Ga naar inhoud
ChrisVanMeer

Show je aankopen!

Aanbevolen reacties

ArieMaiden schreef 6 uur geleden:

Even langs

Müller geskied om de thuisvoorraad weer op peil te brengen. Ditmaal het kon ik Wilkinson krabbertje niet meer laten hangen.c744606d6ca2e92c7c5920791d0c428f.jpg

Als Tabac liefhebber moet ik je waarschuwen dat Tabac ook een product op de markt heeft gebracht waar de geur wel van goed is maar de scheereigenschappen niet en laat jij net dat product aangeschaft hebben. 

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Tabac liefhebber moet ik je waarschuwen dat Tabac ook een product op de markt heeft gebracht waar de geur wel van goed is maar de scheereigenschappen niet en laat jij net dat product aangeschaft hebben. 
We gaan het meemaken. Als het werkelijk niks is gaat het direct in de ronde Bac.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
WilcoRoos schreef 2 uur geleden:

Samples uit de US zijn binnen 👍🏻

IMG_20190112_193627.jpg

Zal ik natuurlijk de feestvreugde maar weer eens bederven maar zo ik ze kan ontwaren zou ik alleen de Voskhod, Personna en de Feather vrijwillig in een krabber plaatsen. O.o 

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn ook liefhebbers van de Silver Blues.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 10 uur geleden:

Zal ik natuurlijk de feestvreugde maar weer eens bederven maar zo ik ze kan ontwaren zou ik alleen de Voskhod, Personna en de Feather vrijwillig in een krabber plaatsen.

tsss Hans, laat de man nu lekker op zijn gemak zelf ontdekken hoe ze scheren, denk terug aan de tijd dat je ondanks waarschuwingen van anderen ook eigenzinnig van alles ging proberen. 😏Ik kijk nergens meer van op, al zoveel spullen vernoemd zien worden waar ik niks aan vind maar anderen als heerlijk bestempelen. Ah de ontdekkingsreis op zich is al een mooie beleving.

• Vind ik leuk 5
  • Bedankt! 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mee te beginnen?? Kun je prima mee vooruit lijkt me.
Zeker waar, ik doelde eigenlijk meer op de breedte, hij is breed genoeg om gewoon recht te kunnen stroppen. En ik hoef niet op de spanning te letten.
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snuff schreef 1 uur terug:

tsss Hans, laat de man nu lekker op zijn gemak zelf ontdekken hoe ze scheren, denk terug aan de tijd dat je ondanks waarschuwingen van anderen ook eigenzinnig van alles ging proberen. 😏Ik kijk nergens meer van op, al zoveel spullen vernoemd zien worden waar ik niks aan vind maar anderen als heerlijk bestempelen. Ah de ontdekkingsreis op zich is al een mooie beleving.

Helemaal gelijk Snuffie lekker zelf ontdekken:5a24cf7123c39_EmojiSmiley-106:

Alleen is het misschien een aanbeveling om eerst de lijst van Harkos door te nemen want hierin staat toch heel waardevolle informatie.

En zoals altijd geldt hier ook uekaz -zo denken wij bijvoorbeeld heel verschillend over de Kai mesjes waar ik me niet ordentelijk mee kan scheren zo bot vind ik ze- maar in 90% van de beschrijvingen kan ik me helemaal vinden. 

En je gunt elke beginner gewoon een mooi begin waarmee de reis in scheerland prettig kan aanvangen in plaats van mesjes die het plezier in deze vorm van natscheren ernstig kunnen belemmeren. :)

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En om te weten wat goed is, moet je ook ervaren wat slecht is.

Maar zelf ben ik wel van plan mijn ontdekkingsreis aan de bovenkant van het segment te beginnen. Ik heb er al een paar geprobeerd die ik prut vond 😁.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet echt een aankoop (ik heb niets betaald), maar toch:

Scheervriend op facebook Jaap had een bezoekje gebracht aan de Barbershop Wijk Bij Duurstede.
Barbier Rik van Laar heeft een eigen merk scheerprodukten: Brick (https://brick-online.nl/).
Jaap had voor zichzelf en voor mij wat spulletjes meegenomen:

mVjP6mt.jpg

Gisteren een bezoekje van Jaap - behalve 2 halve zeepjes van Brick (Tough & Masculine en Fresh & Masculine)
en een Brick AS Aloha had Jaap bij zich uit eigen voorraad:
- Een tube scheercrème Florena
- Een tube scheercrème Super-Max
- Een heleboel monstertjes: van Mammoth Soaps - Eufros - TFS - Stirling - Via Barberia - Axolute - Cella.

Weer voor een paar weken materiaal om uit te proberen !

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jan Zoethout schreef 53 minuten geleden:

Niet echt een aankoop (ik heb niets betaald), maar toch:

Scheervriend op facebook Jaap had een bezoekje gebracht aan de Barbershop Wijk Bij Duurstede.
Barbier Rik van Laar heeft een eigen merk scheerprodukten: Brick (https://brick-online.nl/).
Jaap had voor zichzelf en voor mij wat spulletjes meegenomen:

mVjP6mt.jpg

Gisteren een bezoekje van Jaap - behalve 2 halve zeepjes van Brick (Tough & Masculine en Fresh & Masculine)
en een Brick AS Aloha had Jaap bij zich uit eigen voorraad:
- Een tube scheercrème Florena
- Een tube scheercrème Super-Max
- Een heleboel monstertjes: van Mammoth Soaps - Eufros - TFS - Stirling - Via Barberia - Axolute - Cella.

Weer voor een paar weken materiaal om uit te proberen !

Benieuwd naar de Brick zepen 9_9

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
ph0real schreef 23 minuten geleden:

Benieuwd naar de Brick zepen 9_9

Die zijn niet best...

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al weer even binnen maar nog geen tijd gehad om te posten.

mijn eerste open scheermes 

x0yeF3.jpg

ook nog een kwast + houder en kom

afstrijk rubber

Reuzel scheercreme

Scheerzeep Utrecht van Kox   

6b9IMz.jpg

een ook nog een leren riem + pasta maar die heb ik niet op de foto

• Vind ik leuk 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
roland schreef 19 minuten geleden:

Die zijn niet best...

Tsja, ik heb al andere (betere) geluiden gehoord - maar ik kom er binnenkort wel achter, enne UEKAZ ... ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jan Zoethout schreef 1 uur terug:

Tsja, ik heb al andere (betere) geluiden gehoord - maar ik kom er binnenkort wel achter, enne UEKAZ ... ;-)

Wel erg gul van Rik om wat zepen weg te geven om te proberen, dat mag gezegd worden!!

Filmpje één heb ik geprobeerd, met het zelfde resultaat schuim 😟 en aan filmpje twee ben niet eens begonnen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@roland Wat hij in dat eerste filmpje een goed schuim noemt zou ik zelf als hopeloos bestempelen, ik schuim door tot ik haast een creme heb gemaakt, en ik doe het op de zeep, die zit tenslotte in een kommetje. 

Misschien doe ik het wel fout, maar met de zichtbare consistentie van zijn opgeklopt schuim, kan ik mij niet goed scheren, laatstelijk produceerde m'n Mühle zeep een soortgelijk schuim, was geen fijne scheerbeurt! (andere kwast en warmer water gaven de keer erop wel een prima resultaat)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
WilcoRoos schreef 15 minuten geleden:

@roland Wat hij in dat eerste filmpje een goed schuim noemt zou ik zelf als hopeloos bestempelen, ik schuim door tot ik haast een creme heb gemaakt, en ik doe het op de zeep, die zit tenslotte in een kommetje. 

Mooi benoemd Wilco, hopeloos "schuim"! En wanneer de puntjes van je kwast aan elkaar plakken ga je water toevoegen 👍 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren gekocht, vandaag in gebruik...

Leonis Barbam: King Leopold II

Muhle Vivo, synthetisch met pruimboomhout.

Muhle kom/mok

Scheermonnik zeep: Delftse Donderslag

(En verder nog wat Proraso dingen)

Foto'tje moet ik nog even uitvogelen hoe te plaatsen.

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Joo schreef 7 minuten geleden:

Gisteren gekocht, vandaag in gebruik...

Leonis Barbam: King Leopold II

Muhle Vivo, synthetisch met pruimboomhout.

Muhle kom/mok

Scheermonnik zeep: Delftse Donderslag

(En verder nog wat Proraso dingen)

Foto'tje moet ik nog even uitvogelen hoe te plaatsen.

Corrigeer mij als ik het fout heb, maar:

Leonis Barbam: King Leopold II  <--- Baardolie

Muhle Vivo, synthetisch met pruimboomhout.   <---- Borstel

Muhle kom/mok <--- Mok

Scheermonnik zeep: Delftse Donderslag   <--- Zeep (heel benieuwd hoe je deze vind en kun je hem omschrijven qua geur?)

Er mist iets....!

Je krabber, welk wonderschoon product van vergane jaren heb je gebruikt?

Ik kan wel gokken hoor, Mühle Vivo pruimbomenhout denk ik zomaar, maar goed je kan ook wel een hele mooie antieke gebruiken, of één van die stainless steal floorbreakers (dat laatste heb ik horen mompelen) of iets exotisch van bakeliet, of een 3D geprinte :-D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
roland schreef 4 uur geleden:

Die zijn niet best...

Geheel correct opemerkt ik durf zelfs te stellen redelijk waardeloos.

Dit zijn scheerzepen die gemaakt worden door Werfzeep te Utrecht en geven schuim wat sneller oplost als sneeuw voor de zon in de sahara woestijn. Hun badzepen daarentegen zijn fantastisch. Ook bijv. de biologische zeep van Paul Kox komt bij hun vandaan.

Zelf geven ze ook aan dat het schuim niet blijft staan dus ze geven oprechte info.

https://www.werfzeep.nl/nl/scheerzeep.html

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@WilcoRoos 

De Muhle Vivo is inderdaad een moderne nieuwe kwast. Denk niet dat er antieke sintethische kwasten zijn?

De Barbam is een baard olie 

Welke zacht ruikt met persoonlijk gezegd een beetje hint van orchideeën, ook licht kruidig). Is even wennen, vind het wel lekker. De BlackBeard olie van dit merk is een stuk heel krachtiger en zonder bloemen (kruidnagel,kaneel, sinaasappel... redelijke zware lucht)

Er mist verder niks? Ik heb geen krabber gekocht, wel in mijn handen gehad ;) maar niet meegenomen (Merkur Futur, gematteerd chroom). Wel gebruik ik een shavette van Feather (Artist SS). Weet ook niet of een krabber een goede combinatie is met een baard, tenzij deze er af moet natuurlijk?

De scheerzeep van Scheermonnik " Delftse Donderslag"  heb ik nog niet gebruikt (is mijn weekend zeepje).

Qua geur vond ik deze het lekkerste ruiken in het assortiment van dit merk (de andere geuren waren mij iets te zoet).

Donderslag, het doet zijn naam eer aan.

Het is een krachtig ruikende scheerzeep. De geurbeschrijving volgens de winkel: Het heeft een robuuste en donkere geur van amber, lavendel gecombineerd met zwarte mirre, vanille, tonkabonen, musk en muskaatsalie.

Met die beschrijving kan ik het zelf goed vinden (ik ben er niet zo'n held in om het beschrijven). Zelf vind ik het ook iets van anijs in zich hebben. 

In de winkel hebben ze het ook even opgeschuimt. Dat ging snel en met helemaal niet zo veel zeep.  Het resultaat was een mooie lobbig homogeen schuim, welke heel zacht en romig was. De geur was ook opgeschuimd vele malen zachter (maar verliest niet aan kracht))

In de praktijk hoop ik dat het net zo goed scheert, als dat het ruikt en schuimt! (En dat zal het ook wel doen)

Als enigste verglijk, heb ik Proraso groen en Vergulde Hand..... (en dat is totaal anders, bijna niet te verglijken).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Joo schreef 1 minuut geleden:

@WilcoRoos 

De Muhle Vivo is inderdaad een moderne nieuwe kwast. Denk niet dat er antieke sintethische kwasten zijn?

De Barbam is een baard olie 

Welke zacht ruikt met persoonlijk gezegd een beetje hint van orchideeën, ook licht kruidig). Is even wennen, vind het wel lekker. De BlackBeard olie van dit merk is een stuk heel krachtiger en zonder bloemen (kruidnagel,kaneel, sinaasappel... redelijke zware lucht)

Er mist verder niks? Ik heb geen krabber gekocht, wel in mijn handen gehad ;) maar niet meegenomen (Merkur Futur, gematteerd chroom). Wel gebruik ik een shavette van Feather (Artist SS). Weet ook niet of een krabber een goede combinatie is met een baard, tenzij deze er af moet natuurlijk?

Ha, dat miste ik dus, je scheergereedschap, geen idee of er synthetische antieke kwasten zijn, vast wel, experimenteren deden ze toen ook al met kunststoffen, maar ik geloof dat alleen moderne syntheten zich kunnen meten met een goede varkenshaar (maar dan zonder inweek tijd) en een das. 

Je scheermiddel, zijnde de shavette naar het bleek, was waar ik naar vroeg, die ontbrak op je lijst.

Bedankt voor de geur omschrijving!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kingjack schreef op 11-1-2019 om 16:33:

Even bij Nienke langs geweest.

Hoe is die Royal Forest?

De geur klinkt erg aantrekkelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.