Jump to content

SOTD 3 februari - 9 februari

cutthroat

Recommended Posts

- Gillette Blue Star

- Astra Stainless (2*)

- Omega 10019

- BdF Classico

- Floid Suave

- Arko C

Deze ochtend de tweede scheerbeurt met het tweede Astra mesje, en de eerste beurt met de Omega. Deze ruikt nauwelijks, dus is waarschijnlijk al voldoende gewassen of ge-testlathered (bedankt VROEM :D ). Hij moet alleen nog goed ingewerkt worden, want hij is nog erg compact en stevig. Opschuimen gaat wel erg goed, maar deze kwast heeft nog de neiging om het schuim van m'n gezicht te schuiven i.p.v. het erop aan te brengen. Weinig druk zetten dus en aaien. Deze BdF is op dit moment (met mijn beperkte kennis en ervaring) toch wel één van mijn favorieten.

De Astra daarentegen blijft een "zo-zo" mesje voor me. Hij trok vandaag al wel iets meer (of is het mijn verbeelding?) als gisteren. Desondanks voelde hij wel nog redelijk scherp, alleen niet zo smooth. Deze scheerbeurt is wel de beste tot nog toe met deze Astra. Drie passes gemaakt (WTG, XTG en ATG) met op mijn wangen in ieder geval een resultaat tegen BBS aan, op mijn hals een DFS resultaat. Alleen net onder de kaaklijn wat stoppeltjes, maar dat is een voor mij lastige plek.

Afgemaakt met Floid Suave, welke op dit moment toch wel mijn favoriete splash is, en Arko C. Dit laatste had ik misschien beter niet kunnen doen, want nu kan ik niks zeggen over scheerbrand. Wel wat rode vlekjes op mijn hals. Al met al een redelijk prettige scheerbeurt.

Een echt UEKAZ momentje vandaag.

Weishi TTO 9306

Dorco 300 mesje

Omega 10019

DVH scheerzeep

Koud water-aluin-koud water

Kruidvat asb sensitive

Vandaag een dorco mesje geprobeerd. Ik lees eigenlijk alleen maar negatieve reviews over dit mesje, maar in combinatie met de milde Weishi heb ik gewoon een DFS achter de rug. Niet trekkerig, geen enkel irritatiepuntje, geen brand. En na een wtg en een xtg (gezicht) en nog een wtg (hals) absoluut glad genoeg.

Op dit moment zet ik de Dorco op 2, achter de Hema ,maar voor de derby en ver voor de Gillette-wilkinson. Maar ik zal de dorco zeker in de EJ gebruiken om te kijken of die het zo goed blijft doen, en misschien zelfs richting de Hema kan gaan voor een gedeelde eerste plek.

Hardware: Schick Krona, Perma Sharp Super mesje, Omega 10019 kwast

Software: Palmolive Classic creme, Sanex Sensitive ASB, Kruidvat Blue Spice EdT.

De Perma Sharp voelde vandaag gladder. Maar het blijft een gemiddeld mesje voor me, geen uitschieter.

Mühle Silvertip Fibre®

Le Père Lucièn - le Savon du Barbier

Gillette Black Beauty Long Handle

Personna Super 1x

Florida Water

Eigen ASB

WTG, XTG, ATG > BBS

Eerste keer Personna Super mesje gebruikt. Presteert op 5 erg goed in mijn Gillette adjustable. Op 5 een zeer gladde en soepele beurt. Echt BBS.

Ook de zeep, wordt des de dieper ik in het bakje kom prettiger. Was al goede zeep om te gebruiken met een stevige kwast, maar de geur komt beter los en de schuim is vetter. Ruikt erg goed naar cacao en cocos met lekkere mediterrane kruiden geur. Echt lekker vol, maar niet vol geparfumeerd als een Tobs bv.

@Giellus; ik vind die Dorco, althans de ST-300, ook niet zo verkeerd hoor. Het is een uitermate sympathiek mesje dat wat mij betreft alleen iets scherper had mogen zijn. De ST-301 echter is niets voor mij; het begint wel lekker scherp maar de snede is zo weg en om me een beetje comfortabel en glad te scheren heb ik 4 a 5 mesjes per scheerbeurt nodig. Dat heb ik bij geen enkel ander mesje ooit meegemaakt.

Was weer een heerlijke shave vandaag.

Beter als de foto iig want ik zie dat die wel heeeeel erg donker is uitgevallen.

Dacht dat er een stroomstoring was in 010...

Had de foto al copy/paste van mijn foto-emmer waar ik de foto vanochtend al naar had geupt.

En echt niet gezien dat die zo donker was anders had ik wel een nieuwe gamaakt. :mrgreen:

Een echt UEKAZ momentje vandaag.

Weishi TTO 9306

Dorco 300 mesje

Omega 10019

DVH scheerzeep

Koud water-aluin-koud water

Kruidvat asb sensitive

Vandaag een dorco mesje geprobeerd. Ik lees eigenlijk alleen maar negatieve reviews over dit mesje, maar in combinatie met de milde Weishi heb ik gewoon een DFS achter de rug. Niet trekkerig, geen enkel irritatiepuntje, geen brand. En na een wtg en een xtg (gezicht) en nog een wtg (hals) absoluut glad genoeg.

Op dit moment zet ik de Dorco op 2, achter de Hema ,maar voor de derby en ver voor de Gillette-wilkinson. Maar ik zal de dorco zeker in de EJ gebruiken om te kijken of die het zo goed blijft doen, en misschien zelfs richting de Hema kan gaan voor een gedeelde eerste plek.

Zo oordeel ik, tot op heden, ook over de Dorco. Ik ga hem zeker een kans geven!

Guest JanWinters

Ik vind de Dorco ST300 een absoluut fijn mesje. Super scherp zijn ze niet, maar vervelend wordt het nooit. Lang gaan ze niet mee (bij mij 2 beurten, bij de 3de is het niet echt comfortabel meer (echte kerels zeuren niet over comfort ;) ). Ze kosten echter geen moer, dus op de afvalberg na, is dat voor mij geen probleem.

Mijn setup van vandaag:

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Feather Hi-Stainless
  • Mühle Retro RP2 Silvertip 25mm
  • Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream
  • Floïd Blue After Shave Lotion

Vandaag wéér een bowl lather gedaan met de Retro en wat een schuim kwam er weer vanaf zeg.

Zulk mooi schuim heb ik nog niet eerder gehad! Echt fantastisch! :D

Edited by Guest

Krabber: Merkur 38c

Mesje: Personna blue (4e keer(!)

Creme: Palmolive Standaard

Kwast: Henk

Splash: Vitens H2O

ASB: Aluin

1e Hulp: -

AS: Amouage

Een complete andere ervaring dan gisteren :D

Merkur i.c.m. Personna is een fijne combinatie.

Derde rondje met de Razi van Snuff in verder dezelfde set-up als de laatste tijd gebruikelijk is.

- Proraso pre sensitive

- Cella

- il Ceppo (zwijntje)

- Lord LP1822

- Razi (3)

- Tabac ASB

Het mesje scheert nog lekker WTG en XTG maar begint nu toch wel wat tekort te komen ATG. Dat was voor mij toch al niet het sterkste punt van de Razi en ondanks de 3 passes toch maar een DFS- en wat (heel) lichte irritatie. Toch een leuk en vriendelijk mesje maar net niet scherp genoeg denk ik.

Zowel de Cella als de Tabac beginnen hun einde te naderen dus de komende week/weken moet er weer veel gekozen gaan worden!

ff flauw doen:

Zie dat Vroem zn kwast Henk heeft genoemd, vanaf vandaag noem ik de mijne Jasper :D:mrgreen:

Oh sorry hoor, dat was heel slechte humor, maar ik vind mezelf behoorlijk geinig :D

Ja, ik heb wel eens van die momentjes....

Excuses, back on topic. Let maar even niet op mij ;)

- Gillette Blue Star

- Astra stainless (3*)

- Omega 10019

- BdF esclusivo

- Aluin

- La Toja Manantiales splash

- eShave aftershave soother verbena lime

Vandaag de derde beurt met dit Astra mesje. Vooral op mijn hals merkte ik dat deze merkbaar meer trok, dus ook deze mag naar de eeuwige scheervelden. Voorlopig zit mijn Astra stainless avontuur erop. Morgen mag de Dorco zich gaan bewijzen.

Ik heb 3 passes (WTG, XTG en ATG) gedaan op mijn gezicht met een extra XTG op mijn hals. Resultaat is BBS op mijn gezicht en DFS op mijn hals. Wel weer flinke prik van de aluin en de splash, maar ietsje minder als voorgaande keren. Op een paar plekjes lichte scheerbrand, maar dat kon de eShave wel aan. Deze is overigens niet helemaal mijn ding. Qua geur wel lekker, maar ik vind wel iets kunstmatigs aan de geur zitten. Met opbrengen blijft er bij mij in eerste instantie een erg glibberige laag achter, en deze trekt erg langzaam in. Al met al een lekkere scheerbeurt.

*edit* achteraf zag ik dat ik op mijn hals toch flink wat rode plekjes had. De scheerbeurt was dus toch niet zo lekker en geslaagd als dan ik in eerste instantie dacht :cry:

Vanmorgen de derde scheerbeurt met het Perma-Sharp mesje. Dit is duidelijk een mesje dat mettertijd beter wordt; de derde scheerbeurt voelde het beste aan. Het mesje is nog steeds scherp, maar niet meer stroef.

Hardware: Schick Krona, Perma-Sharp Super, Omega Pro 102

Software: Palmolive stick, Vitos "aftershaving" lotion, Kruidvat "White Cedar" EdT

Ik vind de Vitos en de "White Cedar" een lekkere combinatie; voor mij vullen ze elkaar goed aan qua geur.

Omega 10019

BdF Classico

Lord s625

Asco ss (2*)

Aluin

Playboy Malibu

Nivea sensitive asb

Zondag laatste restje TFS barba rosse opgemaakt, dus vandaag begonnen aan de 40 gram sample BdF Classico.

Wat een verschil met de barba rosse zeg!

Veel beter schuim; voller, beter beschermend, gladder en je ruikt tenminste goed wat je op je gezicht smeert.

Wat mij betreft heeft deze TFS/BdF wel een "wow!-factor" in tegenstelling tot de goede, maar niet bijzondere, barba rosse.

sum9.jpg

Vandaag alleen de scalp weer glad getrokken.

Deze scheerbeurt gebruikgemaakt van een vers mesje, de derde uit dit pakje. Aangenaam vriendelijk mesje maar voor mij mist deze net even iets aan scherpte, zelfs nieuw heeft deze al de neiging om een trekkerig karakter te tonen. Deze komt in de categorie Russisch staal zeker niet boven de Voskhod uit. Met als leidraad… UEKAZ

Hardware

Mühle R89

Rapira Platinum Lux

Mühle Silvertip Fibre

Software

Alphy&Becs scheerzeep - Virgian Cederhout

Splash Pinaud Lustray - Blue Spice

ASB van DVH

Derde rondje met de Razi van Snuff in verder dezelfde set-up als de laatste tijd gebruikelijk is. Toch een leuk en vriendelijk mesje maar net niet scherp genoeg denk ik.

Dit blijft toch "het" mysterie rond natscheren. Met de Razi maak ik een week vol in m'n Joris en kan als ik dat wil van bij de eerste pass al ATG scheren. Met de twee andere (Vogue en Legaf) kon ik zelfs niet één pass vol maken. We zitten echt wat dat betreft echt aan de andere kant van het universum :o