Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Heeft iemand een tip voor een aftershave crème of balsem? Mijn huid droogt heel snel uit, ook alweer snel na het opbrengen van aftershave. Gebruik nu DVH aftershave balsem.

Alvast bedankt!

Posted

Ik heb goede ervaringen met de ASB van Weleda en Kruitvat. De balsems van de HEMA en Biodermal (beide voor gevoelige huid en wat vetter) waren het niet voor mij.

Posted

Heb trouwens ontdekt dat je beter eerst een splash kunt aanbrengen alvorens je een balsem aanbrengt. Ik dacht altijd andersom, maar blijkbaar trekt de splash beter in op die manier.

Guest JanWinters
Posted

Ik vind de ASB uit de Linea Intenso reeks van Tcheon Fung Sing erg prettig. Naast deze gebruik ik ook de Proraso After Shave Balsem. De laatste is fijn op zomerse dagen als mijn huid wat minder voeding nodig heeft.

Posted

De enige ASB die bij mij ooit tot een vervolgaankoop geleid heeft is die van Tabac. Er zit tenminste alcohol in, waar ik nou eenmaal liefhebber van ben (jaja), maar het heeft voor mij ongetwijfeld ook iets nostalgisch want het was mijn eerste eigen aftershave product ever. Ergens in 1978.....

Overigens, als ik echt een balm nodig heb pak ik geen ASB maar Arko C. Dat doet het gewoon véél beter dan welke balm ook. natuurlijk weer, uekaz! ;)

Posted

Komende week zijn de Nivea producten afgeprijsd bij het kruitvat. Misschien leuk om dan eens wat te proberen.

Posted
De enige ASB die bij mij ooit tot een vervolgaankoop geleid heeft is die van Tabac. Er zit tenminste alcohol in, waar ik nou eenmaal liefhebber van ben (jaja), maar het heeft voor mij ongetwijfeld ook iets nostalgisch want het was mijn eerste eigen aftershave product ever. Ergens in 1978.....

Overigens, als ik echt een balm nodig heb pak ik geen ASB maar Arko C. Dat doet het gewoon véél beter dan welke balm ook. natuurlijk weer, uekaz! ;)

V.w.b. de Arko C ben ik het helemaal eens met talibeard. Waanzinnig goed spul met een aangename geur. Helpt ontzettend goed tegen scheerbrand of een trekkerig gevoel.

Twee nadelen:

- Tube is wel heel klein

- Crème is te dik om zo op te smeren (oplossing: mengen met een beetje lotion of splash)

• 2 weeks later...
Posted

Zelf heb ik goede ervaringen met De Vergulde Hand hiero in Finland, waar het klimaat 's winters droog is. Is wat dik, maar werkt goed.

Proraso (de blauwe versie) ben ik bijna doorheen, niet zo'n fan van. Zeer licht en weinig vochtinbrengend. Wel een aardige geur en trekt snel in, niet vettig. Maar niks voor een droge huid.

Wat alcohol betreft: bij een droge huid vermijden. Alcohol droogt verder uit. Gewoon niet. Deze hele winter geen splash gebruikt en m'n huid is me er zeer dankbaar voor.

Nog een paar aanbevelingen: Edwin Jagger / Mühle balsem (best goed) en Baume.be (zeer goed). Beiden misschien ietwat aan de prijzige kant, maar mijns inziens zeker het geld waard, aangezien je er niet veel van nodig hebt en een doseringspompje zeer besparend werkt.

Posted

Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal, maar de ASB van Isana werkt voor mij erg prima. Lekker dun, en voelt niet vet aan.

Posted

Het is een budget aftershave, maar wel een goede, naar mijn mening: Sanex Sensitive.

Eén waarschuwing: er zit aluin in. Dus als je daar niet tegen kunt, dan is de Sanex ASB ook niets voor je.

Uekaz, zoals altijd.

Posted
Het is een budget aftershave, maar wel een goede, naar mijn mening: Sanex Sensitive.

Eén waarschuwing: er zit aluin in. Dus als je daar niet tegen kunt, dan is de Sanex ASB ook niets voor je.

Uekaz, zoals altijd.

Inderdaad, Sanex is geen onaardige, en in Nederland bijna overal voordelig te krijgen (toch?).