cutthroat Posted February 1, 2014 Posted February 1, 2014 Ik heb van VROEM twee kwasten overgenomen, waaronder een Mühle met een zwaar metalen handvat. Ik heb me al suf gezocht, maar ik kan 'm nergens vinden. Wie geeft het verlossende antwoord?
Francois Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Het enige wat ik erover kan zeggen, is dat deze niet meer geleverd wordt.
Snuff Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Parker had gelijk uitziende borstels in het verleden, of er een onderling verband is weet ik niet.
cutthroat Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Dat Mühle 'm niet meer heeft wist ik al. Heb de hele site doorgespit, maar niks kunnen vinden. Ook googlen op "muhle scheerkwast metalen handvat" in verschillende combinaties, bewoordingen en talen heeft me niks opgeleverd.
talibeard Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 De afbeelding is nog wel terug te vinden maar ik denk dat hij al een tijdje niet meer gemaakt wordt. Hier één van de gevonden pagina's; http://www.rasierdichgut.com/Muehle-Dachshaar-Rasierpinsel-sehr-edle-Optik-inkl-Gillette-Fusion-Starterset-gratis Je hebt er nog niks aan natuurlijk maar ik vind dit soort zoektochtjes wel leuk....
Mars Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Ik ga er vanuit dat VROEM deze kwast wel herkent... Of denk ik weet te simpel Maar zonder dollen, mooi kwassie!
cutthroat Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 @Talibeard: dat is 'm inderdaad. Jammer dat er geen beschrijving bij staat. Ik heb nog gezocht met de duitse aanduiding die er bij stond. Ik vind wel een duitse webshop waar deze ook met foto op staat. Maar klik je daarna op kaufen, komt ie niet meer tevoorschijn. @Mars: VROEM wist het zo ook niet. Ik zal sowieso Mühle wel een mailtje sturen. Als iemand het zou moeten weten... Maar is zeker een mooi kwassie. Wel erg zwaar (handvat is van vernikkeld metaal), maar ik vind 'm niet te zwaar. Met 149 gram is ie iets zwaarder als mijn HJM (29 gram) en de ook van VROEM overgenomen Omega 10019 (35 gram) . Klopt mooi schuim met de BdF raffinato.
marzman Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Staat er niks op de kwast zelf wat je in Google kan gooien?
cutthroat Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Nee, alleen dat het een Mühle is met dashaar . Ik heb wel intussen Mühle een mailtje gestuurd. Misschien dat zij het mysterie van de naamloze kwast op kunnen lossen
Johan Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Ik heb wel intussen Mühle een mailtje gestuurd. Misschien dat zij het mysterie van de naamloze kwast op kunnen lossen Ik denk dat ze zeggen dat het een Mühle is
cutthroat Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Volgens mij heeft iemand zijn lolbroek aan
VROEM Posted February 2, 2014 Posted February 2, 2014 Ik had de kwast "gekregen", (TIP: roep op een verjaardag enthousiast na wat drank dat je nostalgisch scheert en je heb binnen de korste keren een heel arsenaal )
cutthroat Posted February 2, 2014 Author Posted February 2, 2014 Of je hebt een kudde geïnteresseerden en bent de hele avond aan het vertellen en uitleggen . Ga ik toch liever voor de eerste optie
cutthroat Posted February 6, 2014 Author Posted February 6, 2014 En het verlossende antwoord is gekomen van Mühle. De kwast is de 81M520 Pure Badger brush. Een knot van 21 mm, loft is 51 mm en de totale hoogte is 97 mm. Het handvat is van brons met een nikkel plating.
Francois Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Hij is hier nog te koop: https://thesuperiorshave.com/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=190&virtuemart_category_id=40
cutthroat Posted February 6, 2014 Author Posted February 6, 2014 Daar zag ik 'm ook staan. Toen ik eenmaal het type wist was het niet meer zo moeilijk . Ik moet zeggen dat ik het een fijne kwast vind. Hij is wel zwaar, maar dat vind ik wel prettig. En hij klopt schuim op als een gek (in vergelijking met mijn HJM das, Omega 10019 en Kruidvat kwast). Vandeweek een sample van de La Toja sensitive ermee opgeklopt: ik wist niet wat me overkwam! Ik had een bak schuim voor minimaal 6 passes Hij is alleen wel redelijk in de rui
VROEM Posted February 6, 2014 Posted February 6, 2014 Moet je mijn adres nog even voor het valentijnscadeau ?
cutthroat Posted February 7, 2014 Author Posted February 7, 2014 Dat is goed hoor. Kom ik je wel een kusje geven
VROEM Posted February 7, 2014 Posted February 7, 2014 Maar, blij voor je dat de kwast je zo goed bevalt!
Recommended Posts