Johan Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Wat vinden jullie het leukste onderdeel van je scheerbeurt? Voor mij is dat ongetwijfeld de aftershave. Ik ben gek op het gevoel van een goede aftershave, dat "poederige" zodra de alcohol verdampt is. Bovendien geniet ik echt van de heerlijke geuren. De rest vind ik ook leuk natuurlijk ... maar de aftershaves zijn toch wel de top voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Mag ik echt maar een ding kiezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Ja Ik weiger te geloven dat je geen favoriet onderdeel hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Het 'geknisper' van de eerste haal van het mes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Inzepen, facelatheren dan welteverstaan. De rest hoort er helemaal bij maar de massage van een goede kwast met een lekker ruikende, goede zeep, dat doet het hem wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Kwasten met warme goed ruikende zeep is in ieder geval één van de geneugten van traditioneel scheren maar die aftershave is ook wel erg fijn. Mag ik hier nog even over nadenken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Het 'geknisper' van de eerste haal van het mes... Leuke omschrijving Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Klinkt heel herkenbaar, zeker met sommige krabbers die wat meer feedback geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 De rust en mate van concentratie die ik ervoor heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Het 'geknisper' van de eerste haal van het mes...[+1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Het opschuimen en het inzepen, erg rustgevend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Tja, ik vind dit lastig want het hele ritueel is de beleving en als je het op gaat splitsen... Ik vind het warme water pakken al lekker omdat ik weet dat ik weer ga scheren. Dan volgt de geur van de zeep, het kiezen van de borstel, de overwinning als je van een stukje zeep een veelbelovend schuim maakt. De keuze van krabber en (vooral) mesje, en inderdaad de eerste haal. Het resultaat en de finishing touch, de aftershave, het hoort allemaal bij elkaar. Het allerlekkerst is voor mij denk ik toch de feedback met het mesje en dan vooral bij koolstofstaal (of een SE) vanwege de enorme herrie; het gekraak dus, maar dan in kwadraat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 De rust en mate van concentratie die ik ervoor heb Concentratie niet, daarvoor scheer ik me al te lang, denk er totaal niet bij na maar de rust ….. heerlijk even een moment zonder aan ook maar iets te denken, met het venster open luisteren naar de vogels die fluiten in de tuin, geen gepraat of muziek of wat dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Wat is het lekkerst? Dat is moeilijk te zeggen. Voor mij is het de totale beleving van het scheren. Van eerst snel onder de douche met een multi apparaat naar een mooi mes. Lekker zeepje opschuimen, de eerste aanzet, het geknisper, de after shave. Het is dus echte het totale moment van het scheren met alles wat daar bij komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Als ik moet kiezen, dan is het het voor een tweede keer inschuimen. De overdaad aan schuim, de wangen eigenlijk al glad, de geur van de zeep die dan blijkbaar nog beter doorkomt. Maar andere genoemde onderdelen van het ritueel zou ik ook niet graag missen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Inzepen, facelatheren dan welteverstaan. De rest hoort er helemaal bij maar de massage van een goede kwast met een lekker ruikende, goede zeep, dat doet het hem wel. +1 Inderdaad, het inzepen met een goede kwast met een heerlijk ruikende zeep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Het leukste aan het scheren is in de loop der jaren wel wat verandert. Vroeger was het meestal de aluin, omdat je dan een controle van de scheerbeurt uitvoert en je goede feedback krijgt over je mes en techniek. Toen er kinderen kwamen was het meer een moment van rust om van te genieten. En tegenwoordig is het het keuzemoment voor het scheren het leukst en daarna van die keuzes genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Vind alles leuk. Vanaf het opknappen tot het eindresultaat na het scheren. Dus echt een favoriete handeling kan ik niet opnoemen. Maar kan enorm genieten van het glimmend gladde huidje op mijn hoofd en gezicht na een scheerbeurt. Als je er overheen wrijft voel ik dan helemaal geen tegenstand in welke richting ik ook wrijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 25, 2014 Share Posted January 25, 2014 Ik vind het warme water pakken al lekker omdat ik weet dat ik weer ga scheren. Dan volgt de geur van de zeep, het kiezen van de borstel, de overwinning als je van een stukje zeep een veelbelovend schuim maakt. De keuze van krabber en (vooral) mesje, en inderdaad de eerste haal. Het resultaat en de finishing touch, de aftershave, het hoort allemaal bij elkaar. Helemaal mee eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Voor mij ook het hele proces van setup keus, tot schuim geur en uiteindelijk resultaat. Wel een losstaand hoogtepunt, aanschaffen en uitpakken, net een klein kind onder de kerstboom:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Wat is het leukste? Alles. Het zoeken, het kopen, de voorbereiding, het scheren, nawerk. Alleen het schoonmaken vinnik wat minder. Misschien is het meest prettige wel het gevoel van frisheid dat je na een traditionele scheerbeleving hebt. Daar kan geen scheerapparaat of Mach3 tegenop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Alles mag niet volgens de topicstarter, een keuze is verplicht Anders was jouw antwoord ook ongeveer het mijn geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Ja, alles is leuk. Maar als ik dan toch moet kiezen; ik geniet als ik met enig (satanisch) genoegen de baardharen hoor krijsen als ze door het mes onthoofd worden. En al helemaal als dat gebeurt zonder "trekken". BBS zonder brand en bloed. Daar naast is het een feestje om het materiaal uit te kiezen en de beurt af te ronden met heerlijke verzorgingsproducten. En wat ik ook heel leuk vind, en dat is een aardige bijkomstigheid, is dat ik kan denken; "schat, kijk jij maar lekker naar die onbenullige soap, ik trek me even een half uur terug in de badkamer ". Want sinds ik me met het open mes scheer doe ik dat 's avonds. Dan heb ik wat meer tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Alles mag niet volgens de topicstarter, een keuze is verplicht Anders was jouw antwoord ook ongeveer het mijn geweest. Dan zou ik toch zeggen het eindresultaat, want daar werken we uiteindelijk naar toe. Al is de reis net zo belangrijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted January 26, 2014 Share Posted January 26, 2014 Alles mag niet volgens de topicstarter, een keuze is verplicht Anders was jouw antwoord ook ongeveer het mijn geweest. Dan zou ik toch zeggen het eindresultaat, want daar werken we uiteindelijk naar toe. Al is de reis net zo belangrijk. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts