Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er in het land ook beurzen zijn waar je kan rondstruinen op gebied van natscheren. Krabbers van allerlei merken bekijken en kopen nieuw , tweedehands, scheercrèmes/zepen, kwasten , scheermesjes, aftershaves, enz enz. Je zou toch zeggen dat deze markt erg groot zou zijn maar helaas ik ben het nog niet tegen gekomen. Ik denk dat als zoiets zou worden opgezet er zeker een hoop mannen er oren naar zouden hebben. Horlogebeurzen zijn er volop zoals de Rikketik in Houten waar 4 keer per jaar je allerlei oude, nieuwe horloges en aanverwanten producten kan kopen. 1 ding weet ik zeker als deze beurzen er zijn of gaan komen dan ga ik en meerdere met mij met tassen vol scheerspullekes richting huis.. :mrgreen: bedrijven/ particulieren genoeg die hun scheerwaar kunnen en willen aanbieden. Nu veelal via internet. Dat natscheren met het Krabbertje aanstekelijk werkt heb ik aan den lijve ondervonden, door mijn toedoen zijn er al weer 9 collega's overgestapt van de fusions en dergelijke naar het DE scheren met succes! trouwens.

Posted

Volgens mij wordt er wel eens een gehouden, ik heb Merwtje daar namelijk wel eens over gehoord aangezien hij dan met een stand aanwezig is.

Maar waar, wanneer en hoevaak, ik heb geen flauw idee.

Posted

Ben benieuwd! ik hoor het graag. Maar ik hoop/denk dat er nog wel wat reacties zullen verschijnen. Zou leuk wezen als er wel beurzen worden georganiseerd. Ben zeker dan van plan waar ook in het land om er naar toe af te reizen.

Posted

twee jaar geleden was er in Utrecht een soort beurs in het spoorweg museum maar de opkomst was eerder matig. Stonden enkele standjes met slijpstenen en straights en dergelijke meer. Ik denk dat het toen een beetje magertjes is geweest omdat in eerste instantie was gezegd dat je terplaatse absoluut niks mocht verkopen/kopen. Dat hebben ze dan op het allerlaatste aangepast maar helaas te laat naar mijn bescheiden mening.

foto's hiervan zijn hier terug te vinden: http://www.coticule.be/the-cafeteria/message/29683.html

Verwondert me trouwens dat Oldengaerde hier nog niet is verschenen.

Posted

Zou ook voor ons mooie gelegenheid zijn om te laten zien en ruiken wat er allemaal beschikbaar is.

Het spoorwegmusem is waar destijds Jan Heideman stond, de meesterbarbier, maar hij vertoont tegenwoordig zijn kunsten in Haarlem.

Posted

Dat zou zeker even sparen worden voor zo'n beurs :D

Maar even praktisch gezien zie ik dit niet echt snel gebeuren helaas.

Te weinig aanbieders die een te dure stand willen huren, te weinig bezoekers die dan ook niet te veel of geen entree willen betalen.

Posted

Misschien moet je daar wat publiekstrekkers zoals die gasten van Schorem voor vragen. Ze staan ook vaak op festivals en trekken daar behoorlijk wat volk.

Posted

Of combineren met andere beurzen. Het is toch wat kleinschalig denk ik maar goed te combineren met een horloge of wiskey beurs (of huishoudbeurs, zijn de vrouwen ook blij dat we mee gaan ;) )

Posted
Of combineren met andere beurzen. Het is toch wat kleinschalig denk ik maar goed te combineren met een horloge of wiskey beurs (of huishoudbeurs, zijn de vrouwen ook blij dat we mee gaan ;) )

dat zou wel eens een goed idee kunnen zijn, want alleen scheergerief zal niet veel volk trekken ook al zou de ingang gratis zijn.

ps. vrouwen en huidhoudbeurzen zijn ook niet echt meer van deze tijd vrees ik, als ik zo rondom mij kijk en hoor zijn er al heel wat vrouwen die koken en dergelijke afgezworen hebben :cry:

Posted

I love to cook!

Hier is dat zowat het enige waar we wel eens over discuteren, wie mag vandaag koken? Vrouwlief doet de hollandse pot laat ik maar zeggen en ik de oosterse keuken toestanden. Ik zou dus op zo'n huishoudbeurs een dubbele stand kunnen uitbaten :-)

Posted

ps. vrouwen en huidhoudbeurzen zijn ook niet echt meer van deze tijd vrees ik

Ik ben er nog nooit geweest, maar als ik het nieuws mag geloven is de Huishoudbeurs altijd heel goed bezocht. Ik ben wel vaker naar beurzen geweest voor pijprokers en juist het leukste is dat er wel verkocht mag worden. Dat trekt ook heel veel standhouders. Scheren op zich is denk ik niet echt levensvatbaar voor een beurs, maar inderdaad gekoppeld aan andere lifestyle zaken zou het wel moeten lukken.

Posted
I love to cook!

Hier is dat zowat het enige waar we wel eens over discuteren, wie mag vandaag koken? Vrouwlief doet de hollandse pot laat ik maar zeggen en ik de oosterse keuken toestanden. Ik zou dus op zo'n huishoudbeurs een dubbele stand kunnen uitbaten :-)

Voordat je er heel veel geld aan gaat besteden, eerst een kooksessie voor de shavingsociety organiseren met een Shaving party á la Tupperware erachteraan?

Daar maak je ons wel enthousiast voor :P

Posted
Ik ben wel vaker naar beurzen geweest voor pijprokers en juist het leukste is dat er wel verkocht mag worden. Dat trekt ook heel veel standhouders. Scheren op zich is denk ik niet echt levensvatbaar voor een beurs, maar inderdaad gekoppeld aan andere lifestyle zaken zou het wel moeten lukken.

Ha nog een pijpliefhebber, althans ik was er een tot ik het roken heb opgegeven. M'n verzameling bestond vooral uit Tinsky's, Zeeman's en Petersons. en heel veel soorten tabak van over de hele wereld.

Posted

Likewise, minus de Tinsky's. Wel een aantal Duitse en Deense Artisans die ik op een Beurs heb ontmoet. Erg veel artisan messenmakers ken ik niet. Ik denk toch een heel andere wereld dat scheren.

• 1 year later...
Posted
Volgens mij wordt er wel eens een gehouden, ik heb Merwtje daar namelijk wel eens over gehoord aangezien hij dan met een stand aanwezig is.

Maar waar, wanneer en hoevaak, ik heb geen flauw idee.

Geen scheerbeurs maar ik sta er wel met een (scheer)kraampje. A.s zaterdag in Barneveld.

http://potsandpans.nl/emaille-verzamelbeurs

• 2 weeks later...
Posted

Dat zie ik toch wel graag gebeuren. horloge en wiskey, 2 andere dingen waar ik me regelmatig mee vermaak.