alwinvrm Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 (edited) Nieuw op het forum en al heel wat goede info gevonden, bedankt allemaal! Ik scheer mij nu 2 weken met DE mesjes en heb veel verschillende mesje / apparaat combinaties uitgeprobeerd; het wordt juist geadviseerd om dat niet te doen als beginner maar ik zal nog wel eens schrijven over mijn redenen en bevindingen. Ik bereik near BBS met een WTG en een ATG pass met een Pearl open comb model en een (middelmatig) scherp mesje en mijn huid voelt aan alsof ik mij niet geschoren heb. Ik ben wel serieus met de techniek bezig geweest. Ik ben dus erg blij met de Pearl OC en ga zeker meer Pearl modellen inslaan en vroeg me af of er lange termijn ervaringen zijn met Pearl (of de ander merknamen die voor hetzelfde apparaat gebruikt worden)? Edited January 31, 2014 by Guest
cutthroat Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Hoi alwinvrm, Welkom op dit forum. Helaas heb ik (nog) geen ervaring met pearl krabbers. Maar de reacties zullen niet lang op zich laten wachten vermoed ik. Misschien leuk om jezelf in de tussentijd even in de Welkom sectie voor te stellen zodat iedereen je kan verwelkomen.
Marcel Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Welkom hier! Ik heb ook een Pearl, en met dezelfde kop als jouw krabber. Ik gebruik hem nu ruim een jaar maar als onderdeel van een grote verzameling andere krabbers. In dat jaar heeft hij zich echter prima staande gehouden. Met de andere twee type koppen van Pearl heb ik geen ervaring.
Harkos Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Heb een Pearl TTO. Vind deze licht agressief. Dat is voor mij prettig. Kan er met de meeste mesjes goed mee uit de voeten. Soms gaat het minder, als ik dat mesje dan in een Gillette adjustable stop, blijken ze nog te presteren. Grappig, maar ben er wel tevreden over. Goed afgewerkt, lekker kwa volume en gewicht. Komt dus regelmatig uit de scheerkwast.
Kamp Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Heb een pearl oc platinum en ik vindt hem lekker scheren vooral als je een paar dagen eraf moet scheren
Snuff Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 welkom op het forum, ik heb geen lange termijn ervaring met deze.
Francois Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 (edited) Ik heb een aantal Pearls TTO. Erg goede balans en een mooi apart geluid. Lijkt wel of er een klankkast in zit die het geluid versterkt. Valt wat scheren betreft niet echt met andere razors te vergelijken. Veel keuze in type handvat. Gekozen voor de TTO omdat deze geheel van messing is (persoonlijke voorkeur). Volgens mij de beste non-adjustable TTO op de markt. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Nadeel van de Pearl TTO: Hij is wat moeilijker schoon te maken dan een 3-piece model, want hij kan volgens mij niet uit elkaar (zodanig dat hij ook weer in elkaar kan) zoals bijvoorbeeld sommige oude Gillettes. Nadelen van de 3-piece Pearl: 1. Kop is van zamak in een onbekende samenstelling. 2. Voor de prijs van een Pearl 3-piece heb je ook een Fatip .......... tsja. Er is ook nog een Pearl open kam TTO. Deze heb ik in Nederland nog niet gezien. Hier een foto: Edited January 31, 2014 by Guest
Johan Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Nadelen van de 3-piece Pearl: 1. Kop is van zamak in een onbekende samenstelling. Zamak legeringen hebben juist wel een bekende, gestandaardiseerde, samenstelling.
Marcel Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Een open comb TTO?! Die zou ik graag als de sodemieter uit willen proberen! Ik heb een paar TTO open Combs van Gillette en dat zijn echt wonderbaarlijk fijne krabbers.
Barbiere di Figaro Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Dit zal de oc tto zijn die Francois gezien heeft?
Marcel Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Die ziet er eigenlijk best typisch uit, als in: wat een brede tanden voor een open comb! Mijn Sheraton heeft er bijvoorbeeld 12, deze slechts acht. 3 delige open comb krabbers hebben vaak nog een paar tanden meer. Zijn er plannen om deze binnenkort hier in de verkoop te doen? Ik zou hem in ieder geval graag proberen!
Barbiere di Figaro Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Die ziet er eigenlijk best typisch uit, als in: wat een brede tanden voor een open comb!Mijn Sheraton heeft er bijvoorbeeld 12, deze slechts acht. 3 delige open comb krabbers hebben vaak nog een paar tanden meer. Zijn er plannen om deze binnenkort hier in de verkoop te doen? Ik zou hem in ieder geval graag proberen! Zouden we ze moeten bestellen Marcel, We hebben eigenlijk al best veel Pearls en willen ook uitbreiden in Muhle / Merkur, maar we gaan deze er - nu ik jullie reacties zo lees - de volgende keer dus bij opnemen. Hebben we al een Nederlands woord voor "enablers"? Want jij en Wim kwalificeren gemakkelijk daarvoor!
alwinvrm Posted January 31, 2014 Author Posted January 31, 2014 Schrijf mij ook maar op de lijst voor een Pearl TTO OC.
Francois Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Nadelen van de 3-piece Pearl: 1. Kop is van zamak in een onbekende samenstelling. Zamak legeringen hebben juist wel een bekende, gestandaardiseerde, samenstelling. Nee hoor, er zijn veel soorten.
alwinvrm Posted January 31, 2014 Author Posted January 31, 2014 Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben zelf bijzonder tevreden over mijn Pearl OC en was eigenlijk benieuwd naar lange termijn ervaringen (ik scheer zelf pas 2 weken met DE scheermessen). I don't blame the enablers, rather my own weakness = overhaler? Ik ben 50% Engelstalig dus wellicht niet de meest aangewezen vertaler.
Mars Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Mooie krabber, zag ze ook met zwart handvat en ook een schappelijke prijs. Die ziet er eigenlijk best typisch uit, als in: wat een brede tanden voor een open comb!U zegt het, ik dacht het...Ik zou hem in ieder geval graag proberen!+1 Maar welke is het nu? Want deze vind ik erg mooi: (best groot ook)
Francois Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Dit zal de oc tto zijn die Francois gezien heeft? Ik heb een foto geplaatst van wat ik gezien heb.
talibeard Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Nadelen van de 3-piece Pearl: 1. Kop is van zamak in een onbekende samenstelling. Zamak legeringen hebben juist wel een bekende, gestandaardiseerde, samenstelling. Nee hoor, er zijn veel soorten. Klopt en er is nog een ander 'probleem'; als fabrikanten het hebben over een zinklegering is er nog absoluut geen garantie dat het om één van de Zamak-typen gaat. En ook dat kan een heel verschil uitmaken want Zamak hoort wel tot de top van de zinklegeringen en er is ook veel bras (met één 's' ), het zgn. 'potmetal' , in omloop.
marzman Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Die ziet er inderdaad wel heel stoer uit, zit die in dezelfde prijsrange als andere Pearls?
Mars Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Die ziet er inderdaad wel heel stoer uit, zit die in dezelfde prijsrange als andere Pearls? Zie ze hier voor $26,- Alleen heet ie nu ineens Cadet... De vraag is wat zou die kosten als tie hier leverbaar zou zijn. Voor $26 wil ik hem wel aanschaffen.
Marcel Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Die ziet er eigenlijk best typisch uit, als in: wat een brede tanden voor een open comb!Mijn Sheraton heeft er bijvoorbeeld 12, deze slechts acht. 3 delige open comb krabbers hebben vaak nog een paar tanden meer. Zijn er plannen om deze binnenkort hier in de verkoop te doen? Ik zou hem in ieder geval graag proberen! Zouden we ze moeten bestellen Marcel, We hebben eigenlijk al best veel Pearls en willen ook uitbreiden in Muhle / Merkur, maar we gaan deze er - nu ik jullie reacties zo lees - de volgende keer dus bij opnemen. Hebben we al een Nederlands woord voor "enablers"? Want jij en Wim kwalificeren gemakkelijk daarvoor! Ik heb het idee dat ik hiermee vooral mezelf enable Maar ik zou het aanmoedigen als jullie die zouden voeren. Het is denk ik wel een nicheproduct, en de eerste lemmingen duiken er nu op maar ik ben benieuwd of er meer volgen
Francois Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Klopt en er is nog een ander 'probleem'; als fabrikanten het hebben over een zinklegering is er nog absoluut geen garantie dat het om één van de Zamak-typen gaat. En ook dat kan een heel verschil uitmaken want Zamak hoort wel tot de top van de zinklegeringen en er is ook veel bras (met één 's' ), het zgn. 'potmetal' , in omloop. Bij Muhle en EJ weten we tenminste nog dat het zamak-3 is. Daar ligt de samenstelling wel van vast en weet je wat je hebt (mits het zink en het aluminium zuiver zijn). Bij de Pearl OC is het (mij in ieder geval) onduidelijk. Om bovengemelde redenen vind ik de TTO van Pearl (helemaal messing) wel een waardevol onderdeel van mijn verzameling, maar prefereer ik bij een 3-piece OC iedere willekeurige Fatip boven een Pearl.
Mars Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 ...de eerste KWIJLENDE lemmingen... Die bedoelde je toch?
Recommended Posts