Francois Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Deel hier je ervaringen met de razors van dit merk. Welk(e) type(s) heb je of wil je nog ? Welke mesjes combineren het beste met deze razors ? Is er nieuws over dit merk ? Ervaringen met de klantenservice, lofzangen, kritiek, teleurstellingen etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Als je mijn als R89 gekochte Fatip niet meetelt heb ik er 3; de eerste Mühle R89 (met een iets andere scheerkop dan nu in gebruik is), de R41 met Merkur OC en de zeer agressieve opvolgende R41. Afwerking is steevast goed, de prijzen redelijk en het scheert allemaal prima waarbij ik wel moet zeggen dat die laatst genoemde R41 wat overdreven agressief is, tot op het punt waarop het eigenlijk niets meer toevoegt tov een Fatip bijvoorbeeld. De extra agressiviteit laat hem niet beter of efficiënter werken maar maakt het leren scheren ermee wel wat lastiger (dan nodig). Mijn R41 met Merkur OC is meteen mijn best afgewerkte Merkur ooit. Véél milder dan de latere R41 en vast een teleurstelling voor hen die iets gelijkwaardigs aan de eerdere R41 (ook een Fatip) dachten te kopen. Is minder dan een jaar in productie geweest. De Merkur OC is een prima scheerkop maar erg gevoelig voor de juiste hoek aangezien er niet veel blade exposure is. De R89 is een redelijk milde prettig scherende krabber die behoorlijk tolerant is ten opzichte van veel mesjes. Aangezien al mijn favoriete mesjes lekkerder in een andere krabber scheren gebruik ik hem, net als mijn EJ en om dezelfde reden, echter weinig tot nooit meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Hallo Talibeard, Ben benieuwd welke krabber je dan wel gebruikt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Tja, dat is dan weer off topic en mag dus eigenlijk niet.... Mijn meest gebruikte krabber is de Lord LP1822 (sinds een jaar of 5-6) die qua scheren erg lijkt op de Merkur 23/33C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Ik heb de R89 Jet. Prima krabber. Ik krijg goede resultaten i.c.m. een Feather, blauwe Gillette Super Platinum maar ook met een BIC mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Ik heb een Mühle R89, een erg brave krabber die trouw zijn werk doet ism Feather, Astra SP, Voskohd en ander Russich/Zweeds staal zoals Rapira en Ladas. Voor mijn gezicht pak ik nog wel eens wat agressievers maar voor mijn scalp is deze echt onmisbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Ik heb de Mühle R101. Dit is in principe een R41 met zwart handvat. Mooi mesje en een stukje agressiever dan mijn Edwin Jagger DE89. Ik scheer me liever met die DE89 omdat ik van de R101 een vrij schraal gezicht krijg. Als ik snel glad wil zijn gebruik ik wél de R101. In één pass glad. Maar ja, sinds scheren m'n hobby is, wil ik wel meerdere passes doen natuurlijk. Anders ben je zo uitgeschoren! Vandaar de DE89 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Ik heb een Mühle R89 gehad, tweedehands gekocht. Het was een prima krabber, maar er waren drie dingen die me tegen stonden: - Ik heb een voorkeur voor TTO krabbers - Ik vond de gedachte van een scheerkop van een zinklegering niet prettig - Ik was voortdurend aan het controleren of de chroomlaag nog helemaal intact was Daarom heb ik hem uiteindelijk weer verkocht. Realistisch gesproken had ik me er járen mee kunnen scheren, maar het voelde gewoon niet fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted February 2, 2014 Author Share Posted February 2, 2014 - Ik was voortdurend aan het controleren of de chroomlaag nog helemaal intact was Had ik ook, maar ik ben er voor behandeld en slik inmiddels medicijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Iridium pillen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Bij mijn R89 is de chroomlaag inderdaad niet helemaal intact meer, net zoals de schroefdraad. Ik heb hem nu een jaartje, en het is ook mijn eerste krabber. Een vrij vergevingsgezind mes dat vele mesjes kan hebben. Niet voor niets de standaard aanrader op diverse fora. Ik heb ook een R41 2013, een vrij pittige dame. Als ik me hiermee scheer moet ik niet meer dan 2 passes doen, anders krijg ik ongelooflijke razorburn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Toch heb ik het gevoel dat een krabber een levenlang me zou moeten kunnen gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 (edited) Toch heb ik het gevoel dat een krabber een levenlang me zou moeten kunnen gaan. Dan moet je naar professor Barabas gaan en je in zijn teletijdmachine minstens 100 jaar terug laten flitsen... Toen werden producten nog gemaakt voor het leven, want je had simpelweg niets anders. Je kon je geld letterlijk maar 1 x uitgeven. Tegenwoordig mag een product maar een bestemde tijd meegaan. We moeten blijven consumeren, dat is ook onze eigen schuld want we willen veel voor weinig. Wil je een krabber die lang meegaat? Koop dan een goede vintage Gillette en dan nog... Het goede nieuws is echter... als de plating los laat... is het weer tijd dat je geoorloofd wat nieuws mag uitzoeken Edited February 2, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 2, 2014 Share Posted February 2, 2014 Ach, ik begin nu op een leeftijd te komen waarop ik merk dat ik ook geen leven lang mee ga... Niets is voor de eeuwigheid maar als een dagelijks gebruikt stuk gereedschap het meer dan 10 jaar uithoudt kun je toch niet echt klagen denk ik. Overigens gaan die oude Gillettes ook niet allemaal zo lang mee en er zijn er ondertussen ook miljoenen van in de vuilnisbak verdwenen schat ik. Het aantal moderne exemplaren op B&B dat ik onder ogen heb gekregen dat aangetast was is hooguit een goede handvol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhe Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Ik heb in november 2013 mij eerste Safety Razor aangeschaft, een R89. Ben er tevreden mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts