Harkos Posted February 4, 2014 Posted February 4, 2014 Turkse varkenshaar (Lider 1) Cella Fatip Grande Personna Super 2e x Alcolada Glacial Eigen ASB WTG, XTG, ATG > BBS Personna blijft goed presteren ook in de Fatip geen problemen niet te agressief, maar wel efficiënt. 3e pass was meer voor de behoeftebevrediging, dan noodzakelijk
talibeard Posted February 4, 2014 Posted February 4, 2014 Derde rondje met de Razi van Snuff in verder dezelfde set-up als de laatste tijd gebruikelijk is. Toch een leuk en vriendelijk mesje maar net niet scherp genoeg denk ik. Dit blijft toch "het" mysterie rond natscheren. Met de Razi maak ik een week vol in m'n Joris en kan als ik dat wil van bij de eerste pass al ATG scheren. Met de twee andere (Vogue en Legaf) kon ik zelfs niet één pass vol maken. We zitten echt wat dat betreft echt aan de andere kant van het universum Ja, er is geen uekaz als een mesjes-uekaz denk ik. Een mede B&B-er had ooit een top 5 waarin de plaatsen 2 tem 5 gelijk waren aan mijn toenmalige lijstje, maar zijn #1 was voor mij een ramp terwijl hij mijn #1 noemde als het ergste waar hij zich ooit mee geschoren had! Toch kan in ons geval het karakter van de krabber zwaar meewegen in onze beleving want die liggen ook nogal uiteen. Wat ik als gebrek aan scherpte ervaar kan ook simpelweg zijn dat ik de voor mij gunstigste ATG hoek niet kan maken met de L6 icm. de Razi. En de Legaf in de Joris lijkt me bij voorbaat ook al een risico. Maar de Legaf was wel de leukste uitdaging van de drie en het uiteindelijke resultaat was het best met de Vogue denk ik. De Razi was dan weer het makkelijkst.
michigalex Posted February 4, 2014 Posted February 4, 2014 Vandaag de krabber maar weer gepakt, was weer een fijne shave. - EJ Barley - Astra groen (4x) - Simpson Colonel - Tabac scheercreme - Proraso ASB wit
iwan073 Posted February 4, 2014 Posted February 4, 2014 Setup van vandaag: Edwin Jagger DE89 "Barley" PolSilver Super Iridium Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm Crabtree & Evelyn - Sienna Shaving Soap Crabtree & Evelyn - Sienna After Shave Balm Vanavond voor het eerst met een PolSilver geschoren, wat een erg fijn mesje blijkt te zijn. Vandaag ook weer een bowl lather met de Retro. Dit keer met een zeep i.p.v. een crème. Maar ook dit leverde prachtig schuim op.
cutthroat Posted February 5, 2014 Author Posted February 5, 2014 - Gillette Blue Star - Dorco ST300 (1*) - Mühle das - La Toja sensitive shaving cream (sample) - Aluin - Arran Aromatics bay citrus post shave balm (sample) Vandaag de eerste beurt met de Dorco. Wat een verschil met de Astra! Dit mesje gleed soepel en probleemloos over mijn gezicht en hals. Scherp en smooth. Het resultaat na 3 passes ( WTG, XTG en ATG) en wat touch-ups was BBS. Geen trekkerig of branderig gevoel. Twee hele kleine bloedpuntjes, maar die waren met wat koud water al weg. En de La Toja vind ik ook erg prettig. Mijn voorkeur gaat uit naar zepen, maar deze sample maar eens geprobeerd. Beetje gepakt ter grootte van een pinda, even door de kom gesmeerd. Daarna flink met de kwast er doorheen. Man, wat een berg schuim! Na 3 passes had ik nog genoeg voor zeker nog eens 3 passes! Lekker slick en niet zo'n overdreven geur. De ASB van Arran moest ik even aan wennen. Niet vet, trekt supersnel in, en heeft een prettige geur van subtiele citrus en ... (?). Was vandaag weer een heerlijke scheerbeurt!
Edsel Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 No Name OC < 1920 Shark Super stainless (2*) Omega 10019 Arko extra sensitive Florida Water Sanex Dermo Active ASB Hele fijne tweede scheerbeurt met het Shark mesje geen irritaties. Al met al weer een DFS.
marco Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Vero en Omega 10019 TOBS Sandalwood EJ Polsilver (9*) Aluin Nivea sensitive asb James Bronnley - Original EdT Sandalwood.... heerlijk! Polsilver..... heerlijk! James Bronnley.... heerlijk! Fijn geschoren vandaag! Super dfs. Jammer dat kleine Lindsey ondertussen in bad wilde verven... Gaf haar dus ff een kwast en mn bakje met BdF Classico. Toen ik even later weer keek bleek ze bijna mn hele sample opgeschuimd te hebben Dus die komt deze week denk ik nog in het helemaal op topic.... De Vero begon weer de oude Puerco kuren te vertonen, schuim sloeg dood. Dus maar overgestapt naar de Omega.
Giellus Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Weishi TTO 9306 Omega 10019 Dorco ST300 (2*) DVH scheerzeep Aluin Kruidvat asb sensitive Tweede keer met de Dorco. In het begin iets trekkeriger. Misschien komt dat door een iets verkeerde hoek bij de bakkebaarden (was aan beide kanten namelijk) want het trekkerige gevoel verdween weer naarmate ik lager kwam. Maar geen irritatie, brand, wondjes. En na een wtg en xtg op gezicht, en twee wtg in de hals, gewoon een dfs. De Dorco gaat zeker nog een derde keer mee.
Johan Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 De Perma-Sharp verbaast me. Ik heb me er nu voor de vierde keer mee geschoren, en volgens mij zit er ook nog wel een vijfde en eventueel zesde keer in. Van de stroefheid van de eerste keer is niets over, en het mesje voelt nog steeds scherp genoeg. Hardware: Schick Krona, Perma-Sharp mesje, Omega 10019 kwast Software: Arko, Sanex Sensitive ASB, Fragrances of Ireland "Patrick" EdT
Mars Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Vandaag mijn straight terug van Buffel en een nieuwe (voor mij nieuw) die ik van Buffel heb overgenomen. Deze moest ik direct uitproberen Heerlijke shave, mijn god wat is deze lekker scherp. Even wennen aan het nieuwe mes, iets breder dan ik gewend was maar het ging vlekkeloos, letterlijk. Heel licht contact met aanzetten onder de neus maar dat was met koud water al opgelost. WTG en XTG, waarbij WTG eigenlijk al voldoende was. En dat met een baardje vanaf zaterdag! Zo BBS dat ik me afvraag of er ooit nog baardgroei terug komt Hardware New Primerose 11/16 Mühle Silvertip Fibre Software TOBS - Sandalwood Splash Pinaud Lustray - Blue Spice ASB van DVH Thnx Buffel, ook voor het vakkundig slijpen van de andere
Lampuhkap Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 http://i.imgur.com/37FLqOL.jpg[/img] Shaving Society Vandaag doen we voor 1 dagje mee met Nolan Baconator Green aan Woolfat Wednesday en om Fatboy februari een plezier te doen, doet vandaag de Fatboy ook dienst Setup: Gilette Fatboy op stand 8 met een NOS Gilette Bleue Extra (Thnx Marcel) Semogue 1305 varkenshaar kwast Mitchell's Woolfat scheerzeep Floid Blue aftershave Heb een heerlijke 3 pass shave gehad zonder enige problemen. De Woolfat was gemakkelijk op te kloppen met de 1305, die heeft heel goed zn werk gedaan. Scheren ging met de NOS Gilette Bleue Extra mesjes ERG comfortabel. De shave heerlijk afgerond met de Floid Blue! Ik kan er weer mooi tegenaan! Fijne dag allemaal
razorguy Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 [align=center]Wednesday, February 5th, 2014 Wade & Butcher N°1130 Full Concave[/align] Pre-shave: Myrsol Emulsión Soap: Pannacrema San Francesco Shaving Soap Brush: Mühle Nr. 281 H 23, Fine Badger, Pine - 21 mm - Size M Bowl: Olda Barber Bowl Strop: Mastro Livi Loom Strop and Hand Palm Stropping Razor: Wade & Butcher N°1130 Full Concave, 6/8 Full Hollow, Spike Point Post-Shave: Umbrian Extravirgin Olive Oil After Shave: RazorGuy Bay Rum
razorguy Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Olive oil as a aftershave? Olijfolie als post-scheren! Het was vrij gebruikelijk in Italië om olijfolie te gebruiken als een post scheren, evenals een after shave toen je niet echt hebben aftershave bij de hand, en dit is iets wat mijn grootvader me geleerd. Het doet wonderen en geeft je een super glad en irritatie vrije huid! ---- Olive oil as post-shave! It was pretty common in Italy to use olive oil as a post shave, as well as an after shave when you did not have a real after shave at hand, and this is something my grandfather taught me. It works wonders and gives you a super smooth and irritation free skin!
bert Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Gillette slim EJ best badger Voskhod mesje TFS neroli strong Floid amber Nivea balm Een goede scheerbeurt. En een lekkere verkoeling van de Floid amber. Groet Bert
Nix13 Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Weer een heerlijke BBS shave met deze geweldige crème.
bert Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Weer een heerlijke BBS shave met deze geweldige crème. Hoe bevalt de Castle Forbes aftershave?
Nix13 Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 @Bert, de asb is erg verzorgend en ruikt lekker, maar je moet er niet te veel van gebruiken. Anders voelt het plakkerig aan op de huid. Als je de hoeveelheid een beetje doorhebt dan is het goed spul.
VROEM Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Krabber: Edwin Jagger Barley DE89BA11 Mesje: Super Max Kwast: Henk Creme: Palomolive Sensitive ALUIN DVH After Shave: Florida Water Mesje op proef voor de eerste keer. Voelt wat botter aan maar toch met 3 passes een super glad resultaat dat tot laat in de avond smooth blijft aanvoelen. Heerlijke shave maar... nothing beats The Lord!
talibeard Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Zo, ik ben nu even klaar met nieuwe mesjes proberen dus kan ik door waar ik begin vorig jaar gebleven was; kijken in welke krabbers mijn geliefde Captain het nog meer goed doet. Vandaag is de Merkur 25C aan de beurt, een krabber die ik ook al in geen eeuwigheid geprobeerd heb. - Proraso pre sensitive - Cella - Omega 10019 - Merkur 25C (OC) - Captain (1) - Tabac ASB Zowel de Tabac als de Cella houden het maar vol; echt de laatste loodjes hoor. Ik had gemengde verwachtingen van de Captain in de Merkur aangezien de blade gap in de 25C heel klein is zou dit echt een hit or miss combinatie kunnen zijn. De WTG was echter bijzonder prettig en effectief en ik vroeg me echt af waarom ik toch iedere keer nieuwe mesjes moet proberen terwijl ik dit gewoon altijd zou kunnen gebruiken! De tweede pass was gedeeltelijk XTG en gedeeltelijk ATG (om zo effectief mogelijk te scheren met deze milde krabber) en er was zo weinig weerstand dat ik dacht dat het mesje aan het skippen was. Maar nee hoor, ik had nog een extra rondje bij mijn kaaklijn nodig en voilà; klaar was Harrie. Volgende keer nog een rondje 25C ter controle en dan heb ik er weer een fijne combo bij!
Brisinger Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Gelijk maar mijn eerste shave of the day:) Setup: Edwin Jagger DE89 octagonal uitgerust met een 1 maal gebruikt voskhod mesje. De kwast is een EJ super badger en als creme lemon and lime van TOBS. De aftershave bestaat uit koud water gevolgd door de EJ sandalwood aftershave lotion. Het bowl latheren ging vandaag uitermate goed:) het scheren ging als altijd eerst een keer WTG daarna een keer ATG, gevolgd door wat bijwerken. Nu weer lekker glad en zonder irritatie. Vervolgens afgespoeld met koud water en daarna de aftershave aangebracht, en wat ruikt die toch lekker:) En nu volgt nog de foto:)
Stoppel Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Geen sotd, maar wel genoten van prachtige plaatjes in dit topic!
iwan073 Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Mijn setup van vandaag: Edwin Jagger DE89 "Barley" PolSilver Super Iridium Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm Tcheon Fung Sing - Zagara Gelsomino Forte Floïd Blue After Shave Lotion
Mars Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Geen sotd, maar wel genoten van prachtige plaatjes in dit topic! Kijk! U roept wij draaien! Ik moet toegeven, ik ben zelf ook een sucker voor plaatjes
cutthroat Posted February 6, 2014 Author Posted February 6, 2014 Sorry, geen plaatjes . Wel heeft Dali me geïnspireerd met zijn post gisteren dat hij DVH had gekocht. Vandaag dus een Oud Hollandsche scheerbeurt. - Gillette Blue Star - Dorco ST300 (2*) - Omega 10019 - DVH - Aluin - Pitralon polar - DVH ASB Vandaag de tweede beurt met de Dorco. Het mesje voelt al redelijk schraperig. Het is nog wel scherp, maar veel minder smooth dan gisteren. Weer 3 passes gedaan (WTG, XTG en ATG) en wat touch-ups op de voor mij bekende plekken in mijn hals. Geen irritatie of scheerbrand, maar wel met de laatste beweging wat onachtzaamheid, en daardoor een klein sneetje in m'n lip . Maar dat is nog altijd beter als een snee in je neus, zullen we maar zeggen . Resultaat is weer BBS, maar de aluin en zeker de Pitralon geven wel wat prik. Een derde beurt moet nog wel uit dit mesje te halen zijn, maar ik denk dat ie dan wel op is. Maar we zullen zien...
Recommended Posts