Jump to content

Plisson synthetische borstel van L'Occitane

Snuff

Recommended Posts

In een ander topic schreef ik dat m'n vrouw er eentje meebracht voor mij omdat ik zo'n ontzettend lieve tedere man ben ;)

Alhoewel ik niet echt een voorstander ben van super zachte borstels heeft deze toch een plaatsje gevonden in m'n kleine verzameling, vind het een superborsteltje.

Maar daarom schrijf ik dit niet, net gelezen dat de winkels van L'Occitane de borstel straks niet meer gaan verkopen, de verkoop gaat terug naar Plisson (vanwege het succes) en hen kennende zal naar alle waarschijnlijkheid de prijs enorm stijgen.

Wie er nog eentje wil kan beter snel zijn.

Wie weet hoe deze kwast zich verhoudt tot de muhle stf v2. Ze zitten op hetzelfde prijspeil en ben zelf erg tevreden over de muhle. Gezien mijn muhle momenteel op reis is, zou ik natuurlijk deze ter vervanging kunnen kopen. Maar dan wil ik wel dat ie van vergelijkbare kwaliteit is zonder exact dezelfde eigenschappen te hebben, anders heb ik straks 2 dezelfde kwasten.

mvg stephan

Wie weet hoe deze kwast zich verhoudt tot de muhle stf v2. Ze zitten op hetzelfde prijspeil en ben zelf erg tevreden over de muhle. Maar dan wil ik wel dat ie van vergelijkbare kwaliteit is zonder exact dezelfde eigenschappen te hebben, anders heb ik straks 2 dezelfde kwasten.

Wel stephan ik heb zowel de muhle (25mm) als de plisson en ben van beiden heel erg tevreden. De plisson is kleiner en zachter maar werkt voor mij althans prima zowel bij schuim maken in een kom en het gezicht.

Enig leesvoer zal je meer inzicht geven denk ik (google translatie gebruiken?)

http://shavenook.com/thread-loccitane-plisson-synthetic

http://www.rasage-traditionnel.com/t5980-plisson-synthetique-fibres

http://www.barbearclassico.com/index.php?topic=5007.0

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

dank voor de reactie, de franse had ik nog niet gelezen. Moet zeggen dat het niet makkelijker wordt zo. Voor de portomonee zou het beter zijn geweest, wanneer plisson dezelfde fibre had gebruikt als muhle. Ook de gedachte dat deze kwast over een paar maanden 80 euro kost, als plisson ze zelf gaat verkopen, is niet echt behulpzaam. Ik ga de rest van de avond maar tegen mezelf zeggen dat de volgende generatie fibre pas de moeite waard is en die is slechts enkele maanden van het toneel verwijderd(waarschijnlijk na de zomer). En dan hopen dat van uitstel afstel komt.(tabblad met l'occitane wordt gesloten)

mvg stephan

ps. voor hen die nog geen synthetische kwast hebben is dit een interessante optie, aangezien deze waarschijnlijk een betere waardevastheid heeft dan de muhle stf v2

O maar ik twijfel er niet aan dat in de nabije toekomst nog betere synthetische borstels op het toneel zullen verschijnen. Als je iedere keer als er op de forums lovend wordt gesproken over iets meteen tot aankoop zou overgaan dan leef je over een paar jaar ergens onder een brug. Ik had 'm niet eens in gedachten ware het niet dat ik hem kreeg.

De borstel ziet er heel mooi uit en de beschrijving klinkt goed. Maar goed dat geluid hoor je ook over de Kent en de nieuwe Omega's en persoonlijk vind ik beide heel erg tegenvallen. Dit i.t.t. de Muhle SF (V1 en V2) waar ik wel weer een fan van ben. Hoe verhoudt de Plisson zich tot die andere?

Wat ik opmaak uit de verschillende meningen op de genoemde sites. Is dat de plisson nog zachter is als de muhle v2, dat ze beiden uitstekend werken opschuimer en dat de plisson haren beter wijken. De muhle v2 fibre is heel erg stijf onderin, hij is wel zacht, maar de haren wijken slechts een klein beetje ook onder druk. De plisson daarentegen geeft op het gezicht een grote bloom naar het schijnt. Dat zou komen doordat de plisson fibre over de hele lengte heel dun is, terwijl de STF alleen dunne toppen heeft.

Komt dat een beetje in de buurt?

ja dat is het zo'n beetje, mocht je een winkel van L'Occitane in de buurt hebben spring dan even binnen en bekijk, betast hem even, zet hem even tegen je gezicht, gedraagt zich droog bijna hetzelfde als nat, heb je een goed idee wat te verwachten.

Oke, dat is een hele heldere beschrijving. Ja goede tip natuurlijk zelf even voelen, maar anders dan Proraso is deze kwast niet overal in NL verkrijgbaar zal ik maar zeggen. In mijn uithoek van het land zit geen winkel. Misschien dat ik gewoon de gok maar waag, kan altijd de handle nog reknotten.

Thanks!

Op zich wel interessant, een Plisson voor onder de €50 en eigenlijk zou ik me ook eens ooit aan de kunstharen moeten wagen maar als-ie superzacht is en bovendien zo'n 55mm dan denk ik niet dat dit nu echt iets voor mij is.

Jammer toch wel met een L'Occtane op redelijk korte afstand. Ik kan er toch wel eens naar toe natuurlijk, ik ken hun zeep nog niet en vind hun zeepbakje ook wel erg fraai. Kan ik hem meteen eens bekijken.

Op zich wel interessant, een Plisson voor onder de €50 en eigenlijk zou ik me ook eens ooit aan de kunstharen moeten wagen maar als-ie superzacht is en bovendien zo'n 55mm dan denk ik niet dat dit nu echt iets voor mij is.

Jammer toch wel met een L'Occtane op redelijk korte afstand. Ik kan er toch wel eens naar toe natuurlijk, ik ken hun zeep nog niet en vind hun zeepbakje ook wel erg fraai. Kan ik hem meteen eens bekijken.

Dat wordt dus kopen :D

• 4 weeks later...

Word heen en weer geslingerd door de gedachten "hebben-hebben-hebben" en

"je hebt al genoeg/te veel/veel kwasten" :roll:

Kan iemand mij vertellen van wat voor materiaal het handvat gemaakt is ?

En waarom ik deze kwast wel/niet zou moeten kopen ?

Het feit dat Plisson een gerespecteerd Frans merk is, speelt ook mee in mijn overwegingen :roll:

Het handvat is uit hout gemaakt, super zachte borstel (zachter dan de muhle fibre), backbone is niet slecht. Bij mij is hij in ieder geval een blijvertje! Hangt ervan af waar je voorkeur ligt qua scheerborstels?

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Dom-dom-dom - had zelf ook kunnen zien dat het handvat van hout is :shock:

Heb ik toch nog een ander vraagje: wat voor hout ?

Een donker stukje hout of waaibomenhout in een donker kleurtje gebeitst/gelakt ?

Vrees dat ik morgen toch even op de bus spring om me in de Bijenkorf in Eindhoven te melden

met 40+ euro aan VVV bonnen .... :D

• 11 months later...

Wellicht een late reactie op een oud topic.

Maar ze zijn nog steeds te koop voor 31 euro. Ik heb er zojuist 1 besteld. Ik had nu alleen nog maar een Wilkinson kwast met denk ik varkenshaar. En uit dierenliefde ga ik voor een synthetische kwast.

Dus blind besteld op reacties van andere en youtube vergelijkingen.