Seabiscuit Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik ben wel benieuwd hoe lang jullie over het scheren doen en waar je voorkeur heeft (douche, wastafel, etc.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Het douchen en weken van de kwast buiten beschouwing latend, doe ik zo'n 10 tot 15 minuten over een scheerbeurt. Ik scheer me bij de wastafel trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twitch Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Doordeweeks ongeveer een kwartier. In het weekend of op een andere vrije dag neem ik wat langer de tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Het douchen en weken van de kwast buiten beschouwing latend, doe ik zo'n 10 tot 15 minuten over een scheerbeurt. Ik scheer me bij de wastafel trouwens. Hetzelfde hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Buiten het douchen ben ik ongeveer 30 min bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 half uurtje voor hoofd en gezicht te scheren, ik neem er echt wel m'n tijd voor, als het snel moet zo'n 10 minuten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Als het echt snel moet, en dat is zelden, dan doe ik het met de DE volgens mij in een minuut of 5. Normaal gesproken, met het open mes, trek ik daar 's avonds bij de wastafel zo'n 30 minuten voor uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
creon Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Met een straight moet je niet willen dat je binnen 10 min klaar bent denk ik Het hele idee van dit forum is toch ook dat je wat meer gaat genieten van het ritueel wat scheren heet Ik scheer me voor de spiegel bij de wasbak en even snel scheren is toch minimaal 10 min Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik denk dat ik er ook een minuut of 5 over doe. Douchen niet meegeteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Ik doe er zelf tussen de 15 en 20 minuten over. Wastafelscheerder hiero. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Tijd is een relatief begrip, ik scheer nooit omdat het moet. Ik scheer ook nooit als ik eigenlijk geen tijd daarvoor heb. Dan stel ik het eenvoudig uit tot de avond of een volgende dag. Er is ook niemand die bepaalt of ik me moet scheren of niet. Dus zo blijft het een persoonlijk genot met alle facetten van het scheren inbegrepen. En dan maakt het niet uit hoelang het duurt. Het hangt ervan af of ik alleen mijn gezicht scheer of ook mijn hoofd, of ik DE scheer of met een straight, of met beide, mijn gezicht met straight en hoofd met DE (ja nog steeds Rolf ) Dus zonder echt op de klok te kijken... lang Een half uur is eerder regel dan uitzondering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Hoe lang ik precies over het scheren zelf doe zou ik niet precies weten. Ik trek, als er voldoende tijd is, altijd een uurtje tot een uur en een kwartier uit voor persoonlijke verzorging. Dat is dus beginnen met een douche, dan scheren, dan gezichtsverzorging en vervolgens haarverzorging, om mij vervolgens aan te kleden. De duur van elk van die onderdelen verschilt per dag en zijn altijd afhankelijk van het moment. Maar als ik haast heb (ik geloof dat haast een keuze is) , dan kan ik mijzelf douchen en een dfs geven in 15 minuten. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Oooohhhhh, dus ik ben niet de enige die al gauw 10 tot 15 minuten bezig is, dat scheelt. Het scheren zelf is redelijk snel gedaan, het maken van een mooie bak schuim (of tegenwoordig vooral facelatheren eigenlijk) gaat de meeste tijd in zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Door de weeks sta ik wel een kwartiertje bij d wastafel, in het weekend echter... Dan kan ik er zo een half uurtje voor uittrekken. En gezien de resultaten van de pool ben ik daarin niet alleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassochist Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 ik ben een wastafelscheerder, een complete de scheerbeurt kost me rond de 20 a 25 minuten incl het schoonmaken van de spulletjes achteraf, het vooraf douchen niet meegeteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik denk dat als je rustig bowl lathered en pre-shave toepast en je spullen na afloop netjes schoonmaakt je nooit in 10 min klaar kan zijn Ik doe er meestal met alle voorgaande stappen een half uurtje over (excl douchen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Door de week rond de 15 minuten. In het weekend vaak wat langer. Het blijft in ieder geval iedere ochtend weer een genot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Meestal tussen de 15 en 20 minuten, soms iets langer. Messen weer droog maken en in de olie komt daar nog bij. Ik heb nooit haast ermee, anders pak ik wel de krabber er bij . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Minimaal een kwartier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Tja, douchen inderdaad niet meegerekend (alhoewel dat meestal minder dan vijf minuten is) kom ik ook wel op zo'n 20-25 minuten uit. Doe het daarom ook altijd 's avonds omdat er 's morgens die tijd er niet voor is. Vooralsnog ben ik ook een wastafelscheerder, misschien in de toekomst eens ouderwets net als mijn opa aan de eettafel gaan zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Als ik in de snelle modus ga dan is 10 min voor hoofd en gezicht voldoende. Maar.... Meestal neem ik er meer tijd voor en ben ik met 15 tot 20 minuten klaar met scheren. Incl schoonmaken kwast,mes en spullen opruimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 20-25 minuten aan de wastafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Doordeweeks doe ik er 15-20 minuten over. Het weekend sloeg ik vroeger (in het cartridge tijdperk) over, maar sinds ik DE scheer neem ikk in het weekend alle tijd. Inclusief op m'n gemak lather maken, gezichtsscrub, preshave, hete handdoek en alles doe ik er denk ik zomaar 45 minuten over, maar ik let dan niet op de tijd. Sowieso altijd aan de wastafel, en eigenlijk nooit in combinatie met douchen. Dat doe ik 's avonds, en scheren doe ik 's morgens (zelfs doordeweeks als ik om 4.45 uur opsta ) altijd, 7 dagen per week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Elke ochtend tijdens het douchen met een DE . Tussen de 5 en 10 minuten denk ik. Eerder richting de 5. Tijdens hte douchen preshave, inzepen op mijn gezicht met de kwast en de DE er langs. En dat dan twee keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonytor Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Enkel het scheren duurt bij mij een 30-tal minuten ongeveer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts