Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Gillette Blue Star

- Derby (1*)

- HJM badger

- EJ sandalwood cream

- Aluin

- Pitralon original

- EJ ASB sandalwood

Vandaag weer de eerste keer met een Derby. Ik weet het nu zeker: na drie keer is ie echt op. Vier keer is, zelfs met preshave, "stretching it". Wat ik ook zeker weet: EJ sandalwood is echt mijn ding niet. Hangt voor mij een beetje tussen sandalwood en citrus in, maar het lijkt ook weer op geen van beiden (makes sense :D ?).

Nee, geef mij dan maar de sandalwood van TOBS, maar UEKAZ. Ik kan niet wachten tot mijn BdF zepen binnen zijn :D .

Verder comfortabele scheerbeurt, 2 passes (WTG en XTG), DFS als resultaat.

Posted

Charlie heeft me geïnspireerd om het cassettemesje weer eens ter hand te nemen :)

Hardware: Gillette Contour, Wilkinson Sword Profile cassette, Omega Pro 102 kwast

Software: Arko zeep, Vitos alcoholhoudende :) aftershave

Eén scheergang (overal WTG), prima resultaat (DFS).

Posted

Krabber: Gillette OC Old type

Mesje: Supermax Super Platinum (4*)

Kwast: Shaving Factory XS

Creme: Arko Extra Sensitive

Splash: Florida Water

ASB: Sanex Men Dermo active

Al weer de 4e scheerbeurt met dit mesje en als resultaat DFS. :o

Posted

Hardware

Gillette Aristocrat No. 66

Mesje Voskhod #2

Mühle Silvertip Fibre

Software

Arko stick

Aluin voor het fijne gevoel

Splash Pinaud Lustray Coachman

ASB van DVH

De Arko stick laat zich makkelijk kopkloppen, scheert naar behoren, echter vond ik de geur niet echt mijn ding. Voorlopig wat verder achter in de kast geplaatst.

Posted

Proraso pre wit

Omega 10019

Lord s625

Lord ss (6*)

Aluin

Playboy Malibu

Gillette asb

Ik moet zeggen dat het Lord mesje qua comfort en levensduur toch wel in de buurt begint te komen van mijn favorieten, Polsilver en Iridium Super.

Posted

Na vorige week veel nieuws te hebben geprobeerd: Shavette, Roedter, Pearl SBF11 TTO (goed ding overigens), deze week de hele week mijn trouwe saaie milde comfortabele Muhle R89. Even rust in de tent.

............... is in ieder geval het voornemen.

Posted

centerhttps://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31/1540432_581861845241972_718640161_o.jpg[/img]

Shaving Society

Zo, vandaag dan weer een lekkere shave om de week mee te starten!

Setup:

Merkur 34C HD met Gilette Silver Platinum (in het donkerblauwe doosje) in de Pearl Stand

Semogue 1305

How To Grow A Moustache Synergy Shaving Soap - Cavendish

Ogallala Bay Rum Aftershave

TFS Tabacco Verde ASB

Vandaag weer eens lekker de Merkur van de plank gepakt. Lekker even een milde scheerder na mn gefaalde shave van de vorige keer.

Vandaag weer lekker de overheerlijke HTGAM gepakt. Spul ruikt zo ontzettend lekker. De Semogue 1305 werkt ook heerlijk mee, opkloppen ging met het grootste gemak. Lekker dik en romig schuim!

Het scheren op zich ging ook erg lekker, 3 passes op het gezicht en 4 op de nek. Alles spekglad.

Daarna een flinke splash Ogallala opgedaan en daarna nog een klein drupje TFS Tabacco Verde ASB.

Alles voelt weer mooi glad en ruikt weer heerlijk! Dus de week is weer goed begonnen!

Fijne dag allemaal !

Posted

LiJüN silvertip 3 band

Le Père Lucièn - le Savon du Barbier

Fatip Grande

Feather 9x

Alcolada Glacial

Eigen ASB

WTG, ATG > DFS

Fatip voor de derde keer gebruikt. Gaat al goed op gevoel. Erg prettig in gebruik, maar wel even opletten voor schade bij een 2 pass. De eerste doet eigenlijk al zijn werk.

De Feather had misschien na 9 x nog gekund, maar ik wil wel wat anders, dus in bewaarcontainer.

Posted

• Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Feather Hi-Stainless
  • Mühle Kosmo Silvertip Fibre
  • Tcheon Fung Sing - Ginestra di Taormina Forte
  • Nivea for Men Aftershave Balsem

Voor hen die eens een Tcheon Fung Sing zeep willen uitproberen; Deze Ginestra di Taormina is echt verschrikkelijk lekker!

Posted

Een warm bad met een leesblaadje de menshealth, waarin een uitgebreid over een Braun cooltec, blabla.

Op wat er echt toe doet ;)

- Simpson Colonel X2L

- Proraso wit

- Dovo Bismarck 6/8

- Nivea ASB

Was weer een fijne shave!!

Posted

Ik zal die van gisteren maar neerzetten :D

Douche

Rod Kneep das

TFS Intenso linea ...

Hard steel #50 6/8

Tobs mr Taylor.

Ik heb mijzelf nu voor de tweede keer met dit mes geschoren. De eerste keer was hij net niet scherp genoeg naar mijn mening, dus gelijk maar een keer over de stenen gehaald.

De tweede keer ging het weer zoals het hoort :D Heerlijk glad zonder enige moeite glijd het mes door de haren heen. Heerlijk!

Dit is echt mijn favoriet aan het worden, die Japanners kunnen wel messen maken :D

Posted

EJ86b

Feather(2x)

Omega 10019

Proraso rood(sapone da barba)

osage rub

WTG, XTG, XTG. Al met al een DFS! Merk dat ATG toch wel de veroorzaker van irritatie is. Als ik 2 XTG heb ik nergens last van(behalve de irritatie die er nog was) Ik vind de proraso rood scheercreme(tube) echt lekker! Ik vond er eerst een aparte lucht aanzitten, maar eenmaal tot schuim gevormd toch verrassend lekker! Neemt veel water op, en een klein beetje creme geeft een kom vol.

Posted

Met identieke set-up de derde ronde met de Good Vogue.

- Proraso pre sensitive

- Cella

- Omega 10066

- Lord LP1822

- Good Vogue (3e keer)

- Tabac ASB

Het mesje blijft behoorlijk constant presteren hoewel het ietsje meer moeite kostte om tot een DFS resultaat te komen. Twee passes en wat meer touch ups dan de vorige keer. Maar nog ruimschoots goed genoeg om vol vertrouwen uit te zien naar een vierde keer. Hoewel het in resultaat niet zo heel veel uitmaakt is deze Good Vogue wel iets sympathieker in gebruik dan de Legaf, het vorige koolstofstalen NOS mesje dat Snuff me toegezonden heeft.

Verder is ook de Tabac zo goed als leeg; nog twee of drie keer en ik kan naar "opperdepop" ! :D

Posted

Arko stick

Omega 10019 (stinkbommetje)

EJ 89l

Derby 3e x

Pitralon

De Omega deed het, zeker voor een splinternieuw varkentje, heel aardig. Over de lucht heb ik het verder even maar niet ;)

3x is voor een Derby teveel. Begon wat te trekken. Resultaat toch nog heel aardig.

Het splashen met Pitralon blijft lekker.

Posted
WTG, XTG, XTG. Al met al een DFS! Merk dat ATG toch wel de veroorzaker van irritatie is.

Kijk! Goed bezig, als dit voor jou het fijnste scheerresultaat oplevert moet je gewoon de ATG lekker achterwege laten. Je bent echt niet de enige. Het is geen verplichting.

Posted

- Pitralon preshave

- Gillette Blue Star

- Derby (2*)

- HJM badger

- TOBS St. James shavingcream

- Aluin

- Pitralon polar

- eShave aftershave soother verbana lime

Vandaag de preshave langer in laten werken, en de Derby gleed zonder trekken (wat ik normaal wel heb) door de haren. De TOBS vind ik een lekkere geur, voelt slick aan, maar begon wel vrij snel in te storten. Lekkere crème, maar niet voor herhaling vatbaar.

Twee passes (WTG, XTG) en op mijn hals ook nog ATG. DFS, en de aluin voelde ik niet eens :D. De Pitralon gaf weer die lekkere mentholkick (helemaal toen ik daarna naar buiten liep). De eShave is niks voor mij. Smeert lekker, trekt goed in zonder vettig laagje achter te laten, voelt goed verzorgend, maar die geur :shock: . Ik vind het een vreselijk fabrieksmatige geur. Maar goed, UEKAZ.

Al met al een bijzonder prettige scheerbeurt.

Posted

Krabber: Gillette OC Old type

Mesje: Supermax Super Platinum (5*)

Kwast: Shaving Factory XS

Creme: Bartex

Splash: Florida Water

ASB: Sanex Men Dermo active

Het mesje presteert nu tijdens de 5e scheerbeurt wat moeizamer. Na twee passes wel veel touch ups (vooral bij de kin) maar toch nog DFS.

De Bartex scheert prima, maar ik miste toch wel de volle schuim ervaring van mijn andere scheercremes.

Posted

Is de Pitralon pre-shave niet voor elektrisch scheren?

Hardware: Schick Krona, Personna PC, Omega 10019

Software: Palmolive stick, Pitralon Original

Toch maar een flesje Pitralon Original erbij misschien ... mijn vrouw vindt hem erg lekker ruiken!

Posted

Semogue 2011 LE Finest size 1

TFS Bergamotto Neroli

Ever Ready Streamline

GEM Stainless mesje

Osage Rub even later gevolgd door Simpson ASB

Posted
Is de Pitralon pre-shave niet voor elektrisch scheren?

Hardware: Schick Krona, Personna PC, Omega 10019

Software: Palmolive stick, Pitralon Original

Toch maar een flesje Pitralon Original erbij misschien ... mijn vrouw vindt hem erg lekker ruiken!

Dat staat erop ja. Maar ik had gelezen dat je 'm ook prima voor nat scheren kunt gebruiken. En voor € 3,33 kun je je geen buil vallen toch :D ?

De eerste keer had ik 'm vrij kort voor het scheren opgedaan, maar dat gaf niet veel effect. Vanochtend royaler en langer vantevoren opgedaan, en dat had wel effect.

Posted

Proraso pre wit

Omega 10019

TFS barba rosse

Lord s625

Lord ss (7*)

Aluin

Playboy Malibu

Gillette asb

Ik merkte met de Lord ss dat ik nu toch wat meer druk moest gaan zetten om goed te scheren, dus was de laatste keer.

Echt een topmesje!