Jump to content

Aangenaam

Icehouse

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Kwam toevallig op dit forum terecht en dacht, kom ik meld me meteen aan aangezien ik een fanatieke natscheerder ben! :)

Scheer me al sinds mijn jeugd nat (ben 43) en sinds enkele jaren met traditionele producten (scheerzeep, crèmes icm scheerkwast).

Heb een jaar geleden de safety razor ontdekt en een tijdje geschoren met een negentig jaar oude Gillette safety razor met open kam, maar dat was niet zo'n succes. Ben toen overgestapt of disposable mesjes, maar na vele artikelen gelezen te hebben, toch weer nieuwsgierig geworden en gisteren een Edwin Jagger DE89 besteld.

Kan niet wachten om met dit mes te beginnen icm Derby mesjes!

Daarnaast bezit ik aardig wat scheerzepen, momenteel scheer ik me voornamelijk met Vergulde Hand, La Cigale en Taylor of Old Bond Street Sandalwood zeep.

OK, tot zover mijn kleine introductie.

Welkom hier!

De de89 is een mooie krabber. Ik ben er zeer tevreden mee.

Tip: koop een keer een set verschillende mesjes. De Derby vind ik zelf niet heel geweldig, ook niet slecht, maar kwam na het proberen van verschillende mesjes, mesjes tegen die mij een veel beter resultaat geven. En een beetje experimenteren is an sich al leuk haha

Icehouse, van harte welkom op dit geweldige forum! Met de EJ heb je een goede keus gemaakt. Ik ben zelf een maand geleden met de EJ DE89L begonnen (ook met Derby's) en vanaf dag 1 waren we dikke vrienden! Deze kun je praktisch geblinddoekt zonder problemen over je gezicht gooien. Heel veel plezier met scheren en op dit forum.

Welkom icehouse. Ik ben ook in het bezit van een de89, en ben nog een beginnende safety razor scheerder. Geblinddoekt scheren zit er voor mij nog niet in, maar het is een mooie, fijne krabber.

Veel plezier hier.