Francois Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Deel hier je ervaringen met de razors van dit merk. Welk(e) type(s) heb je of wil je nog ? Welke mesjes combineren het beste met deze razors ? Is er nieuws over dit merk ? Ervaringen met de klantenservice, lofzangen, kritiek, teleurstellingen etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Feather AS-D1 werkte absoluut niet voor mij (bleek achteraf dat er waarschijnlijk een aantal van de productielijn zijn gekomen die niet zo goed waren), anderen vonden het een heel goed krabbertje. De opvolger was wel goed, zeer goed zelfs voor wie een zeer milde krabber zoekt, vooral mensen die erg gevoelige huid hebben zullen deze wel op prijs weten te stellen. Werkte bij mij het beste met heel scherpe mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JanWinters Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 De Feather Popular is één van mijn favoriete messen. Ligt prettig in de hand en is heerlijk mild. Is een goed en zeer vriendelijk geprijsd mes. Ik vind de combinatie met Astra SP erg prettig, maar Dorco ST300 doet het ook goed. Combinatie met Shark is niet ideaal (veel geprezen Shark komt niet tot zijn recht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Die popular heb ik ook nog liggen. Kan me er niet mee scheren. Veel te licht. Was wel in eerste krabber weer na cassettes. Echter niet lang, daarna overgestapt op Merkur. Vervolgens lemming:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Ik ben gek op de Feather Popular! Juist omdat ie zo licht is, scheert ie supermakkelijk voor mij. Je moet alleen, ondanks het lage gewicht, het mes het werk laten doen. Hij werkt dus het beste met een lekker scherp mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Feather As-d1 alweer een tijdje in bezit. Een mild scherrend mes die voor mij absoluut goed scheert. Heb een redelijke baardgroei en stug van soort. Bij korte stoppels heeft de Feather iets meer moeit dan met de Timor 1328 sb TTO die is iets agressiever. De Feather scheert wel heerlijk icm een Voskhod, Astra, Rapira, en ook de Timor mesjes, eigenlijk alle mesje kunnen perfect hun weg vinden in de Feather ik heb er totaal 14 verschillende mesje in gehad en maar 1 die me niet echt beviel en dat was het mesje van Feather zelf, te veel irritatie en after burning. Bij een baard van 2 dagen is de Feather bij mij het meest in z,n element, glad en zonder enige vorm van irritatie. Nadeel van het mes is dat hij erg duur is, handgemaakt, kost je een rib uit je lijf maar ala het scheert verder perfect. Beter dan de Timor, Gillette super speed en de Muhle r106? eerlijk gezegd nee. Hij scheert anders met een perfect gevoel van wat je aan het doen bent, daar is hij heer en meester in en de balans van het mes is weer top en beter dan de Timor, Muhle en Gillette dat dan weer wel. Conclusie het mes geeft een perfect gevoel van wat je aan het doen bent, een geweldige feedback, een perfecte balans en een superieure afwerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Zo zie je maar weer dat een review geven hartstikke moeilijk is vanwege variabelen, de door bronda genoemde mesjes in samenwerking met een Feather krabbertje werkten bij mij absoluut niet, als ik niet m'n toevlucht nam tot een Feather of ander zeer scherp mesje kwam ik niet door m'n baardharen heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Hoi Snuff, Zo zie je maar weer elke baard en huid reageert anders, er is dus geen standaard beste mes of DE mesje. Leuk om al die dingen uit te proberen ha! houd de hobby tenminste levendig. En zoals de meeste ook zeggen UEKAZ! persoonlijk kan ik mij ook niet echt vinden in een Derby mesje terwijl een ander zich ermee perfect scheert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Ach kwa prijs vallen die Feathers ook wel mee. Haal er altijd net een aantal goede beurten meer uit als met anderen. Echter het blijft emotie of UEKAZ. Soms doet een Derby voor mij net zo goed dienst, als door mij als beter gekwalificeerde mesjes. Soms heeft dat ook te maken met de whisky inname of andere van buiten af op je afkomende invloeden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts