cutthroat Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Mijn vrouw kwam met de goede tip: als je nu eens een lijstje maakt met dingen die je graag wilt hebben. Dan kan ik dingen doorgeven als mensen vragen wat je wilt hebben. Goede tip ! Eén van de dingen die ik erop wil hebben is een mooi zwijntje. Ik vind zelf de Semogue 1305 en de SOC in cherry uitvoering erg mooi. Maar hoe zit het met de maten? Ik heb nu een HJM das waarvan het handvat 43mm hoog en 32mm breed is. de loft is 50mm en de schouder is ongeveer 60mm. Deze vind ik vrij floppy maar de knot is qua grootte en vorm naar mijn zin. Maar het handvat mag wel wat groter van mij. Daarnaast heb ik een merkloos zwijntje. Hiervan is het handvat 52 bij 32mm, en de loft is 49mm met 45mm op de schouder. De hoogte van dit handvat is al beter, maar de dikte vind ik net aan. Daarbij vind ik de knot wat magertjes, die mag van mij wel wat voller. Dus kom maar op met die tips heren Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Kwast van Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Henk doet toch alleen dassenhaar? Ach, dat kan hij natuurlijk het beste zelf vertellen, wellicht doet hij nu ook varken. Over de SOC: dit is best een forse kwast qua haar, gevoelsmatig een stuk groter dan een 1305. De SOC heeft een wat dichtere bos haar dan de 1305, de laatste vond ik na verloop wat floppy worden naar mijn smaak. Maar UEKAZ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkverhaar Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Henk doet toch alleen dassenhaar? Ach, dat kan hij natuurlijk het beste zelf vertellen, wellicht doet hij nu ook varken. Mijn 'voorraad' is alleen das inderdaad, maar ik doe op bestelling ook wel verken. Daarvoor bestel ik knots per stuk (of meer, afhankelijk van de bestelling) bij TGN - die hebben best interessante 'pure bristle' borstels, een kleine 'klassieke' (vergelijk Omega of Semogue) en een hele grote 'kapperskwast' borstel. Zie Kleintje of Kapperskwast. Ook 'converteer' ik wel eens goedkope zwijnen (DVH, hele ouwe Omega); dat worden dan echter meestal invetkwasten voor in de keuken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Een echte, originele, authentieke Henk staat zeker op mijn verlanglijstje (wat een schitterende kwasten!). Maar daar wil ik dan echt iets precies naar mijn wens in. Omdat lastig wordt voor een ander om te bedenken wat ik nou precies wil hebben, wil ik in dit geval een "of the shelf" kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 De 1250 van Semogue is ook een hele fijne kwast - zelfde afmetingen als de 1305, handvat en haren niet geverfd en 2 euro goedkoper ... Mijn 1250 was in een mum van tijd ingewerkt en heeft schouders breder dan 6 cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Los van de maten vind ik het SOC handvat (en de iets kleinere andere varkens met vormgelijk handvat) erg fijn. De SOC heeft best een grote knot met flinke loft, wat dat laatste aangaat groter dan mijn Omega varkens. Al mijn Semogue borstels zijn lekker zacht geworden, maar hebben nog steeds voldoende backbone, floppy zijn ze niet. Als ik zou moeten kiezen tussen de SOC en de overige varkens van Semogue, zou ik voor de SOC kiezen omdat die wat groter is. Als ik niet moet kiezen, wil ik ze allemaal blijven gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Marcel heeft ook twee erg mooie borstels te koop staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts