Francois Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Deel hier je ervaringen met de razors van dit merk. Welk(e) type(s) heb je of wil je nog ? Welke mesjes combineren het beste met deze razors ? Is er nieuws over dit merk ? Ervaringen met de klantenservice, lofzangen, kritiek, teleurstellingen etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Joris/Plisson zijn veel te agressief, scheren voor geen meter, wat voor mesje je er ook insteekt je bloed als een rund. Maar uit medelijden wil ik er toch nog een schappelijke prijs voor geven zodat niemand anders eronder hoeft te lijden Lofzang ga ik niet afsteken maar voor mijn type huid, baardgroei en met mijn manier van voorbereiding is dit m'n meestgeliefde krabbertje (heb er toch over de jaren heel veel geprobeerd. Ik gebruik in deze Feather-Personna Blue-Iridium-Polsilvers. Kijk bij aankoop of er geen schoonheidsfoutjes zijn want dit kan voorvallen met de kop (heb het zelf nog niet gehad trouwens). Je kan er geen ander handvat opzetten want ze gebruiken een aparte maat schroefdraad. Het is er eentje dat je moet proberen voor je weet of het iets voor je is, best kan je daarvoor je toevlucht nemen tot een Fatip die maar een fractie van de prijs gaan. De Joris is namelijk een ietwat herbewerkte Fatip, ze worden iets dunner gemaakt en bekleed met Palladium, er zijn mensen die beweren dat ze hetzelfde scheren, voor mij niet maar het verschil is niet echt groot. Joris/Plisson is gewoon iets wat je moet kopen als je een mooier scheermes wil ipv de soms bruut afgewerkte Fatip. Nieuw zijn ze erg duur vind ik persoonlijk. Veelal als agressief omschreven (voor mij middelmatig qua agressie), maar wel een ontzettend effectief krabbertje, twee passes is meer dan voldoende voor een fantastische scheerbeurt, als je er 3 doet dan ben je zo smooth als wat. Werkt ook goed voor het scheren van je hoofd. Ik zoek nog enkele types zoals die in ebbenhout, zwarte lak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Ik vind dit de enige razor die in het goud te pruimen is. Ik begrijp alleen de naamgeving niet helemaal. Ze werden aangeboden als Joris en nu als Plisson. Is er verschil in kwaliteit of is het alleen een naamswijziging geweest ? Zijn ze ook ergens in Nederland te koop ? Dit is overigens mijn favoriet (maar ik heb hem nog niet): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts