Jump to content

Waarom Proraso? [VOORDELEN]

Seabiscuit

Recommended Posts

Mijn eerste scheercrème/zeep was van Proraso. Ik heb vele verschillende merken sindsdien gebruikt, zoals o.a. de bekendere merken T&H, C&E, D.R. Harris, ToOBS, Trumper, maar uiteindelijk ben ik toch weer terug gekomen bij Proraso. Waarom?

1. Verpakking

Makkelijk, simpel en toch kwalitatief prima. Kuipjes zijn lekker handzaam en ook gemakkelijk om zonder scheerkom lather mee te maken. De tubes zijn van metaal en niet van kunststof zoals je bij andere merken wel eens ziet.

2. Geur/frisheid

Heerlijke frisse geur van menthol en eucalyptus. Misschien kan alleen Lime Oil van Castle Forbes de concurrentie aan met het effect van frisheid dat Proraso geeft.

3. Latherability

Het maken van lather is ontzettend gemakkelijk en je krijgt altijd een lekkere rijke, dikke en romige substantie. Proraso wordt ook wel croap genoemd, dit omdat het eigenlijk een combinatie van scheercrème én scheerzeep is.

4. Soepelheid

Een van de beste scheercrème/zeep qua soepelheid tijdens het scheren.

6. Vochtigheid

Hoog, wat ook weer de soepelheid bevorderd. Geen droog gezicht tijdens of na het scheren, wat overigens wel eens voorkomt bij andere merken. De crème/zeep droogt ook niet snel uit in de verpakking.

7. Prijs

Prijs kwaliteit verhouding als geen ander. €6.35 voor een tube van 150 gram of een kuipje van 150 milliliter.

8. Beschikbaarheid

Vrijwel overal in Nederland te koop.

Conclusie

Een product van topkwaliteit en uitstekende eigenschappen voor een prima prijs dat ook nog eens lang mee gaat. Hetzelfde geldt voor de aftershaves, balsems, bloedstelpers of pre/post-scheercrèmes van Proraso.

Kleine waarschuwing: niet iedereen kan even goed tegen eucalyptus. Bovendien verdooft menthol de huid een beetje, waardoor beginnende scheerders misschien niet zo goed voelen wat het mesje doet.

Proraso is ontegensprekelijk door velen geliefd, maar …… niet mijn ding, je moet het me zelfs niet gratis geven want menthol is echt niet aan mij besteed. Voor wie er wel van houd is het inderdaad een aanrader.

Ik ben het dit keer helemaal met je eens Charlie.

Geweldige zeep!

Tabac staat er om bekend makkelijk te schuimen, maar Proraso gaat nog veel makkelijker. Een paar keer in je kom roeren en je een kom vol met heerlijk schuim. De witte Proraso is niet zo sterk en bevat geen eucalyptus. Wel een vleugje menthol.

Dus misschien een aanrader voor mensen die het niet zo op eucalyptus hebben.

Als je niet van menthol of eucalyptus houd, moet hier ver vandaan blijven. Maar op hete zomerdagen is dit voor mij absoluut de lekkerste scheerzeep die te krijgen is. Mocht iemand een frissere zeep weten, vertel het me dan, maar tot die tijd "accept no substitute" op hete dagen. Helaas is dat ook de reden dat ik hem tussen oktober en maart eigenlijk nooit gebruik.

mvg stephan

Helemaal mee eens. Alle eigenschappen zoals beschreven door Charlie kloppen. Proraso Groen is top, maar dan inderdaad alleen tijdens de warme dagen. Voor wie het nog niet kent; Proraso blauw is ook erg goed. Deze heeft een veel subtiele geur dan de groene, maar verder wel dezelfde eigenschappen.

Helemaal mee eens. Alle eigenschappen zoals beschreven door Charlie kloppen. Proraso Groen is top, maar dan inderdaad alleen tijdens de warme dagen. Voor wie het nog niet kent; Proraso blauw is ook erg goed. Deze heeft een veel subtiele geur dan de groene, maar verder wel dezelfde eigenschappen.

Voor zover ik weet is er in ieder geval geen scheerzeep/crème in de blauwe lijn en naar ik vernomen heb gaan ze die ook niet produceren.

Proraso groen is mijn reiszeep. Snel, fris, makkelijk verpakt, schuimt vlot en ik kan er goed tegen. In de warmte verkoelend, in de kou wake up call. Heb nog 17 anderen, maar die mogen nooit mee. Kom meestal wel met meer terug;-)

@steefmobiel: een frissere zeep ken ik (nog) niet maar Palmolive Mentholato creme is tamelijk tandenklapperend koud.

Proraso groen haal ik in de zomer regelmatig tevoorschijn, bij voorkeur in combinatie met Osage Rub.