Seabiscuit Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Wat vinden jullie dat een BSS inhoudt? Als je je geschoren hebt en je voelt in alle richtingen, moet het dan helemaal glad zijn, zonder nog iets te voelen of mag er best hier en daar iets te voelen zijn, want je krijgt nooit alles 100% glad? Toen ik begon met traditioneel scheren was een BSS voor mij echt alles glad, maar ik merk dat ik dat nu minder heb. Mijn filosofie is, alles moet wel glad zijn, maar je kunt nooit alles helemaal glad krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 BSS of BBS is wat mij betreft inderdaad babyglad in alle richtingen. Messtal ga ik alleen voor een dfs, goed genoeg en minder gezeik achteraf. Zo nu en dan een bbs voor het fijne frisse opgeschoonde gevoel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 All the way! Anders telt het voor mij niet. Maar goed, ik ben meer een DFS man. Liever dat en nul irritatie dan reteglad (!) en grotere kans op irritatie. En bovendien duurt het niet veel langer voor de stoppels toch weer voelbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Is bss hetzelfde als bbs? Ik streef het niet na, maar als je dat wel doet moet het natuurlijk bbs zijn voor een bbs shave. Bbs met hier en daar een stoppel bestaat niet. Dan is het een Dfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 In het begin deed ik elke keer BBS, met een goede razorburn en irritatie na. BBS is glad, helemaal glad, geen stoppel meer over. Tegenwoordig ga ik voor een DFS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 31, 2014 Author Share Posted January 31, 2014 Iemand op B&B schreef ooit eens dit: BBS/BSS is over-rated. Nobody, except yourself, is going to know the difference between a DFS, and a BBS/BSS. To the average person you meet on a day to day basis, your shave is acceptable if you have no visible patches of stubble, no bleeding, and no huge patches of irritation. A SAS (Socially Acceptable Shave) satisfies these requirements, and is a step, or two below a DFS. The average person could care less about your shave, if you don't have obvious errors that draw their attention to it. Remember, our obsession with the perfect shave is not the norm. Denk dat daar alles ook meteen mee gezegd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 In het begin deed ik elke keer BBS, met een goede razorburn en irritatie na. BBS is glad, helemaal glad, geen stoppel meer over. Tegenwoordig ga ik voor een DFS. Hier net zo,door de weeks dfs in het weekend een bbs trachten te halen Gr ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 In het begin deed ik elke keer BBS, met een goede razorburn en irritatie na. BBS is glad, helemaal glad, geen stoppel meer over. Tegenwoordig ga ik voor een DFS. Hier net zo,door de weeks dfs in het weekend een bbs trachten te halen Gr ton Jep, doordeweeks DFS (1 pass WTG) en in het weekend BBS (2 passes WTG en ATG). Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Enkel bij bijzondere gelegenheden streef ik naar superglad. Verder mag er van mij best hier en daar een stoppeltje te voelen zijn. Ik ben waarschijnlijk zelf de enige die dat dan ook voelt. Ik hoor mijn vrouw tenminste nooit klagen dat mijn gezicht niet helemaal glad is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Zoals hier al vaker gebezigd. Een bbs is volledig glad in alle richtingen, anders is het een dfs. De een verdraagt een bbs beter dan de ander ivm. huid en/of techniek. Ikzelf zou me elke dag bbs kunnen scheren, maar ik geef de voorkeur aan een 2 pass dfs. Het resultaat dat ik daarmee haal is zeer prettig te noemen en zo heb ik de volgende dag weer voldoende haar staan voor een fijne scheerbeurt. Wanneer ik bbs doe , dan is 24 uur later weer scheren eigenlijk niet de moeite waard. Om er nog maar over te zwijgen dat ik het gewoon lekkerder scheren vind wanneer je baardharen enige lengte hebben. Ik heb het hier natuurlijk niet over centimeters, hoewel dat wel een kick geeft met een openmes, maar wel een voelbare baard ipv. 5 o'clock shadow. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 BBS is super glad. En dat is mooi voor het weekend als je er meer tijd voor kan nemen. Voor doordeweeks ga ik echter voor een DFS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Zoals hier al vaker gebezigd. Een bbs is volledig glad in alle richtingen, anders is het een dfs. De een verdraagt een bbs beter dan de ander ivm. huid en/of techniek. Ikzelf zou me elke dag bbs kunnen scheren, maar ik geef de voorkeur aan een 2 pass dfs. Het resultaat dat ik daarmee haal is zeer prettig te noemen en zo heb ik de volgende dag weer voldoende haar staan voor een fijne scheerbeurt. Wanneer ik bbs doe , dan is 24 uur later weer scheren eigenlijk niet de moeite waard. +1 Precies dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertus Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Door de weeks meestal dagelijks een DFS. En daarmee onderscheid ik me al behoorlijk van veel mannelijke collega's, waarvan er behoorlijk wat zijn die zich maar een paar keer per week scheren (meestal electrisch of met die plastic troep). In het weekend is het vaak 1 dag niet scheren en de dag erop er vol tegenaan voor een BBS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts