Francois Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Deel hier je ervaringen met de razors van dit merk. Welk(e) type(s) heb je of wil je nog ? Welke mesjes combineren het beste met deze razors ? Is er nieuws over dit merk ? Ervaringen met de klantenservice, lofzangen, kritiek, teleurstellingen etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Mijn ervaringen met Lord krabbers begint in febr '08 met de L5 aka L122 die ik rechtstreeks vanuit Egypte gekregen heb. L122 aka L5 http://shop.lordeurope.com/LORD-Borotvakeszulek-L5-1db-penge-L122-d12.htm Eenvoudige krabber in Gillette Tech stijl maar dan een flink stuk agressiever. Hij heeft een aluminium greep, een onderplaat uit plaatmateriaal en een dunne gegoten bovenplaat. Hij doet wat hij moet doen zonder opvallend te zijn en voldoet prima hoewel ik voor het prijsverschil zowel als het scheergenot de voorkeur geef aan de L6 ofwel de LP1822. LP1822 aka L6 http://shop.lordeurope.com/LORD-Borotvakeszulek-L6-1db-penge-LP1822M-d11.htm Sinds eind 2008 in mijn bezit en mijn favoriete moderne krabber geworden; veruit mijn meest gebruikte scheergereedschap en wekt niet de indruk in al die jaren iets geleden te hebben. De scheerkop is gegoten met ongetwijfeld de Merkur Classics (23C-33C) als voorbeeld. Eenvoudig afgewerkt maar centreert het mesje wel beter dan het origineel en scheert ook fijner (uekaz) en ook voorzien van een aluminium handgreep. Ik heb er meer dan een handvol van rond de wereld gestuurd naar mede B&B-ers en ook daar eigenlijk alleen positieve reacties van ontvangen. L111 http://shop.lordeurope.com/LORD-Borotvakeszulek-1db-penge-L111-d1.htm Erg eenvoudige krabber die opent en sluit ongeveer als een 2-piece. Alleen de bovenplaat is van metaal, de rest is kunststof. Scheert evenals de L5 tamelijk agressief en is niet gemaakt voor de eeuwigheid (hoewel hij ook echt niet zomaar uit elkaar valt) maar kost dan ook bijzonder weinig. Ik haal hem af en toe te voorschijn maar is vooral geschikt voor de kampeervakantie of in een andere situatie waarin je hem zou kunnen verliezen. Smart aka S625 http://shop.lordeurope.com/LORD-Smart-Borotvakeszulek-5db-penge-d10.htm Identieke scheerkop als de LP1822 aka L6 maar dan met een kunststof greep, bij de schroefdraad versterkt met metaal. De greep veranderd de balans iets maar verder scheert hij net zo lekker en dat voor de helft van het geld van zijn chiquere broer. LP1823 http://shop.lordeurope.com/LORD-Borotvakeszulek-5db-penge-LP1823-d2.htm Een wat merkwaardige krabber. Het greepje van de Smart, de bovenplaat van de L5 en de onderplaat is een kunststof kopie van de L5 onderplaat. Hij scheert ook identiek aan de L5 maar dan lichter en minder duurzaam. Ik had de kans hem te proberen en kon het niet laten maar is wat mij betreft de minst interessante Lord krabber. Voor ongeveer hetzelfde geld koop je de Smart, die echt lekkerder scheert, en als je liever het Tech type hebt, ga dan voor de L5. Dan nog een algemene opmerking aangezien er ook een paar niet helemaal duidelijke klachten over de L6 zijn geweest. Al mijn Lord krabbers komen of van Lord uit Egypte zelf of van een directe (en voor mij controleerbare) afnemer. Van de paar dozijn krabbers die ik in totaal in huis heb gehad is er niet ééntje met een defect geweest (wat op zich nog niets zegt) maar ik had in alle gevallen kunnen reclameren. Het kan zijn dat er een matige QC is, maar daar heb ik dan nog nooit iets van gemerkt, dat er partijen op de markt zijn gekomen die daar niet hadden mogen komen en het kunnen fakes zijn. Als je aan een Lord TTO kunt komen weet je in ieder geval dat je met een nepper van doen hebt; die maken ze namelijk niet. Toch zijn er heel wat B&B-ers geweest die dachten het nieuwste model te pakken te hebben! Edit; ik heb de foto's weliswaar van een firma genomen (omdat de officiële site laatst problemen gaf) maar zijn verder niet als reclame of zo bedoeld. Bovendien zijn de afbeeldingen beter dan de 'artist impressions' die op de Lord website zelf staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 De opening van de verschillende topics door Francois vind ik al een mooie actie, maar reacties als deze van talibeard zijn natuurlijk de topping. Goed leesvoer, dank daarvoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 4, 2014 Author Share Posted February 4, 2014 Mijn ervaringen met Lord krabbers begint in febr '08 met de L5 aka L122 die ik rechtstreeks vanuit Egypte gekregen heb. Mooi verhaal. Dat zijn de betere bijdragen. Ik hoop dat je snel ervaringen met de L7 kunt opdoen, want ze laten ons daar wel heel lang in spanning. Wellicht dat ook de instabiele politieke situatie in Egypte daar debet aan is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Gisteren uit Rusland (unuta77 op eBay) een S625 ontvangen (hoop dat 't een Lord is, geen Lurd ) en vanochtend meteen uitgeprobeerd. Voskhod mesje uit de Feather Popular (2 keer gebruikt) in de Lord geplaatst en scheren maar ... Heb resultaat is m.i. gladder dan met de Feather of de Chinese Gilette Tech. Klopt het dat de Lord minder mild (agressiever) is dan de andere 2 (Feather en Tech) ? Hopelijk kan talibeard (Harrie met de mesjes) het antwoord snel geven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Ja dat klopt wel. Een L6 vind ik een beetje scheren als een EJ. NIet bijzonder mild, maar ook niet bijzonder agressief en die heeft alz ik Harrie goed begrijp dezelfde kop als jouw s625. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Ik heb zowel de EJ DE89L als de Lord, en kan beamen dat ze in ieder geval (afgezien van de afwerking) heel erg op elkaar lijken. Als ik er aan denk zal ik vanavond een fotootje posten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twitch Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Leeft Talibeard nog? Ik heb hem volgens mij al een paar maanden niet meer gezien??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 HIj schijnt nogal druk te zijn als net gestart raadslid. Daar kan ik me alles bij voorstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts