Ga naar inhoud
Francois

Roedter 1909 (meest agressieve krabber ooit ?)

Aanbevolen reacties

Het meest agressief krabbertje dat ik ooit gebruikte was een Kabrand

Lijkt inderdaad nog erger dan de Roedter. Die kam kun je net zo goed weglaten. Heb je die krabber nog ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het meest agressief krabbertje dat ik ooit gebruikte was een Kabrand

Lijkt inderdaad nog erger dan de Roedter. Die kam kun je net zo goed weglaten. Heb je die krabber nog ?

Nee, was eentje in leen van een kennis uit het buitenland. Is leuk om eens uit te proberen maar zou hem niet moeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je eigenlijk nog wel iets te wensen als je een Joris hebt ?

Wel daar zeg je iets, heb eigenlijk maar twee andere messen meer (Weber PH & Tradere SB) en ik ga het zeker voor een lange tijd zo laten, was van plan om een LeeHunt razor te kopen als die uitkwam maar dat zal nog een hele tijd op zich laten wachten want ze vinden niemand die het kan maken zoals ze wensen.

O ja, heb wel nog twee SE's, de Feather folding & Japanese style en dat is het.

Het zal voor ieder weer anders zijn maar de Joris is precies wat ik zocht, voor mijn haargroei, manier van schuim maken, enfin de hele persoonlijke reutemeteut aan voorbereiding en scheertechniek die ik gebruik is dit gewoon top!

Ik wil jullie niet ontmoedigen en misschien geloof je het niet maar m'n schatje heeft blijkbaar enkele dagen geleden voor mij een gebruikte Joris gevonden, zou volgende week moeten aankomen, another one for the collection 8-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp, is de wens als je een Joris hebt: nog meer Jorissen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja, het is uitzichtloos, net als een zwart gat, eenmaal je begint aan dit scheergedoe ben je verloren, vind je je holy grail razor dan zie je dat er verscheidene modellen van zijn en daar ga je weer :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnet de stoute schoenen aangetrokken en de krabber geprobeerd, meteen in het diepe met een verse Feather.

Ja, hij is erg agressief! Maar met beleid is het best goed te doen, al bleef ik zoeken naar de juiste hoek. Ik heb me niet gesneden maar heb wel een beetje razorburn naast m'n adamsappel.

De krabber voelt agressiever dan mijn r41 2011 model, maar die zou ik ook weer eens moeten gebruiken om de verschillen wat scherper (!) voor ogen te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarnet de stoute schoenen aangetrokken en de krabber geprobeerd, meteen in het diepe met een verse Feather.

Ja, hij is erg agressief! Maar met beleid is het best goed te doen, al bleef ik zoeken naar de juiste hoek. Ik heb me niet gesneden maar heb wel een beetje razorburn naast m'n adamsappel.

De krabber voelt agressiever dan mijn r41 2011 model, maar die zou ik ook weer eens moeten gebruiken om de verschillen wat scherper (!) voor ogen te krijgen.

Goed glad? Of nog niet ivm voorzichtigheid?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Behoorlijk glad, maar het is voor verbetering vatbaar omdat het mes onder zoveel hoeken te gebruiken is. Ik deed trouwens WTG en XTG.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Marcel:

Ik schreef eerder aan Snuff:

Ik zou zeggen een shavette op een stokje. Ik begon met een (voor deze razor) te lange haal en een te grote hoek. Op die plek achteraf lichte razorburn, maar geen nicks. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een Derby heb gebruikt die daarvoor al 4 x in de Muhle had dienst gedaan. Daarna zeer korte halen en kleinere hoek. Tijdens het scheren een hoog krassend/zingend geluid, zoals je dat kent van de Fatip/Joris, maar dan harder en hoger. Resultaat was extreem glad en niet te vergelijken met andere razors. Het steeds maar moeten letten op de te zetten druk en hoek was wel erg vermoeiend. Ik dacht dat ik toch wel de nodige ervaring had, maar het scheren leek op de eerste keer dat ik met een safety razor aan de slag ging. Ik weet nu ook weer hoe aluin kan aanvoelen.

Ik kon het niet beter omschrijven maar herken je dit ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarnet de stoute schoenen aangetrokken en de krabber geprobeerd, ........

Nu zijn er dus al 2 mensen in Nederland met de twijfelachtige eer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik herken vooral het steeds zoeken naar de juiste hoek. Niet zo gek als je ziet hoever het mesje uitsteekt. Dat maakt een ruime range aan hoeken mogelijk, wat niet meteen betekent dat het om comfortabele of efficiënte hoeken gaat.

Het controleren van de druk vond ik wel te behapstukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze zal pas in de smaak vallen als je er echt enkele weken dagelijks mee scheert denk ik, tot het een automatisme word. Persoonlijk vind ik dat als je een grote rotatie aan messen hebt je niet echt alles uit je DE's kunt halen in vergelijking met iemand die één of slechts enkele DE's gebruikt. Er zijn natuurlijk wel modellen op de markt waar zelfs een blinde meteen mee aan de slag kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Persoonlijk vind ik dat als je een grote rotatie aan messen hebt je niet echt alles uit je DE's kunt halen in vergelijking met iemand die één of slechts enkele DE's gebruikt.

Daar ben ik het helemaal mee eens ! En dan ook nog met 1 type mesje.

Maar dan moet je wel eerst een keuze maken. En met die keuze ben ik nu al tijden bezig. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Persoonlijk vind ik dat als je een grote rotatie aan messen hebt je niet echt alles uit je DE's kunt halen in vergelijking met iemand die één of slechts enkele DE's gebruikt.

Daar ben ik het helemaal mee eens ! En dan ook nog met 1 type mesje.

Maar dan moet je wel eerst een keuze maken. En met die keuze ben ik nu al tijden bezig. :D

Ik zal nooit echt kunnen kiezen omdat ik veel De mesjes en krabbers heerlijk vind scheren en ze allemaal hun specifieke plus of min-punten hebben. Al heb ik wel een paar die eruit springen en mijn voorkeur hebben. Maar dan nog zijn er zoveel andere krrabbers en mesjes die ik toch ook niet slecht vind dat ik blijf rouleren.

Denk dat ik er niet uit ga komen .

;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zal nooit echt kunnen kiezen omdat ik veel De mesjes en krabbers heerlijk vind scheren en ze allemaal hun specifieke plus of min-punten hebben. Al heb ik wel een paar die eruit springen en mijn voorkeur hebben. Maar dan nog zijn er zoveel andere krrabbers en mesjes die ik toch ook niet slecht vind dat ik blijf rouleren.

Maakt niet uit, zo blijven de scheershops draaiende :-) Ik heb dat probleem niet, krabbers en mesjes die ik niet slecht vind maken bij mij geen kans op een verblijf, alleen wat eruit springt hou ik. Ik weet van mezelf dat de rest toch ongebruikt blijft liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een roedter besteld. Ik ben benieuwd. Zal het met een nieuw scherp mesje gebruiken. Wellicht eerste keer licht met de haargroeirichting mee scheren. Vooral weinig druk zetten en de juiste hoek zoeken. Ben benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp de "obsessie" met agressieve krabbers niet helemaal. Dat is volgens mij iets van de laatste jaren.

Doe mij maar een milde krabber met een goed scherp mesje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Agressieve krabbers zijn van alle tijden, afgezien van de periode dat de cartridges opkwamen tot een aantal jaren geleden.

De obsessie is wellicht wel nieuw maar zelf denk ik dat dat komt door de hobbymatige benadering, mensen gaan de grenzen verkennen van wat mogelijk is. En als je dat ligt, zoals bij mij het geval is, dan wil je meer proberen :)

De talloze scheerforums hebben hier denk ik een flinke rol in gespeeld. Er wordt nu over gepraat, vroeger bleef het doorgaans in de badkamer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, haha! K*t tapatalk wist me de eerste keer te vertellen dat er geen verbinding te maken viel (vanuit de trein).

Fixed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat probleem ken ik ja, helaas heeft tapatalk nog wel wat bugs... Maar die whatsapp-smilies storen me nog het meeste...

En misschien moet je een mod aanstellen om zo nu en dan de admins op de vingers te tikken. :mrgreen:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerbeurt met Roedter 1909

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.