een beetje muffige, geur en trekt zo snel in zonder sporen achter te laten, dat je je afvraagt of je wel ASB hebt gebruikt :D .

Al met al een prettige scheerbeurt, klaar voor de laatste vrijdag van de week.

Posted

Geen bijzonderheden vandaag ;)

Hardware: Schick Krona, HEMA mesje, Omega 20102 kwast

Software: Palmolive scheerstaaf, aluinblokje, La Toja Classic aftershave

De La Toja heeft een lekker ouderwetse geur. Het doet me denken aan de herenkapper waar wij vroeger altijd naartoe moesten in het dorp.

Posted

Proraso pre wit (opperdepop)

Omega 10019

BdF Classico (opperdepop)

EJ

Polsilver (11*)

aluin

Nivea sensitive asb

Kappa Azzurro EdT.

Polsilver geeft nog steeds geen teken van vermoeidheid, dus we gooien de handoek nog niet in de ring ;)

Posted

x6ja.jpg

Vandaag voor de eerste keer de Fatip Piccolo in gebruik genomen. Dit is een aangenaam krabbertje maar je voelt met aanzetten wel direct dat er een mes op je huid staat. Dus even respect en behoedzaam starten. Geen druk en lekker laten gaan, het gewicht doet zijn werk. Twee passes waren voldoende voor een DFS++.

Wat me wel heel erg verbaasde is dat het Voskhod mesje in de Fatip bijna trekkerig aanvoelde en dat voor een nieuw mesje. Ik ben erg gecharmeerd van de Voskhod maar ik denk dat in deze krabber echt iets anders moet. Al met al een hele fijne shave mede ook door de mug soap.

Hardware

Fatip Piccolo

Voskhod

Vergulde Hand kwast

Software

Williams Mug Soap

Splash Pinaud Lustray - Blue Spice

Woody's ASB

Posted
- Gillette Blue Star

- Dorco ST300 (3*)

Vandaag al weer de derde beurt met deze Dorco. Ondanks dat ie, net als gisteren, iets trekkerig voelt, heeft nog steeds weinig moeite met mijn baard. Hij voelt niet meer zo smooth, maar een dikke laag TOBS sandalwood maakt een hoop goed. Misschien is het mijn verbeelding, maar het mesje lijkt ietsje beter te voelen als gisteren.

Weishi TTO

Dorco ST300 (3*)

Omega 10019

DVH scheerzeep

Aluin

Kruidvat ASB

Voor mij dus ook de derde keer met de Dorco, maar dat is ook echt absoluut genoeg. Behoorlijk trekkerig. Ben na een WTG en een XTG (hals rechts twee keer WTG) niet zo glad als de eerste twee keer, maar wel glad genoeg. Daar dus geen klachten over. Maar gezien de trekkerigheid en zelfs een klein bloedpuntje (wondje wat er al zat maar waar ik de eerste twee keren Dorco geen problemen mee had), was het ook zeker geen DFS. Voor mij is 3 keer 2 passes genoeg voor dit mesje.

Op naar de Astra :D .

Posted

Net zoals Mars boven me voor het eerst geschoren met een Fatip Picolo.

Ik heb er een Italiaanse scheerbeurt van proberen te maken voor zover mogelijk.

Hardware: Fatip Picolo

Rapira super stainless

Frank shaving super badger.

Soft: Proraso groen, pre creme en aftershave.

En het was een feestje, mijn 1e kennismaking met de Fatip. Alsof het een hernieuwde kennismaking was zo soepel gleed het mes over mijn gezicht.

Stroken blotebillenwangen achterlatend, geen spoor van irritatie zelfs niet na de 3e eigenlijk overbodige pass. Heerlijk afdeppen met Proraso aftershave en het enige dat ik miste was zon en zee, de espresso had ik wel.

Francois bedankt voor de kennismaking met de Fatip.

Posted

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger

TFS Neroli Strong

Pearl TTO

Personna Super 5e x

Florida Water

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > BBS

Vandaag de Personna in de Pearl TTO.

Wordt wat eentonig, maar weer goede beurt met BBS resultaat.

De Personna voor de 5e keer en dat in de medium agressieve Pearl.

Denk dat hij het zeker nog 2 beurten volhoudt.

Posted

Gillette Old OC (<1930)

Shark Super stainless (4*)

Omega 10019

Bartex als pre shave

Arko extra sensitive

Florida Water

Sanex Dermo Active ASB

Vanmiddag al weer de vierde scheerbeurt met het Shark mesje. Al met al weer een DFS zonder irritaties. Morgen proberen hoe het mesje zich in mijn kleine Fatip houdt bij een vijfde scheerbeurt.

Posted

Tweede testrondje met de Merkur 25C en de Captain.

- Proraso pre sensitive

- Cella

- Omega 10019

- Merkur 25C

- Captain (2)

- Tabac ASB

Een bevestiging van de eerste keer; een prima combinatie met daarbij dan wel de gezegd dat de ATG pass niet helemaal top is; de erg milde 25C kan net niet de perfecte hoek maken met de Captain. DFS- in twee passes met de aantekening dat de combinatie wel goed is maar niet 'golden'; de 25C blijft wel achter bij de Lord L6 en zeker de Gladweg. Mesje uit de krabber gehaald, droog gemaakt en geplaatst in de volgende; de lichtgewicht Dorco PL-510.

Posted

Setup van vandaag:

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • PolSilver Super Iridium
  • Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm
  • Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream
  • Crabtree & Evelyn - Sienna After Shave Balm

Vanochtend veel te laat opgestaan, maar ik móést me scheren!

Dus de Sandalwood crème van Taylor of Old Bond Street gepakt en een snelle face lather gedaan.

Dat spul schuimt als de beste, dus ik kon gelukkig op tijd de deur uit om m'n trein te halen.

Posted

[align=center]Saturday, February 8th, 2014

155462d1391850952-sun-february-02nd-sat-february-08th-sotd-08022014.jpg

Mastro Livi, 15/16 Full Hollow, Spanish Point[/align]

• Pre-shave: Myrsol Emulsión
  • Soap: Valobra Menthol Shaving Cream
  • Brush: My Father's Omega Bristle Brush #47
  • Bowl: Gerby Bowl
  • Strop: Mastro Livi Travel Loom Strop and Hand Palm Stropping
  • Razor: Mastro Livi, 15/16 Full Hollow, Spanish Point
  • Post-Shave: Argan Oil
  • After Shave: RazorGuy Bay Rum

Posted

- Gillette Blue Star

- Dorco ST300 (1*)

- Mühle 81M520

- Proraso groen preshave

- TFS bergamotto neroli

- Aluin

- Floid suave

- TFS bergamotto neroli forte ASB

Gisteren toch nog eens nagedacht over de derde scheerbeurt met de Dorco. Achteraf vond ik 'm toch meer trekken dan ik in eerste instantie dacht (vrijdagochtend om 5 uur ben ik niet op m'n scherpst, en het mesje dus ook niet :D ).

Vanochtend begonnen met een nieuw exemplaar. Ja, toch echt een wereld van verschil. Mede dankzij de preshave en de heerlijk geurende TFS gleed het mes probleemloos door mijn baard. Ik merk wel dat de haren op mijn hals veel stugger zijn. Hier heeft het mesje toch iets meer moeite.

Drie passes gemaakt (WTG, XTG en ATG) en nog een extra XTG op mijn hals, met als resultaat een DFS :D . Afgemaakt met de aluin (nauwelijks prik vandaag), de Floid suave (is echt mijn favoriete geur op dit moment) geeft een klein menthol kickje, en de TFS ASB welke ik qua geur goed aan vind sluiten bij de Floid.

Al met al weer een heerlijke scheerbeurt.