Jump to content

Wat is het leukste?

Johan

Recommended Posts

Wat vinden jullie het leukste onderdeel van je scheerbeurt? Voor mij is dat ongetwijfeld de aftershave. Ik ben gek op het gevoel van een goede aftershave, dat "poederige" zodra de alcohol verdampt is. Bovendien geniet ik echt van de heerlijke geuren.

De rest vind ik ook leuk natuurlijk ... maar de aftershaves zijn toch wel de top voor mij.

Tja, ik vind dit lastig want het hele ritueel is de beleving en als je het op gaat splitsen...

Ik vind het warme water pakken al lekker omdat ik weet dat ik weer ga scheren. Dan volgt de geur van de zeep, het kiezen van de borstel, de overwinning als je van een stukje zeep een veelbelovend schuim maakt. De keuze van krabber en (vooral) mesje, en inderdaad de eerste haal. Het resultaat en de finishing touch, de aftershave, het hoort allemaal bij elkaar.

Het allerlekkerst is voor mij denk ik toch de feedback met het mesje en dan vooral bij koolstofstaal (of een SE) vanwege de enorme herrie; het gekraak dus, maar dan in kwadraat.

De rust en mate van concentratie die ik ervoor heb :)

Concentratie niet, daarvoor scheer ik me al te lang, denk er totaal niet bij na maar de rust ….. heerlijk even een moment zonder aan ook maar iets te denken, met het venster open luisteren naar de vogels die fluiten in de tuin, geen gepraat of muziek of wat dan ook.

Wat is het lekkerst?

Dat is moeilijk te zeggen. Voor mij is het de totale beleving van het scheren.

Van eerst snel onder de douche met een multi apparaat naar een mooi mes.

Lekker zeepje opschuimen, de eerste aanzet, het geknisper, de after shave.

Het is dus echte het totale moment van het scheren met alles wat daar bij komt.

Inzepen, facelatheren dan welteverstaan. De rest hoort er helemaal bij maar de massage van een goede kwast met een lekker ruikende, goede zeep, dat doet het hem wel.

+1

Inderdaad, het inzepen met een goede kwast met een heerlijk ruikende zeep.

Het leukste aan het scheren is in de loop der jaren wel wat verandert. Vroeger was het meestal de aluin, omdat je dan een controle van de scheerbeurt uitvoert en je goede feedback krijgt over je mes en techniek. Toen er kinderen kwamen was het meer een moment van rust om van te genieten. En tegenwoordig is het het keuzemoment voor het scheren het leukst en daarna van die keuzes genieten.

Vind alles leuk. Vanaf het opknappen tot het eindresultaat na het scheren. Dus echt een favoriete handeling kan ik niet opnoemen. Maar kan enorm genieten van het glimmend gladde huidje op mijn hoofd en gezicht na een scheerbeurt. Als je er overheen wrijft voel ik dan helemaal geen tegenstand in welke richting ik ook wrijf. ;)

Ik vind het warme water pakken al lekker omdat ik weet dat ik weer ga scheren. Dan volgt de geur van de zeep, het kiezen van de borstel, de overwinning als je van een stukje zeep een veelbelovend schuim maakt. De keuze van krabber en (vooral) mesje, en inderdaad de eerste haal. Het resultaat en de finishing touch, de aftershave, het hoort allemaal bij elkaar.

Helemaal mee eens!

Wat is het leukste? Alles. Het zoeken, het kopen, de voorbereiding, het scheren, nawerk. Alleen het schoonmaken vinnik wat minder.

Misschien is het meest prettige wel het gevoel van frisheid dat je na een traditionele scheerbeleving hebt. Daar kan geen scheerapparaat of Mach3 tegenop.

Ja, alles is leuk. Maar als ik dan toch moet kiezen; ik geniet als ik met enig (satanisch) genoegen de baardharen hoor krijsen als ze door het mes onthoofd worden. En al helemaal als dat gebeurt zonder "trekken". BBS zonder brand en bloed. Daar naast is het een feestje om het materiaal uit te kiezen en de beurt af te ronden met heerlijke verzorgingsproducten.

En wat ik ook heel leuk vind, en dat is een aardige bijkomstigheid, is dat ik kan denken; "schat, kijk jij maar lekker naar die onbenullige soap, ik trek me even een half uur terug in de badkamer :twisted: ". Want sinds ik me met het open mes scheer doe ik dat 's avonds. Dan heb ik wat meer tijd.

Alles mag niet volgens de topicstarter, een keuze is verplicht ;)

Anders was jouw antwoord ook ongeveer het mijn geweest.

Dan zou ik toch zeggen het eindresultaat, want daar werken we uiteindelijk naar toe.

Al is de reis net zo belangrijk. :mrgreen:

Alles mag niet volgens de topicstarter, een keuze is verplicht ;)

Anders was jouw antwoord ook ongeveer het mijn geweest.

Dan zou ik toch zeggen het eindresultaat, want daar werken we uiteindelijk naar toe.

Al is de reis net zo belangrijk. :mrgreen:

+1

:D