Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb van VROEM twee kwasten overgenomen, waaronder een Mühle met een zwaar metalen handvat. Ik heb me al suf gezocht, maar ik kan 'm nergens vinden. Wie geeft het verlossende antwoord?

20140201_223508_Straalsteen.jpg

Posted

Parker had gelijk uitziende borstels in het verleden, of er een onderling verband is weet ik niet.

Posted

Dat Mühle 'm niet meer heeft wist ik al. Heb de hele site doorgespit, maar niks kunnen vinden. Ook googlen op "muhle scheerkwast metalen handvat" in verschillende combinaties, bewoordingen en talen heeft me niks opgeleverd.

Posted

Ik ga er vanuit dat VROEM deze kwast wel herkent... :mrgreen:

Of denk ik weet te simpel

Maar zonder dollen, mooi kwassie!

Posted

@Talibeard: dat is 'm inderdaad. Jammer dat er geen beschrijving bij staat. Ik heb nog gezocht met de duitse aanduiding die er bij stond. Ik vind wel een duitse webshop waar deze ook met foto op staat. Maar klik je daarna op kaufen, komt ie niet meer tevoorschijn.

@Mars: VROEM wist het zo ook niet. Ik zal sowieso Mühle wel een mailtje sturen. Als iemand het zou moeten weten... :D

Maar is zeker een mooi kwassie. Wel erg zwaar (handvat is van vernikkeld metaal), maar ik vind 'm niet te zwaar. Met 149 gram is ie iets zwaarder als mijn HJM (29 gram) en de ook van VROEM overgenomen Omega 10019 (35 gram) :D . Klopt mooi schuim met de BdF raffinato.

Posted

Nee, alleen dat het een Mühle is met dashaar :( . Ik heb wel intussen Mühle een mailtje gestuurd. Misschien dat zij het mysterie van de naamloze kwast op kunnen lossen :D

Posted
Ik heb wel intussen Mühle een mailtje gestuurd. Misschien dat zij het mysterie van de naamloze kwast op kunnen lossen :D

Ik denk dat ze zeggen dat het een Mühle is :P

Posted

Ik had de kwast "gekregen", (TIP: roep op een verjaardag enthousiast na wat drank dat je nostalgisch scheert en je heb binnen de korste keren een heel arsenaal :P )

Posted

Of je hebt een kudde geïnteresseerden en bent de hele avond aan het vertellen en uitleggen :D . Ga ik toch liever voor de eerste optie :mrgreen:

Posted

En het verlossende antwoord is gekomen van Mühle. De kwast is de 81M520 Pure Badger brush. Een knot van 21 mm, loft is 51 mm en de totale hoogte is 97 mm. Het handvat is van brons met een nikkel plating.

Posted

Daar zag ik 'm ook staan. Toen ik eenmaal het type wist was het niet meer zo moeilijk :D . Ik moet zeggen dat ik het een fijne kwast vind. Hij is wel zwaar, maar dat vind ik wel prettig. En hij klopt schuim op als een gek (in vergelijking met mijn HJM das, Omega 10019 en Kruidvat kwast). Vandeweek een sample van de La Toja sensitive ermee opgeklopt: ik wist niet wat me overkwam! Ik had een bak schuim voor minimaal 6 passes :D Hij is alleen wel redelijk in de rui :(