Jump to content

Muhle Silvertip Ervaringen ?

Francois

Recommended Posts

Heb een Mühle Silvertip. Vind het een slappe zwabber vergeleken met mijn onlangs gekochte Simpson Le best Badger. Zelfs mijn Chinese LiJüN van BdF vind ik meer backbone hebben. De Mühle is lekker zacht met een crème zeep, maar de fibre presteert zelfs beter bij harde zepen. Geen slechte kwast, maar dus meer voor de erotiek, dan stevig schuim resultaat.

Heb een Mühle Silvertip. Vind het een slappe zwabber vergeleken met mijn onlangs gekochte Simpson Le best Badger. quote]

Het lijkt (op papier) wel aantrekkelijk. Voor de prijs van een gemiddelde "Best" bij Simpson, koop je een gemiddelde "Silberspitz" bij Muhle, met een ruime keuze wat betreft handvatvorm en -materiaal.

Edited by Guest

Bij mij heeft een Mühle silvertip, mijn eerste kwaliteitsdas, er voor gezorgd dat ik jaren das in het algemeen links heb laten liggen. Zo zacht en slap, voor mij als zwijntjes liefhebber dan toch, dat was niks voor mij. Weggegeven en nooit meer omgekeken, maar het was wel een goed gemaakt product hoor, alleen totaal niet mijn ding.

Dat betekent natuurlijk niet dat het geen fijne kwast voor jou zou kunnen zijn. UEKAZ!

Wimbouwman heeft daar volgens mij het een en ander van, als ik mij foto's van zijn kwasten collectie goed herinner.

Guilty as charged!

Ik heb nog een Muhle silvertip uit de begin periode, toen je ze nog aan je smaak kon laten aanpassen. De mijne is olijfhout met een nikkel onderkant. Ik vind 'm erg mooi.

Dan heb ik ook nog de volledige Retro serie, dat zijn van die limiteds in een XL maat. Het haar is daar een soort silvertip, maar dan anders gekleurd zoals je wel eens vaker bij oudere kwasten ziet.

Wat ik er zo geweldig aan vind ik dat ze een heel mooi alternatief zijn voor Amerikaanse en Engelse kwasten. Er zijn meer dan genoeg kwasten op de markt met een hybride vorm en zo volgepakt als maar kan. Muhle laat zien dat het ook met een klassieke ' bulb' en niet zo volgepakt ook heel goed kan uitpakken. Zie ook de silvertip fibers, die zijn ook niet overdreven dichtbeplant.

Ik geef grif toe dat je niet op een enorm stevige, stugge en weinig buigzame kwast dassenhaar hoeft te rekenen. Daarvoor hebben we nog wel ergens een Chubby2 in tweeband liggen :-)

Wat je bij Muhle krijgt is een enorm luxe, goed ' flowende' kwast die in mijn ervaring heel makkelijk schuim maakt. Ik kan ook enorm genieten van het gevoel van zo'n grote, zachte kwast. Naar mijn mening zijn de verhalen over ' geen backbone' niet juist; de Muhles zijn zacht en flexibel, maar zeker niet zonder ruggengraat. Denk Aikido in plaats van kickboksen.

Maar het moet je maar net liggen, uiteraard. Ik kan me ook prima voorstellen dat mensen er helemaal niets aan vinden. Kent, met die grote BK8 en BK12 kwasten, heeft dat ook. Wat voor de een het toppunt van luxe is, is voor een ander een veel te losse kwast.

Variety is the spice of life, zou ik zeggen.

Behalve bij Kent kun je ook nog bij (zeker de grote) kwasten van Vulfix terecht als je van weelderig en zacht houdt. En er zijn zeker liefhebbers voor, de kwaliteit is prima maar voor mijn gevoel wel ruggegraatloos dus Wim.... ;)

Overigens vind ik te vol gepakte kwasten ook niet geweldig; ze waaieren niet alleen teveel uit, ze vreten ook een berg extra zeep die je pas terug krijgt als je de kwast weer uitspoelt. Maar ook daar zijn dan weer liefhebbers voor natuurlijk.

Tja, je moet een paar kwasten geprobeerd hebben voor je eigenlijk weet in welke hoek je je favorieten moet zoeken. Het leven van een natscheerder is nog niet zo eenvoudig hoor! :mrgreen:

• 3 weeks later...

Sinds de laatste post zijn er een paar weken verstreken maar ik kan het niet laten om te reageren.

Heb een Muhle Silvertip en sind een week ook een trekpleister kwast omdat ik die zag liggen en toch bijna te geef was.

Gebruik daarna eigenlijk alleen de Trekpleisterkwast nog maar, wat wil zeggen dat die de Muhle kwast verslagen heeft.

Inderdaad vind ik ook de Muhle een te zachte kwast.

Welke das haren kwast is wel een stevige met een goede backbone? ik heb ook de Muhle graudas kwast en maakt goed schuim maar de backbone is erg weinig. Voordeel je kan wel lekker klappen met die kwast over de gezicht.

Dat ligt ook een beetje aan je budget en of je van (hele) kleine kwastjes houdt of niet. Het is wel zo dat hoe groter de loft hoe minder de backbone. Met de Berkeley in best kun je je geen buil vallen, mijn Commodore X1 is nog net wat steviger maar ook de Special doet het helemaal niet gek hoewel die wel minder stug is dan de andere twee. De Classic 1 is door BdF speciaal voor mij besteld en dat is echt een stevige jongen, ik heb varkentjes met minder backbone, maar kost wel wat meer. Ik heb (nog?) geen ervaring met de Case maar die schijnt ook lekker stevig te zijn.

Welke das haren kwast is wel een stevige met een goede backbone? ik heb ook de Muhle graudas kwast en maakt goed schuim maar de backbone is erg weinig. Voordeel je kan wel lekker klappen met die kwast over de gezicht.

Simpsons two band en manchurian ;-)

Heeft die Manchurian nog een beetje stevigheid Wim? Ik weet dat onze ideeën over stevig duidelijk anders zijn maar ik dacht dat die in dezelfde hoek zaten qua stevigheid als zilvertip (of nog minder) maar ik heb er nog nooit één in handen gehad.

Ik ken de Berkeley of Special niet, wel de Case en oa de Duke 3 en Chubby 1. De case is zeker geen floppy geval, verre van dat, maar in vergelijking met bijvoorbeeld de Chubby, is het een stuk soepeler kwast. Voordeel daarvan: hij houdt het schuim niet voor zichzelf.

Ik vind het een erg prettige kwast die voor mij een stuk beter te hanteren was dan de Wee Scot.

Simpson 2 band vind ik erg fijn, zacht met plenty backbone, wat meer springerig haar dan Best. Het is dat ik die van mij tweedehands kon scoren, nieuw vind ik de prijs/kwaliteit verhouding buiten proportie.

• 4 weeks later...

Heeft die Manchurian nog een beetje stevigheid Wim? Ik weet dat onze ideeën over stevig duidelijk anders zijn maar ik dacht dat die in dezelfde hoek zaten qua stevigheid als zilvertip (of nog minder) maar ik heb er nog nooit één in handen gehad.

Manchurian is meer een soort tweeband, maar dan wat zachter in de tips.

Het is mooi haar, wat steviger en dikker, en maakt daarom bijvoorbeeld ook in een Rover wat toch geen grote, dichtgezette kwast is een fantastische indruk.

De backbone is flexibel maar stevig.

Ben74 op TSN heeft het altijd over 'just right', en daar heeft 'ie gelijk in.

Ik ben er weg van, maar de prijzen zijn natuurlijk fors.