Jump to content

Beschadigde snede en strop

karaqz

Recommended Posts

Als beginner kan het vroeg of laat natuurlijk niet anders. Gister heb ik voor het eerst stevig in mijn strop gehapt. In een moment van onoplettendheid natuurlijk maar het is zo gebeurt.

Ook vertoond mijn strop aan de buitenkanten wat onregelmatig heden. Het hapje eruit is het best te zien op de eerste en derde foto. De onregelmatigheden/bobbels zijn op alle fotos zichtbaar.

Nu heb ik 2 vragen:

1 Aangezien ik waarschijnlijk mijn snede vernacheld heb nu (of niet?) *ik sneed volgens mij vol met de snede op de strop* (een stukje) Is er iemand die mijn mes zou willen nakijken en even over een steen zou willen halen zodat hij weer scheerklaar is? (indien nodig) (verzendkosten zijn voor mij en ik geef er natuurlijk een vergoeding voor) Voor niets gaat de zon op :lol:

2 Het hapje uit de strop/de onregelmatigheden/bobbels. Hoe fix ik dat? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit simpelweg met schuurpapier kan?

Fotos van het mes kan ik indien nodig maken. Maar vraag me af of je hierop iets kunt zien.

b3YJYca.jpg

fqXDLQn.jpg

OGlK9k3.jpg

Edited by Guest

Met een stukje schuurpapier heb je hem zo weer glad.

Gebeurt iedereen een keer, de strop wordt er niet minder van.

Mooi. Dat heb ik wel ergens liggen. Hoe fijn zou ik pakken?

En het mes zelf. In hoeverre heeft de snede eronder geleden denk je?

+1 Beetje schuren en je voelt er niets meer van. Als ik naar de schade aan je strop kijk, dan denk ik niet dat de snede er erg onder te lijden heeft gehad. Mocht je het mes eruit gekanteld hebben, dan kan het een ander verhaal zijn. Maar ik zag in de markt nog een paar scherpe messen liggen. ;)