Jump to content

Webwinkel die per envelop bezorgt

Froop

Recommended Posts

Beste allen, een vriend van mij is op zoek naar een webwinkel die DE-mesjes per envelop bezorgt, om zo hoge verzendkosten te ontwijken. Ik heb hem shavefave al aangeraden, alleen is daar het probleem dat je met paypal moet betalen; een optie die niet bepaald voorkeur geniet. De voorkeur licht echter bij betaling via iDeal. Is iemand bekend met een winkel die aan deze eisen voldoet?

Waarom heeft paypal geen voorkeur. Ik vind het ideaal. Je kunt je paypal rekening aan je bankrekening koppelen. Betaal je dan met paypal, schrijft die het van je bankrekening af. En, voor zover ik weet, ben je bij betalingen via paypal beter beschermd dan bij betalingen via je bank.

• 9 years later...
On 1/28/2014 at 1:57 PM, Froop said:

Beste allen, een vriend van mij is op zoek naar een webwinkel die DE-mesjes per envelop bezorgt, om zo hoge verzendkosten te ontwijken. Ik heb hem shavefave al aangeraden, alleen is daar het probleem dat je met paypal moet betalen; een optie die niet bepaald voorkeur geniet. De voorkeur licht echter bij betaling via iDeal. Is iemand bekend met een winkel die aan deze eisen voldoet?

Ik heb ooit, lang geleden alweer, mesjes besteld bij de Razor Blades Club. Dat was geen geweldige ervaring. Het is, zag ik later, een Zweeds bedrijf. Ik ga je de RBC niet aanraden.

Ik had de mesjes laten bezorgen op een Frans adres en hoe het terecht is gekomen bij Deutsche Post is mij een raadsel. Ik maak mij een voorstelling van hoe in Duitsland een radeloze postbode met een dikke vinger op de kaart van Duitsland zat te zoeken naar het Franse dorp dat ik had opgegeven.

Die Franse postcode was ook al zo bizar voor Duitse facteurs en factrices! 😦   

(Ik had waarschijnlijk 'Frankreich' moeten opgeven in plaats van 'France', maar hoe zeg ik dat tegen een Zweed als de website Frans tegen me spreekt?)

Het is uiteindelijk goed gekomen toen ze doorhadden dat ze de enveloppe op de posttrein naar Frankrijk moesten zetten, maar het heeft een onverwacht grote vertraging opgeleverd. Verjaardagen ga je zo niet halen.

In de VS overkomt mij zo iets ook wel eens, trouwens, maar dat is een andere anekdote. Amerikanen en wereldkennis 🙄 is soms geen natuurlijke combinatie.

Ik bestel vrijwel altijd in NL en doe er een zeepje bij, of zo. De NLse ondernemers verdienen het om te verdienen.

• I like it 3
  • Agreed 1

1 uur terug, mifi zei:

Ik heb ooit, lang geleden alweer, mesjes besteld bij de Razor Blades Club. Dat was geen geweldige ervaring. Het is, zag ik later, een Zweeds bedrijf. Ik ga je de RBC niet aanraden.

Ik had de mesjes laten bezorgen op een Frans adres en hoe het terecht is gekomen bij Deutsche Post is mij een raadsel. Ik maak mij een voorstelling van hoe in Duitsland een radeloze postbode met een dikke vinger op de kaart van Duitsland zat te zoeken naar het Franse dorp dat ik had opgegeven.

(Ik had waarschijnlijk 'Frankreich' moeten opgeven in plaats van 'France', maar hoe zeg ik dat tegen een Zweed als de website Frans tegen me spreekt?)

Het is uiteindelijk goed gekomen toen ze doorhadden dat ze de enveloppe op de posttrein naar Frankrijk moesten zetten, maar het heeft een onverwacht grote vertraging opgeleverd. Verjaardagen ga je zo niet halen.

In de VS overkomt mij zo iets ook wel eens, trouwens, maar dat is een andere anekdote. Amerikanen en wereldkennis 🙄 is soms geen natuurlijke combinatie.

Ik bestel vrijwel altijd in NL en doe er een zeepje bij, of zo. De NLse ondernemers verdienen het om te verdienen.

Ik heb toevallig gisteren het e.e.a. besteld bij de Razor Blades Club, ik kreeg zojuist de melding dat mijn pakketje is aangemeld bij.... Deutsche Post.

• I like it 2
  • Haha 1

1 uur terug, mifi zei:

Ik bestel als Belg ook vaak in Nederland (Belgische / Vlaamse webwinkels met wat kwalitatief materiaal zijn schaars of zijn eigenlijk .be-versies van de Nederlandse winkel).

Het nadeel van webwinkels (maakt niet uit welk land) is dat je, om geen verzendingskosten te moeten betalen, er al snel nog een zeepje en een AS erbij zwiert om aan het limietbedrag voor gratis bezorging te komen. Zo spendeer ik elke keer 25€ meer dan ik initieel van plan was :)

• I like it 2
  • Agreed 1
  • Haha 2

38 minutes ago, edwin1501 said:

Ik heb toevallig gisteren het e.e.a. besteld bij de Razor Blades Club, ik kreeg zojuist de melding dat mijn pakketje is aangemeld bij.... Deutsche Post.

Sorry. Ik was net te laat met mijn verhaal, maar misschien weet Deutsche Post een adres in NL beter te vinden.

• I like it 4

• 1 year later...

Meer dan tien jaar oud maar de vraag is voor mij actueel. 

Betaling met iDeal en het liefst een brievenbuspakketje. 

Betaling door bankoverschrijving vind ik ook goed en levering bij ophaalpunt ook. 

Betaling met creditcard of Paypal is geen optie en pakketbezorging aan huis al helemaal niet. 

De verschillende pakketdiensten hier zijn van zo'n niveau dat ik dit voorlopig niet meer gebruik. 

• I like it 1

De laatste maal ( 2 weken geleder)  een zending besteld bij de Razor blades club. De zending van mij ( 20 doosjes) werden per enveloppe naar mij toe gestuurd binnen 4 werkdagen vanuit Duitsland.

Ik heb betaald met pay pall maar bij het afrekenen staat ook dat je kan afrekenen via  I deal.  

Of dat ook werkt weet ik niet.

Groet

• I like it 3

Dat je met iDeal kan betalen bij RBC wordt pas duidelijk tijdens het afrekenen blijkbaar want verder is dat nergens te lezen. Maar wel heel fijn dat iDeal toch kan, hier ben ik heel blij mee.  

Bedankt voor de tip Jos!

• I like it 2