cutthroat Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 - Gillette Blue Star - Derby (1*) - HJM badger - EJ sandalwood cream - Aluin - Pitralon original - EJ ASB sandalwood Vandaag weer de eerste keer met een Derby. Ik weet het nu zeker: na drie keer is ie echt op. Vier keer is, zelfs met preshave, "stretching it". Wat ik ook zeker weet: EJ sandalwood is echt mijn ding niet. Hangt voor mij een beetje tussen sandalwood en citrus in, maar het lijkt ook weer op geen van beiden (makes sense ?). Nee, geef mij dan maar de sandalwood van TOBS, maar UEKAZ. Ik kan niet wachten tot mijn BdF zepen binnen zijn . Verder comfortabele scheerbeurt, 2 passes (WTG en XTG), DFS als resultaat.
Johan Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Charlie heeft me geïnspireerd om het cassettemesje weer eens ter hand te nemen Hardware: Gillette Contour, Wilkinson Sword Profile cassette, Omega Pro 102 kwast Software: Arko zeep, Vitos alcoholhoudende aftershave Eén scheergang (overal WTG), prima resultaat (DFS).
Edsel Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Krabber: Gillette OC Old type Mesje: Supermax Super Platinum (4*) Kwast: Shaving Factory XS Creme: Arko Extra Sensitive Splash: Florida Water ASB: Sanex Men Dermo active Al weer de 4e scheerbeurt met dit mesje en als resultaat DFS.
Mars Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Hardware Gillette Aristocrat No. 66 Mesje Voskhod #2 Mühle Silvertip Fibre Software Arko stick Aluin voor het fijne gevoel Splash Pinaud Lustray Coachman ASB van DVH De Arko stick laat zich makkelijk kopkloppen, scheert naar behoren, echter vond ik de geur niet echt mijn ding. Voorlopig wat verder achter in de kast geplaatst.
marco Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Proraso pre wit Omega 10019 Lord s625 Lord ss (6*) Aluin Playboy Malibu Gillette asb Ik moet zeggen dat het Lord mesje qua comfort en levensduur toch wel in de buurt begint te komen van mijn favorieten, Polsilver en Iridium Super.
Francois Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Na vorige week veel nieuws te hebben geprobeerd: Shavette, Roedter, Pearl SBF11 TTO (goed ding overigens), deze week de hele week mijn trouwe saaie milde comfortabele Muhle R89. Even rust in de tent. ............... is in ieder geval het voornemen.
Lampuhkap Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31/1540432_581861845241972_718640161_o.jpg[/img] Shaving Society Zo, vandaag dan weer een lekkere shave om de week mee te starten! Setup: Merkur 34C HD met Gilette Silver Platinum (in het donkerblauwe doosje) in de Pearl Stand Semogue 1305 How To Grow A Moustache Synergy Shaving Soap - Cavendish Ogallala Bay Rum Aftershave TFS Tabacco Verde ASB Vandaag weer eens lekker de Merkur van de plank gepakt. Lekker even een milde scheerder na mn gefaalde shave van de vorige keer. Vandaag weer lekker de overheerlijke HTGAM gepakt. Spul ruikt zo ontzettend lekker. De Semogue 1305 werkt ook heerlijk mee, opkloppen ging met het grootste gemak. Lekker dik en romig schuim! Het scheren op zich ging ook erg lekker, 3 passes op het gezicht en 4 op de nek. Alles spekglad. Daarna een flinke splash Ogallala opgedaan en daarna nog een klein drupje TFS Tabacco Verde ASB. Alles voelt weer mooi glad en ruikt weer heerlijk! Dus de week is weer goed begonnen! Fijne dag allemaal !
marzman Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Baardje van 6 dagen weggehaald. Speick scheercreme EJ DE89 barley met Feather EJ best black badger.
Harkos Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 LiJüN silvertip 3 band Le Père Lucièn - le Savon du Barbier Fatip Grande Feather 9x Alcolada Glacial Eigen ASB WTG, ATG > DFS Fatip voor de derde keer gebruikt. Gaat al goed op gevoel. Erg prettig in gebruik, maar wel even opletten voor schade bij een 2 pass. De eerste doet eigenlijk al zijn werk. De Feather had misschien na 9 x nog gekund, maar ik wil wel wat anders, dus in bewaarcontainer.
DoubleB Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Weber PH Lada (3) Morris & Forndran Polo Jabonman Mountain Williams Aqua Velva Jabonman Mountain ASB
iwan073 Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Edwin Jagger DE89 "Barley" Feather Hi-Stainless Mühle Kosmo Silvertip Fibre Tcheon Fung Sing - Ginestra di Taormina Forte Nivea for Men Aftershave Balsem Voor hen die eens een Tcheon Fung Sing zeep willen uitproberen; Deze Ginestra di Taormina is echt verschrikkelijk lekker!
michigalex Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Een warm bad met een leesblaadje de menshealth, waarin een uitgebreid over een Braun cooltec, blabla. Op wat er echt toe doet - Simpson Colonel X2L - Proraso wit - Dovo Bismarck 6/8 - Nivea ASB Was weer een fijne shave!!
Buffel Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Ik zal die van gisteren maar neerzetten Douche Rod Kneep das TFS Intenso linea ... Hard steel #50 6/8 Tobs mr Taylor. Ik heb mijzelf nu voor de tweede keer met dit mes geschoren. De eerste keer was hij net niet scherp genoeg naar mijn mening, dus gelijk maar een keer over de stenen gehaald. De tweede keer ging het weer zoals het hoort Heerlijk glad zonder enige moeite glijd het mes door de haren heen. Heerlijk! Dit is echt mijn favoriet aan het worden, die Japanners kunnen wel messen maken
timmert26 Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 EJ86b Feather(2x) Omega 10019 Proraso rood(sapone da barba) osage rub WTG, XTG, XTG. Al met al een DFS! Merk dat ATG toch wel de veroorzaker van irritatie is. Als ik 2 XTG heb ik nergens last van(behalve de irritatie die er nog was) Ik vind de proraso rood scheercreme(tube) echt lekker! Ik vond er eerst een aparte lucht aanzitten, maar eenmaal tot schuim gevormd toch verrassend lekker! Neemt veel water op, en een klein beetje creme geeft een kom vol.
talibeard Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Met identieke set-up de derde ronde met de Good Vogue. - Proraso pre sensitive - Cella - Omega 10066 - Lord LP1822 - Good Vogue (3e keer) - Tabac ASB Het mesje blijft behoorlijk constant presteren hoewel het ietsje meer moeite kostte om tot een DFS resultaat te komen. Twee passes en wat meer touch ups dan de vorige keer. Maar nog ruimschoots goed genoeg om vol vertrouwen uit te zien naar een vierde keer. Hoewel het in resultaat niet zo heel veel uitmaakt is deze Good Vogue wel iets sympathieker in gebruik dan de Legaf, het vorige koolstofstalen NOS mesje dat Snuff me toegezonden heeft. Verder is ook de Tabac zo goed als leeg; nog twee of drie keer en ik kan naar "opperdepop" !
Stoppel Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Arko stick Omega 10019 (stinkbommetje) EJ 89l Derby 3e x Pitralon De Omega deed het, zeker voor een splinternieuw varkentje, heel aardig. Over de lucht heb ik het verder even maar niet 3x is voor een Derby teveel. Begon wat te trekken. Resultaat toch nog heel aardig. Het splashen met Pitralon blijft lekker.
Mars Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 WTG, XTG, XTG. Al met al een DFS! Merk dat ATG toch wel de veroorzaker van irritatie is. Kijk! Goed bezig, als dit voor jou het fijnste scheerresultaat oplevert moet je gewoon de ATG lekker achterwege laten. Je bent echt niet de enige. Het is geen verplichting.
cutthroat Posted January 28, 2014 Author Posted January 28, 2014 - Pitralon preshave - Gillette Blue Star - Derby (2*) - HJM badger - TOBS St. James shavingcream - Aluin - Pitralon polar - eShave aftershave soother verbana lime Vandaag de preshave langer in laten werken, en de Derby gleed zonder trekken (wat ik normaal wel heb) door de haren. De TOBS vind ik een lekkere geur, voelt slick aan, maar begon wel vrij snel in te storten. Lekkere crème, maar niet voor herhaling vatbaar. Twee passes (WTG, XTG) en op mijn hals ook nog ATG. DFS, en de aluin voelde ik niet eens . De Pitralon gaf weer die lekkere mentholkick (helemaal toen ik daarna naar buiten liep). De eShave is niks voor mij. Smeert lekker, trekt goed in zonder vettig laagje achter te laten, voelt goed verzorgend, maar die geur . Ik vind het een vreselijk fabrieksmatige geur. Maar goed, UEKAZ. Al met al een bijzonder prettige scheerbeurt.
Edsel Posted January 28, 2014 Posted January 28, 2014 Krabber: Gillette OC Old type Mesje: Supermax Super Platinum (5*) Kwast: Shaving Factory XS Creme: Bartex Splash: Florida Water ASB: Sanex Men Dermo active Het mesje presteert nu tijdens de 5e scheerbeurt wat moeizamer. Na twee passes wel veel touch ups (vooral bij de kin) maar toch nog DFS. De Bartex scheert prima, maar ik miste toch wel de volle schuim ervaring van mijn andere scheercremes.
Johan Posted January 28, 2014 Posted January 28, 2014 Is de Pitralon pre-shave niet voor elektrisch scheren? Hardware: Schick Krona, Personna PC, Omega 10019 Software: Palmolive stick, Pitralon Original Toch maar een flesje Pitralon Original erbij misschien ... mijn vrouw vindt hem erg lekker ruiken!
Marcel Posted January 28, 2014 Posted January 28, 2014 Semogue 2011 LE Finest size 1 TFS Bergamotto Neroli Ever Ready Streamline GEM Stainless mesje Osage Rub even later gevolgd door Simpson ASB
cutthroat Posted January 28, 2014 Author Posted January 28, 2014 Is de Pitralon pre-shave niet voor elektrisch scheren? Hardware: Schick Krona, Personna PC, Omega 10019 Software: Palmolive stick, Pitralon Original Toch maar een flesje Pitralon Original erbij misschien ... mijn vrouw vindt hem erg lekker ruiken! Dat staat erop ja. Maar ik had gelezen dat je 'm ook prima voor nat scheren kunt gebruiken. En voor € 3,33 kun je je geen buil vallen toch ? De eerste keer had ik 'm vrij kort voor het scheren opgedaan, maar dat gaf niet veel effect. Vanochtend royaler en langer vantevoren opgedaan, en dat had wel effect.
marco Posted January 28, 2014 Posted January 28, 2014 Proraso pre wit Omega 10019 TFS barba rosse Lord s625 Lord ss (7*) Aluin Playboy Malibu Gillette asb Ik merkte met de Lord ss dat ik nu toch wat meer druk moest gaan zetten om goed te scheren, dus was de laatste keer. Echt een topmesje!
Recommended Posts