timmert26 Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 (edited) Voor alle scheerders onder ons even een animo check voor het uitproberen van een straight razor. Wat houdt het in: Wouzer51 heeft aangegeven dat hij wel een beginnersmes ter beschikking wou stellen. Het mes wordt opgestuurdnaar een deelnemer. Deze kan het mes drie keer uitproberen (dat is moglijk zonder stroppen). Deze persoon stuurt het mes terug(en voegt de verzendkosten naar de volgende persoon toe aan de envelop), het mes wordt weer geslepen en gestropt (ontsmet) en doorgestuurd naar de volgende. Op deze manier kun je kennismaken met een open mes, zonder dat je de aanschaf hebt! Laat even weten of je er aan mee wilt doen! Uiteraard wil ik zelf ook graag deelnemen, daar ik nooit met een straight geschoren heb! De minimale animo moet toch wel 5 personen zijjn. Deelnemerslijst 1: Timmert26 2: Creon 3: Snowmiss 4: Dali 5: O.J Edited January 29, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Super idee om weer een rondgang op te starten. Voor een beginner een mooie mogelijkheid om het eens te proberen met een mes waarvan je weet dat het scheerklaar is. Ik hoop dat er veel animo voor is! Ik doe overigens niet mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dali Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Tsjonge, wat een leuk idee! Wil ik wel aan mee doen. Wel beetje aan het einde zodat ik me eerst kan inlezen/inkijken. De aanschafprijs heeft me altijd weerhouden om het te proberen. Pakketje past door brievenbus neem ik aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Ik was nog maar net aan het DE scheren begonnen toen ronde één bezig was, maar heb er met interesse over gelezen. Graag doe ik mee aan 'probeer een straight 2014' Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 27, 2014 Author Share Posted January 27, 2014 Tsjonge, wat een leuk idee! Wil ik wel aan mee doen. Wel beetje aan het einde zodat ik me eerst kan inlezen/inkijken. De aanschafprijs heeft me altijd weerhouden om het te proberen. Pakketje past door brievenbus neem ik aan? Ik neem aan van wel, dus zal ongeveer 2,50 euro verzendkosten zijn (dus heen en terug = 5 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouzer51 Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Ha ha, Timmert26 is dermate enthousiast dat hij zelf een topic opent waarin hij beloofd dat IK een mes ga rondsturen Fijn om te horen dat er toch nog interesse is. Feit wil dat ik vanaf vrijdag op vakantie ga voor een week. Daardoor heb ik geen tijd meer om messen op te knappen en zal ik voor deze keer een reeds opgeknapt mes dat ik zelf wil gaan gebruiken, ter beschikking stellen. Het is een iets kleiner mes namelijk 4/8". Het is een Punjo van zilverstaal met een benen heft. Ik zal het mes scheerklaar maken (honen, stroppen, desinfecteren) en deze week nog naar Timmert opsturen. Timmert, PM me je adresgegevens even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 Ha ha, Timmert26 is dermate enthousiast dat hij zelf een topic opent waarin hij beloofd dat IK een mes ga rondsturen Fijn om te horen dat er toch nog interesse is. Feit wil dat ik vanaf vrijdag op vakantie ga voor een week. Daardoor heb ik geen tijd meer om messen op te knappen en zal ik voor deze keer een reeds opgeknapt mes dat ik zelf wil gaan gebruiken, ter beschikking stellen. Het is een iets kleiner mes namelijk 4/8". Het is een Punjo van zilverstaal met een benen heft. Ik zal het mes scheerklaar maken (honen, stroppen, desinfecteren) en deze week nog naar Timmert opsturen. Timmert, PM me je adresgegevens even. In eerste instantie is het een animo check! Indien jij akkoord gaat met de animo, het mes ter beschikking wil stellen e.d dan is er de mogelijkheid tot doorzetten Maar gezien het feit dat jij zojuist aangeeft dat je dit wil, wil ik je bij voorbaat bedanken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Ha ha, Timmert26 is dermate enthousiast dat hij zelf een topic opent waarin hij beloofd dat IK een mes ga rondsturen @wouzer51: Mag ik, als ik straks aan de beurt ben, het mes ook komen halen/brengen? Gezien onze woonplaats is dat wat mij betreft wel mogelijk. Kan ik misschien ook gelijk zien hoe dat honen en stroppen in zijn werk gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouzer51 Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 @Timmert, Maak je geen zorgen. Ik vind het alleen maar leuk dat je zo enthousiast bent @Snowmiss, Die gedachte is ook al door mijn hoofd gegaan. Lijkt me een prima idee. Ik heb zojuist het mes zelf voor het eerst gebruikt en ik moet zeggen dat het zich erg gemakkelijk laat manoeuvreren. Volgens mij een perfect beginnersmes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouzer51 Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 @timmert: Het mes is ontsmet met alcohol en in een brievenbuspakje verstuurd richting Twenteland. Als je bij het terugsturen er voor zorgt dat alles binnen deze maten valt: Minimumformaat: 14 x 9 cm Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm En je zorgt ervoor dat alles onder de 100gr blijft, volstaat het om drie postzegels bij te voegen. Wellicht kan je het verpakkingsmateriaal hergebruiken. Ik wil het mes pas in week 7 retour i.v.m. vakantie. Succes ermee en plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 28, 2014 Author Share Posted January 28, 2014 Top, bedankt! Ik zal zorgen dat hij weer op tijd bij je terug is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Mooi initiatief mannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Mooi initiatief mannen. Sluit ik me graag bij aan. Prima mes ook om mee te starten, niet te groot. Zo blijft ie nog handelbaar en zie je nog wat En het sprookje zou helemaal compleet zijn als ieder een leuk verslag van zijn bevindingen en ervaringen plaatst. Ik ben erg benieuwd wie voor de bijl gaat en wie (voorlopig) toch de DE trouw blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouzer51 Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 En het sprookje zou helemaal compleet zijn als ieder een leuk verslag van zijn bevindingen en ervaringen plaatst. Dat is natuurlijk wel een vereiste! Liefst geïllustreerd met beeld. Bloed willen we zien Mhoehahahahah!!! Nee hoor, geen bloed maar wel verslagen en of je er mee door wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 En het sprookje zou helemaal compleet zijn als ieder een leuk verslag van zijn bevindingen en ervaringen plaatst. Dat is natuurlijk wel een vereiste! Liefst geïllustreerd met beeld. Bloed willen we zien Mhoehahahahah!!! Nee hoor, geen bloed maar wel verslagen en of je er mee door wilt. Komt voor elkaar, of nee, toch liever geen bloed . Ik hoop te vertellen dat het me alleszins meevalt en wat ik er in de toekomst mee ga doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Ik denk dat als het goed bevalt, jullie alleen mijn verslag zullen zien . Maar als het bevalt zal de aanschaf van een eigen mes niet heel erg lang meer op zich laten wachten. Probleem is dat je voor menig beginners setje toch wel even 125 euro moet aftikken, er vanuit gaan dat je een nieuw mes koopt(dovo oid. met een poor man strop) of een kant en klaar pakket van messenwinkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
O.J. Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Ik doe graag mee. Thanks Wouzer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Ik doe graag mee. Thanks Wouzer! Je bent toegevoegd aan het lijstje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouzer51 Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Mooi, dan hebben we er vijf. Zullen we het daarbij laten? Desgewenst wil ik op een later tijdstip wel weer een mes ter beschikking stellen. Heb je het mes al binnen Timmert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Mooi, dan hebben we er vijf. Zullen we het daarbij laten? Desgewenst wil ik op een later tijdstip wel weer een mes ter beschikking stellen.Heb je het mes al binnen Timmert? Ben momenteel op stage, ik ben tegen half 6 thuis dus ik zal het dan laten weten! Ik probeer hem direct uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dali Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Ik doe graag mee. Thanks Wouzer! Je bent toegevoegd aan het lijstje! Voor de duidelijkheid, ik doe ook graag mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 29, 2014 Author Share Posted January 29, 2014 Voor de duidelijkheid, ik doe ook graag mee. Excuses, jou had ik al toegevoegd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Have Fun allemaal!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 30, 2014 Author Share Posted January 30, 2014 Het is echt een geweldig mes! Ik had me voorgenomen om alleen de bakkebaarden te doen. Echter na 1 minuut was dit gebeurd en had ik nergens last van. Ik ben gewoon met goede moed doorgegaan voor de kin. De overgang van kin naar hals is tricky, ik had geen sneetjes oid, maar het was ook niet geheel glad. In het begin is het vooral even zoeken naar hoe je het mes het beste kunt houden. Ik ben erachter gekomen dat ik het fijner vind als ik zelf links met mijn linkerhand scheer en rechts met mijn rechterhand. Uiteindelijk ook nog mijn hals gedaan, hier heb ik met DE altijd moeite mee, omdat de haartjes alle kanten op groeien en ik bijna altijd wel irritatie krijg. Om dit mes een kans te gunnen ben ik er gewoon van boven naar beneden overheen gegaan. Zowaar, alles weg en geen irritatie, geen rode vlekken en geen bloed. Na 1 pass WTG toch al een DFS. Maar trots als ik was wou ik toch een BBS, ik ben erachter gekomen dat ATG een stuk lastiger is. Ik kon de diepte niet goed inschatten en raakte heel iets mijn oor met als gevolg een klein puntje bloed. Ik heb besloten ATG voor later te bewaren en eerst maar eens iets aan de techniek te doen. Het mes zelf ligt fijn in de hand, ook qua gewicht. Hij is vlijmscherm en was netjes verpakt door Wouter. Ik heb hem voor de zekerheid voor gebruik nog even ontsmet in barbicide en zal dit voor retourzending uiteraard ook nog even doen! Als dit zo blijft doorgaan, ben ik om! Ik ben blij dat ik een zware baardgroei heb, want dan kan ik vanavond weer. Scheren wordt gewoon leuk Het scheert gewoon zoveel fijner en beter dan elektrisch, cartridge of DE! Ik hoop dat jullie dit ook zullen vinden en Wouter bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted January 30, 2014 Share Posted January 30, 2014 Goed bezig, ga zo rustig door!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts