Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Pakketje van G&C is vandaag aangekomen (een dag later dan verwacht omwille van feestdag)!

IMG_20170607_224429611.jpg?dl=0

Heel blij mee, zeker ook met het extraatje dat ze erbij hebben gedaan. Maar het was hem voornamelijk om de 2 paardjes te doen. Die Epsilon voelt aan als een Chubby vind ik :D (niet dat ik veel ervaring heb met een Chubby, maar goed ...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanmiddag bezoek gebracht aan de pottenbakker van de Poolse scuttle en kommen.

Helaas zijn de foto's niet allemaal helemaal geslaagd, maar hierbij wat indrukken.

dank! Leuk om te zien waar zoiets vandaan komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanmiddag bezoek gebracht aan de pottenbakker van de Poolse scuttle en kommen. Er was van het scheerspul weinig op voorraad, maar toch 2 scuttles kunnen kopen.

Was een leuk bezoek aan de werkplaats in Wadowice.

Helaas zijn de foto's niet allemaal helemaal geslaagd, maar hierbij wat indrukken.

Wat leuk om te zien! Blauwe is ook erg mooi aan de binnen kant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ontvangen van Masave Hout:

fIZ7sAj.jpg

"Penblanks" - 20x20x150 mm.

Vlnr:

- Amboyna burl

- Maple burl

- Italiaanse olijf

- African blackwood

Als en wanneer Teun de spullen ervoor heeft, worden deze houtjes verwerkt tot krabber greepjes ... :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Proraso Cypress & Vetiver scheercreme heb ik van van Jan Zoethout mogen ontvangen en daarvoor mijn hartelijke dank.

Helaas nu geen tijd meer om hem op te schuimen maar zo uit de pot is het een mooie geur.

En de Polsilvers hebben ook het Utregse bereikt.

IMG_1528.thumb.JPG.c279d9789ef7e23f5344ef0b2422dfeb.JPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 keer onze nieuwsgierigheid opwekken en ons dan tot morgen laten wachten. :evil:

Mooie museale goederen Nienke.

Foto's toevoegen gaat nu eenmaal sneller via de telefoon, helaas blijft tapa dan ook vaak hangen en krijg je dubbel werk :?:oops:

Maaarrrrrrrr, als ik alles zo nog toegevoegd krijg op de site zal ik je niet langer in spanning houden Hans ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

424DF101-B891-41F5-AB13-E7C0393BECE5.jpg

De caties bubbles heeft een hele sterke geur maar voorlopig ruik ik enkel lavendel, geen grapefruit.

De blackship grooming ruikt een stuk subtieler maar ook complexer. Moeilijk te beschrijven maar wel aangenaam.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeep 42.

Dat moet hem wel zijn! De zeep met het antwoord op alles ;)

Als ingredienten petunia, thee en pangalactische gargleblaster :-) En ambergris, ik denk dat de maker problemen verwachtte met spermwhale.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een potvis is een walvis. Ambergris, of amber, is feitelijk de braakbal van de potvis. Ze boeren dit uit, en dat doen ze luidruchtig: hoorbaar tot op ruim een kilometer afstand.

Het is erg lastig verkrijgbaar, je moet het uit de potvis halen of per ongeluk vinden op het strand, en vanwege de eerste optie is de handel ook wat lastig, dus de meeste parfumproducenten gebruiken het niet meer. Feit is dat met een prijs van ruim €10000/kilo ik niet verwacht dat het in deze zeep verwerkt is. Het staat slechts vernoemd, samen met de andere door mij genoemde ingrediënten, vanwege de instant herkenbaarheid voor liefhebbers van het boek. Waarbij ambergris niet voorkwam, maar ik verwacht dat het als pars pro toto staat vermeld om preutse amerikanen en puberaal gedrag voor te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.