Seabiscuit Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Mijn eerste scheercrème/zeep was van Proraso. Ik heb vele verschillende merken sindsdien gebruikt, zoals o.a. de bekendere merken T&H, C&E, D.R. Harris, ToOBS, Trumper, maar uiteindelijk ben ik toch weer terug gekomen bij Proraso. Waarom? 1. Verpakking Makkelijk, simpel en toch kwalitatief prima. Kuipjes zijn lekker handzaam en ook gemakkelijk om zonder scheerkom lather mee te maken. De tubes zijn van metaal en niet van kunststof zoals je bij andere merken wel eens ziet. 2. Geur/frisheid Heerlijke frisse geur van menthol en eucalyptus. Misschien kan alleen Lime Oil van Castle Forbes de concurrentie aan met het effect van frisheid dat Proraso geeft. 3. Latherability Het maken van lather is ontzettend gemakkelijk en je krijgt altijd een lekkere rijke, dikke en romige substantie. Proraso wordt ook wel croap genoemd, dit omdat het eigenlijk een combinatie van scheercrème én scheerzeep is. 4. Soepelheid Een van de beste scheercrème/zeep qua soepelheid tijdens het scheren. 6. Vochtigheid Hoog, wat ook weer de soepelheid bevorderd. Geen droog gezicht tijdens of na het scheren, wat overigens wel eens voorkomt bij andere merken. De crème/zeep droogt ook niet snel uit in de verpakking. 7. Prijs Prijs kwaliteit verhouding als geen ander. €6.35 voor een tube van 150 gram of een kuipje van 150 milliliter. 8. Beschikbaarheid Vrijwel overal in Nederland te koop. Conclusie Een product van topkwaliteit en uitstekende eigenschappen voor een prima prijs dat ook nog eens lang mee gaat. Hetzelfde geldt voor de aftershaves, balsems, bloedstelpers of pre/post-scheercrèmes van Proraso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Kleine waarschuwing: niet iedereen kan even goed tegen eucalyptus. Bovendien verdooft menthol de huid een beetje, waardoor beginnende scheerders misschien niet zo goed voelen wat het mesje doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Proraso is ontegensprekelijk door velen geliefd, maar …… niet mijn ding, je moet het me zelfs niet gratis geven want menthol is echt niet aan mij besteed. Voor wie er wel van houd is het inderdaad een aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Precies. Eucalyptus is ook niet mijn ding. Doet me aan anti verkoudheid spul denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Voor mij een van de alltime faborieten, vooral in de zomer gebruik hem veel. Ik vind de verpakking (karton) ook erg mooi, het heeft een hele traditionele en sjieke uitstraling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik ben ook fan. Echter alleen van groen. Rood is echt niet mijn ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik vind het ook fijn spul, het enige nadeel is de witte waas die het achter laat op je krabber en kwast. Rood moet ik nog proberen trouwens, ken alleen groen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik ben het dit keer helemaal met je eens Charlie. Geweldige zeep! Tabac staat er om bekend makkelijk te schuimen, maar Proraso gaat nog veel makkelijker. Een paar keer in je kom roeren en je een kom vol met heerlijk schuim. De witte Proraso is niet zo sterk en bevat geen eucalyptus. Wel een vleugje menthol. Dus misschien een aanrader voor mensen die het niet zo op eucalyptus hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik vind de groene chemisch ruiken, verre van mijn ding. De rode gebruik ik dan wel graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Ik vind de groene chemisch ruiken Wuuuuuuuuuuut?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Als je niet van menthol of eucalyptus houd, moet hier ver vandaan blijven. Maar op hete zomerdagen is dit voor mij absoluut de lekkerste scheerzeep die te krijgen is. Mocht iemand een frissere zeep weten, vertel het me dan, maar tot die tijd "accept no substitute" op hete dagen. Helaas is dat ook de reden dat ik hem tussen oktober en maart eigenlijk nooit gebruik. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Helemaal mee eens. Alle eigenschappen zoals beschreven door Charlie kloppen. Proraso Groen is top, maar dan inderdaad alleen tijdens de warme dagen. Voor wie het nog niet kent; Proraso blauw is ook erg goed. Deze heeft een veel subtiele geur dan de groene, maar verder wel dezelfde eigenschappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Helemaal mee eens. Alle eigenschappen zoals beschreven door Charlie kloppen. Proraso Groen is top, maar dan inderdaad alleen tijdens de warme dagen. Voor wie het nog niet kent; Proraso blauw is ook erg goed. Deze heeft een veel subtiele geur dan de groene, maar verder wel dezelfde eigenschappen. Voor zover ik weet is er in ieder geval geen scheerzeep/crème in de blauwe lijn en naar ik vernomen heb gaan ze die ook niet produceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Voor zover ik weet is er in ieder geval geen scheerzeep/crème in de blauwe lijn en naar ik vernomen heb gaan ze die ook niet produceren. http://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&manufacturer_id=1&product_id=437 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Weird... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ja Charlie, op dit forum ben je niet de alwetende autoriteit op scheergebied Link to comment Share on other sites More sharing options...
donnie Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ik ben ook begonnen met de prorarao groen, echter vind ik wel dat je huid er erg droog van wordt, zeker als je hem vergelijkt met andere zepen/cremes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 26, 2014 Author Share Posted January 26, 2014 Ja Charlie, op dit forum ben je niet de alwetende autoriteit op scheergebied Dat heb ik ook nooit gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Proraso groen is mijn reiszeep. Snel, fris, makkelijk verpakt, schuimt vlot en ik kan er goed tegen. In de warmte verkoelend, in de kou wake up call. Heb nog 17 anderen, maar die mogen nooit mee. Kom meestal wel met meer terug;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 @steefmobiel: een frissere zeep ken ik (nog) niet maar Palmolive Mentholato creme is tamelijk tandenklapperend koud. Proraso groen haal ik in de zomer regelmatig tevoorschijn, bij voorkeur in combinatie met Osage Rub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Nou, dat valt ook nog wel mee Marcel....Wacht maar tot jij de Yeti Snot in huis hebt (hopelijk zijn ze snel binnen overigens) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Daarom schreef ik ook "nog" tussen haakjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Dat word nog wat hoor Als ik zo de youtube's eens zie Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft. Dit forum zorgt er in iedergeval voor dat ik elke dag leef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiepenkie Posted January 27, 2014 Share Posted January 27, 2014 Ik gebruik sinds kort de witte variant omdat die toevallig in het dorp voorhanden was maar ik ben aangenaam verrast. Schuimt goed, lekker fris en ik vind het met scheren ook niet verkeerd ruiken. Ga ook voor de groene voor als het weer warm wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts