Jump to content

Pre-shave gezichtszeep

Noxa

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een gezicht zeep om mijn gezicht mee te wassen voor het scheren. Ik pak zo nu en dan de Clinique zeep van mijn vriendin en dat geeft wel een bevredigend resultaat.

Dus ik vroeg me af of er ook specifieke gezichtszeep is voor mannen om voor het scheren te gebruiken?

Musgo Real heeft daar een specifieke preshave zeep voor. Musgo Real Glyce Lime Soap heet ie.

Thnx even zoeken. Zie nu dat Clinique ook een mannen lijn heeft. Toch ben ik nog nieuwsgierig naar andere tips/ervaringen.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik was mijn gezicht dagelijks met Mr. Taylors sandalwood zeep. Maar 1 keer in de week gebruik ik de face scrub van de Body Shop om alle dode cellen weg te krijgen. Trouwens van de Body Shop zijn er fantastische zepen. Ook van lush.nl heb je fantastische zepen. Mijn favoriet is Dirty Soap van Lush.

Last but not least de zepen van Sabon. sabon.nl

Deze laatste ga ik altijd binnen als ik in Amsterdam ben

• 2 weeks later...

Vandaag bij mijn favoriete turk weer zeep meegenomen. Deze zeep gebruik ik overal voor wassen, douchen etc., maar in het bijzonder voor het scheren om mijn gezicht schoon en goed soepel te maken. Heeft een hoog aandeel olijfolie.

ri9o.jpg

Weet niet of glycerine zeep beter is, maar vier blokjes voor geen €3 is denk ik te geef als het goed werkt. De geur is klassiek zeep, maar niet zo als de Arko scheerstick, die ik wel erg basaal vind ruiken.