Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb via buffel een gold dollar 66 aangeschaft(jaja..., maar wel buffel zijn vakwerk!) alleen ben ik nu nog op zoek naar een strop.

Ik zag deze 2 staan en vraag hierbij om jullie mening, één van deze 2, een poor mans strop, of heeft iemand anders een betere/beter advies?

1

2

Posted

Persoonlijk zou ik van die ebay strops wegblijven, er zullen misschien wel een paar goede tussen zitten maar het grote deel is rotzooi.

Het is het laatste stukje gereedschap wat je gebruikt voor dat het mes naar jouw gezicht gaat.

Als dat gereedschap "ruw" is , kun je wel voorstellen wat dat met de snede doet.

Investeer in een goed stuk gereedschap, de eerste stop krijgt vast wel wat beschadigingen dus niet te belachelijk duur.

Als je de techniek goed onder de knie hebt, kun je eens gaan kijken naar een andere / mooie strop.

Om te beginnen zou ik zelf een iets bredere strop dan 4cm aanschaffen, er is genoeg keuze rond de 40 / 50 euro.

Posted

Voor mij werkten de links in de eerste post wel, zou ze niet kopen. De Dovo ken ik en is zeker geen slechte strop, de Herold ken ik dan weer niet. Een spanriem is ook een mogelijkheid (de beste die ik ooit had was van de hand van Leo De Brouwer, schrijver van het boek gladde jongens, die is echter niet meer in de handel te krijgen maar alleen via hem persoonlijk).

Wat hangende strops betreft heb ik ondervonden dat de meeste makers zoals Tony Miller, Neil Miller, etc… je op aanvraag een strop kunnen/willen toezenden met schoonheidsfoutjes (zoals een inktvlekje bijv.) voor een veel lagere prijs dan normaal. Bij aankomst bleken die van mij niks minder dan de duurdere.

Posted

Even Tony een mailtje gestuurd om een idee te hebben wat het zou kosten, zie volgende tekst:

Tim,

Thanks for the email. I do make a "plain vanilla" strop...a good leather strop with no frills and with leather that may have very minor cosmetic issues. It is $40 with dee ring grips and a cotton second component. The issue will be with international shipping. Right now I am unable to ship internationally and when I was able to my costs was nearly $40 for postage which is what the strop costs.

Thanks,

Tony

40 dollar voor een 'vanilla strop' en er komt 40 dollar verzendkosten bij ongeveer.

Posted

Ik weet dat scruppleworks ook oefen strips heeft, die kun je ook vragen eventueel. Qua kosten weet ik dat niet.

Posted

Dingen veranderen, toen ik er een paar bestelde ging het zonder problemen en niet zo'n hoge kosten maar ja dat was tijden terug. Zul je toch elders moeten kijken.

Posted
Ik heb via buffel een gold dollar 66 aangeschaft(jaja..., maar wel buffel zijn vakwerk!) alleen ben ik nu nog op zoek naar een strop.

Ik zag deze 2 staan en vraag hierbij om jullie mening, één van deze 2, een poor mans strop, of heeft iemand anders een betere/beter advies?

1

2

zit er bij jouw in de buurt geen lederwerker of zadel maker??die zou je misschien eens kunnen vragen om een strook ongeverfd tuigleer.

d ring aan de ene kant en een touwtje aan de andere kant en je hebt een mooie strop.

gr ton