Jump to content

EDWIN JAGGER ALGEMEEN

Francois

Recommended Posts

Deel hier je ervaringen met de razors van dit merk.

Welk(e) type(s) heb je of wil je nog ?

Welke mesjes combineren het beste met deze razors ?

Is er nieuws over dit merk ?

Ervaringen met de klantenservice, lofzangen, kritiek, teleurstellingen etc

gehad:

Chatsworth Barley (fantastisch mooi krabbertje!)

jagger-chatsworth-barley__18991_zoom.jpg

DR Harris Ivory (is gewoon een Edwin Jagger mes)

rz-drh-001_2.jpg

en nog een gewone EJ89 Barley. Allemaal goede krabbertjes die de meeste mensen bevallen ook de beginners, kan je niet veel mis mee doen. Word als heel mild beschreven maar is dit in feite niet echt naar mijn mening, wat wel opvalt bij deze is dat de meeste mesjes het er goed in doen.

Ik heb de Edwin Jagger DE89 "Barley"

Geweldige krabber. Fijner dan mijn R41/R101.

Én mooi

+ 1 identiek model, identieke ervaring

Welk mesje ik er ook in stop (op Astra en Derby achtigen na) altijd een fijne shave!

....

Word als heel mild beschreven maar is dit in feite niet echt naar mijn mening, wat wel opvalt bij deze is dat de meeste mesjes het er goed in doen.

Precies mijn beleving!

Van EJ heb ik alleen de 'D.R.Harris' Chatsworth. Erg prettige greep en bijzonder fraai afgewerkte kop. Ik ben het wel eens met dat er veel mesjes goed in presteren maar tegelijkertijd moet ik zeggen dat diezelfde mesjes voor mij dan vaak toch weer beter scheren in een andere krabber.

EJ is, samen met de Mühles, in korte tijd uitgegroeid tot de basis krabber op de diverse fora en dat heeft alles van doen met zijn relatief milde scheerkwaliteiten, zijn prima afwerking en zijn betaalbare prijs. Toch scheer ik me er zelden mee.

Ik heb de Edwin Jagger DE89 "barley"

Uiteindelijk voor deze krabber gekozen inderdaad door de positieve berichten dat dit een waar voor je geld prima beginners krabber is.

Ben nog opzoek naar het beste mesje voor mijn huid maar dat is dus ook weer lastig omdat ik het idee heb dat bijna alles wel aardig scheert in deze krabber. :o

Ook ik heb de DE89L. Door zijn relatief hoge gewicht van 75 gram hoef je geen druk te zetten, dit doet het gewicht voor je. Daardoor kun je je focussen op de juiste hoek en sturen.

Mijn ervaring is dat deze krabber bijzonder vergevingsgezind is en je al gauw vertrouwen geeft. Ik durf te wedden dat ik me na drie dagen al in het donker had kunnen scheren. Ik mijn exemplaar nu uitgeleend aan een collega die ik bekeerd heb. Zonder zich al te veel te hebben ingelezen ging hij de tweede dag al WTG en XTG zonder een enkel probleem.

De meegeleverde Derby's vond ik niet geweldig (UEKAZ), dus daar moet ik nog het voor mij beste mesje zoeken, maar dat is off topic.

Ook de bouwwijze, de hoogglans en de ribbels op het handvat bevallen me uitermate. Ik vind ze de krabber een chique uitstraling geven. Hoe de kwaliteit van bouwen en verchromen en de duurzaamheid zijn kan ik nog niet beoordelen. Mijn gevoel is goed, maar de tijd zal het uitwijzen.

Kortom een krabber die uitermate geschikt is voor beginners, maar ik denk dat deze de gevorderden ook kan bekoren.

Ik heb de DE89L en de DE89 Barley gehad, niet tegelijk maar achter elkaar. Hoewel ik het degelijke, goed scherende krabbers vind en vond, vind ik ze ook retesaai zonder een eigen gezicht. Ergo: het huis weer uit.

Ik heb ook de Barley. Prima krabber, mooi afgewerkt en doet het heel goed met feather mesjes. Ik heb ook niet het idee dat hij zo mild is als hij op forums wordt omschreven. Ik zou eerder zeggen 'gemiddeld'.

Ik heb de DE89L en de DE89 Barley gehad, niet tegelijk maar achter elkaar. Hoewel ik het degelijke, goed scherende krabbers vind en vond, vind ik ze ook retesaai zonder een eigen gezicht. Ergo: het huis weer uit.

Nu je het zelf zegt durf ik het te beamen, een aanrader voor wie een moeiteloze start wil nemen in het nat scheren maar voor de rest inderdaad saai.

Waarom saai? Omdat je je hals niet open snijdt?

Het is gewoon een prachtige krabber en super comfortabel.

Ik zou best nog een andere krabber erbij willen, maar ik heb nog niets gezien wat mooier is dan de Edwin Jagger DE89.

Waarom saai? Omdat je je hals niet open snijdt?

Het is gewoon een prachtige krabber en super comfortabel.

Ik zou best nog een andere krabber erbij willen, maar ik heb nog niets gezien wat mooier is dan de Edwin Jagger DE89.

Mooie krabber idd. Ik vind m wel wat zwaar in vergelijking met wat ik gewend ben.

In een tijd dat er geen droog brood met mee te verdienen was, startte Jagger zijn onderneming. Dat vind ik een knap staaltje van anti-varkenscyclische bedrijfspolitiek. Nu plukt hij daar de vruchten van. Ik moet Neil Jagger en de Mullertjes ook de eer geven op het juiste moment de 89 te hebben ontwikkeld. Door de goede verkrijgbaarheid en lage prijzen hebben de EJ produkten een flinke bijdrage geleverd aan de opleving in het DE scheren. Wel opmerkelijk dat Jagger zelf door de week met een Gillette Fusion scheert (met een EJ handvat, dat dan weer wel). Bekende klant van Edwin Jagger is de zanger Morrissey (van de Smiths) die eens 2 razos per koerier vanuit Engeland met spoed liet aanrukken toen hij in Amerika zat. Dat is natuurlijk niets vergeleken met een merk als Plisson dat Napoleon en de Paus tot de klantenkring kon rekenen. Storend bij de Edwin Jagger producten is het vage gedoe over de productie in Engeland. Er wordt door boze tongen beweerd dat de productie ergens in Azië zou plaatsvinden. Op vragen in die richting komen er altijd ontwijkende antwoorden als "vakmensen uit (lees: niet in) Sheffield", "door ons gecontroleerde productie", "eigen productielijnen" en "de premium serie (lees: niet elke serie dus) wordt grotendeels met de hand in eigen fabriek gemaakt". Op het produkt staat nergens "made in England". Het is een bijna juridisch woordenspel, maar lees de tekst op de doos maar eens goed. Het verchromen wordt in ieder geval uitbesteed. Er wordt gezegd dat dat gebeurt door het bedrijf dat ook voor Rolls Royce delen verchroomt, maar dat is voor zover ik weet nooit door Jagger bevestigd. Andere bronnen melden dat het verchromen "op dezelfde manier" gebeurt als bij Rolls Royce. Ja dat wil ik wel geloven, zoveel manieren zijn er niet. En zo goed zijn die Rolls Royces nou ook weer niet. De laatste tijd (voor mijn gevoel na de invoering van de nieuwe verpakking eind 2013) is de afwerking van de producten stukken minder dan laten we zeggen een jaar geleden. Sommige delen lijken wel met schuurpapier gepoetst. De gouden uitvoeringen zijn absolute afraders (2 x zo duur en echt heel slecht verguld). Op de prijs/kwaliteit verhouding van de 89 reeks in chroom is niets aan te merken. Zeker als je bedenkt dat deze razors waarschijnlijk voor rond de 5 euro per stuk de fabriek verlaten. Iedere liefhebber zou eigenlijk een EJ in huis moeten hebben, want scheren doen ze in ieder geval als de beste ! Hulde !

De bronnen in dit stuk worden beschermd, maar als Edwin Jagger met bewijzen komt dat het niet klopt, zal ik dit stukje direct en met de grootste excuses rectificeren. :D

Edited by Guest

UEKAZ enzo :D En nee, niet omdat ik m'n hals niet open snijd. Daar heb ik genoeg andere krabbers voor :twisted:

Gewoon, ze hebben geen sjeu voor mij.

Ik rijd ook liever in een Japanner dan in een Italiaan omdat die minder vaak kapot gaan. Doe mij dan maar saai en minder avontuurlijk ;)

Op vragen in die richting komen er altijd ontwijkende antwoorden als "vakmensen uit (lees: niet in) Sheffield", "door ons gecontroleerde productie", "eigen productielijnen" en "de premium serie (lees: niet elke serie dus) wordt grotendeels met de hand in eigen fabriek gemaakt". Op het produkt staat nergens "made in Enland". Het is een bijna juridisch woordenspel, maar lees de tekst op de doos maar eens goed. Het verchromen wordt in ieder geval uitbesteed. Er wordt gezegd dat dat gebeurt door het bedrijf dat ook voor Rolls Royce delen verchroomt, maar dat is voor zover ik weet nooit door Jagger bevestigd.

Dat viel me dus ook op in die interviews waar anderen in lezen dat EJ ze zelf maakt.

gal-stupid-clinton-bill.jp

Dat is natuurlijk niets vergeleken met een merk als Plisson dat Napoleon en de Paus tot de klantenkring kon rekenen.

Ze zijn in goed gezelschap 8-) Die mannen weten tenminste wat goed materiaal is! Francois, Bedankt voor je uitgebreide EJ verhaal.

UEKAZ enzo :D En nee, niet omdat ik m'n hals niet open snijd. Daar heb ik genoeg andere krabbers voor :twisted:

Gewoon, ze hebben geen sjeu voor mij.

Ik rijd ook liever in een Japanner dan in een Italiaan omdat die minder vaak kapot gaan. Doe mij dan maar saai en minder avontuurlijk ;)

Dat is het niet, maar ik ben slecht in de analogie met auto's omdat ik daar niet zo goed in zit (figuurlijk gezien...). Mijn andere krabbers gaan ook niet kapot, zijn minstens zo mooi maar scheren met meer karakter en hebben wat mij betreft meer karakter. Zoals ik al schreef: UEKAZ! Nou scheelt het uiteraard dat ik een liefhebber ben van vintage ipv nieuw.

Dat is het niet, maar ik ben slecht in de analogie met auto's omdat ik daar niet zo goed in zit (figuurlijk gezien...). Mijn andere krabbers gaan ook niet kapot, zijn minstens zo mooi maar scheren met meer karakter en hebben wat mij betreft meer karakter. Zoals ik al schreef: UEKAZ! Nou scheelt het uiteraard dat ik een liefhebber ben van vintage ipv nieuw.

Ik zal Marcel even helpen met de auto's: EJ is de VW Golf van de scheerwereld.

Ze zijn in goed gezelschap 8-) Die mannen weten tenminste wat goed materiaal is! Francois, Bedankt voor je uitgebreide EJ verhaal.

Daar zat ik al op te wachten. :D:D:D:D:D

Ik zag deze reactie al voor me toen ik dat zinnetje aan het typen was.