bertus Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Moi mensen, zijn er onder jullie die zich met koud i.p.v. warm water scheren of dat wel eens gedaan hebben? Ikzelf heb dat ooit begin zeventiger jaren tijdens mijn diensttijd moeten doen (werd toen een bloedbad, vooral omdat het ueberhaupt de eerste keer was dat ik me schoor). Ben het echter afgelopen zomer weer een paar keer gaan doen en het viel toen eigenlijk best mee. Sterker nog: het resultaat was uitstekend. In de zomer kan het koude water heel verfrissend werken. In de winter vind ik warm water echter toch wat comfortabeler. Ben benieuwd naar jullie ervaringen Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Ik scheer me meestal met een scheermes maar dat is mijn mening. Warm water vind ik lekkerder, opent tevens ook de poriën en met zware baardgroei en dikke haren is dat toch net iets fijner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Heb me nog nooit met koud water geschoren. Ik zie ook niet in wat het zou toevoegen om dat op je bakkes te splashen terwijl je gewoon warm water hebt. Voor mij is warm water in ieder geval wel prettiger. En ik denk dat dit voor vrijwel iedereen geldt. Haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Sommige mensen zeggen dat je mesje scherper is met koud water. Zou kunnen, maar ik prefereer toch warm water. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Wat is dan de definitie van "koud water scheren"? Is je hele prep dan ook met koud water, of douche je bijvoorbeeld wel warm en is alleen het scheren zelf met koud water? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertus Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Ja, ook de prep is met koud water. Ik douche me wel altijd warm maar dat doe ik pas nadat ik me geschoren heb. Dat heeft dus geen enkele invloed. Het mag dan zo zijn dat je porien bij gebruik van warm water meer open gaan staan, maar daar groeien dus geen haren uit. Dat heeft dus ook geen invloed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Er zijn mensen die zweren bij koud, ongefilterd regenwater om zeep te latheren bijv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Ik prep met warm water, week mijn kwast in warm water, spoel ik de scheerattributen af met warm water, maar ik spoel mijn gezicht schoon met koud water. Ook omdat dat de wondjes naar mijn idee sneller laat dichten. Dus eigenlijk alles warm, behalve het afspoelen van mijn gezicht na het scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 @Dr.P: Dat zijn de mensen die 's ochtends urine drinken en beweren dat je anders essentiële stoffen mist?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Hier afwisselend warm of koud, hangt vooral af van het seizoen maar vroeger tientallen jaren enkel koud water zowel voor wassen, inzepen als afspoelen gezicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Als het niet anders kan prep, latheren afwassen met koud. Ik merk geen verschil in het scheerresultaat, maar het is voor mij in ieder geval met koud water een stuk minder prettig dan met warm water. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertus Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Hier afwisselend warm of koud, hangt vooral af van het seizoen maar vroeger tientallen jaren enkel koud water zowel voor wassen, inzepen als afspoelen gezicht. En waar gaat je voorkeur naar uit Snuff? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Het is denk ik vooral een stuk comfort inderdaad, en je preshave zal je minder goed doen met koud water omdat het gewoon niet fijn is (tenzij je een bikkel bent en bij -15 het ook leuk vind om te camperen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
freeze205 Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 In de zomer is het best aangenaam met koud water, lekker verfrissend! In de winter gebruik ik toch ook liever warm water. Het resultaat is wat mij betreft hetzelfde, alhoewel je tijdens het scheren met koud water iets meer weerstand voelt. De haartjes lijken dan minder zacht te zijn, maar zoals gezegd heeft dit geen invloed op het resultaat voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkverhaar Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Ik prep met warm water, week mijn kwast in warm water, spoel ik de scheerattributen af met warm water, maar ik spoel mijn gezicht schoon met koud water. Ook omdat dat de wondjes naar mijn idee sneller laat dichten. Dus eigenlijk alles warm, behalve het afspoelen van mijn gezicht na het scheren. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Dat is ook hoe ik het doe, dat koude afspoelen vind ik wel erg prettig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Dat doe ik inderdaad ook vaak dat als laatste koud afspoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Ik vind het koude afspoelen alleen wat minder prettig als ik wat meer proraso preshave heb gebruikt dan anders. Dat blijft toch een verrassing... Verder vind ik warm scheren het prettigst, in de zomer soms koud, maar dat gaat wel wat stroever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 En waar gaat je voorkeur naar uit Snuff? Tussen Oktober en April gebruik ik meestal lauw water, in de warmere maanden koud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 In de zomer scheer ik me wel eens met koud water en dat gaat prima. Voordeel van scheren met koud water voor mij is dat sommige zepen mijn huid minder uitdrogen (Tabac, IM). Tijdens de rest van het jaar gebruik ik lauwwarm water maar nooit heet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Vroeger, toen ik nog jong was, en nog moest dienen voor koningin en vaderland, moest ik nog wel eens "kamperen" op de hei. En daar was in eerste instantie geen stroom voor een electiek apparaat en ook geen warm water om je 's morgens te kunnen scheren. Dat moest dus met (ijskoud) water in je omgekeerde helm en een krabber. Ik had toen wel al een cassettekrabber van Gillette geloof ik. Gezien het feit dat ik me na deze tijd altijd heb geschoren met warm water moet mijn conclusie zijn dat scheren met koud water niet/minder prettig werd ervaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Het water kan me niet heet genoeg zijn. Koud=Ongeschoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Afspoelen doe ik altijd met koud water. En in de zomermaanden vind ik dat ook nog wel eens fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Afspoelen doe ik altijd met koud water. En in de zomermaanden vind ik dat ook nog wel eens fijn. idd, afspoelen met koud water doe ik ook. Sowieso om de poriën wat te nauwen. Kwast weken + lather maken + haar soepel maken doe ik met heet/erg warm water (scheer alleen na het douchen). Meestal was ik mijn baardhaar dan ook mee met mijn haar, conditioner dan. Werkende pre-shave voor mij. In de zomer doe ik wel eens met koud lather maken en kwast weken, gebruik dan m'n proraso groen pre / after shave als pre-shave, werkt ook prima. Uiteindelijk dus voor warm een voorkeur, maar niet omdat het perse beter werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts