Francois Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 (edited) Even iets over wellicht de meest agressieve krabber ooit: de Roedter 1909. De Roedter 1909 heeft een Fatip Grande handvat en een Fatip onderplaat, maar een andere (minder gebogen) bovenkap. Hij wordt gemaakt door de fabrikant van Fatip en Premax. Hij kost € 12,90 voor de nickel en € 14,-- voor de titan. Ik heb er laatst een aantal gekocht. Ik heb me er inmiddels ook mee geschoren. Dit ding is nog agressiever en effectiever dan een shavette. Een pass en vrijwel klaar. Echt niet normaal. De krabber is echter zo agressief dat deze eigenlijk verboden zou moeten worden. Ik heb het handvat van de Roedter inmiddels op mijn Fatip Piccolo gezet. De onderplaat zit nu op mijn Muhle R89 (staat hem goed en scheert lekker mild). Heeft of overweegt iemand ook zo'n ding ? Hier nog even een link: http://www.scharferladen.de/shop/NASSRASUR-SOLINGEN/Diverse-Rasierer/Rasierhobel-Chrom-sehr-agressiv::2430.html Edited January 27, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Ik had er nog niet eerder van gehoord. Jammer dat de verzendkosten relatief hoog zijn, maar hij lijkt me leuk om te proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 nogmaals dan maar (forum geeft laatste dagen kuren bij drukken op versturen). Ik ken hem ook niet. Agressief is natuurlijk betrekkelijk, shavette en de oude R41 vind ik heel erg meevallen bijvoorbeeld maar geven niet echt een zachte scheerbeurt (wat een Joris dan voor mijn haargroei weer wel doet terwijl velen hem te agressief vinden). Even wat foto's bekeken van de Roedter met mesje erin om te zien wat de blade exposure is, indrukwekkend @ Francois: hoe zou je het gevoel tijdens het scheren beschrijven? en na de scheerbeurt? Bedankt voor de link! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 23, 2014 Author Share Posted January 23, 2014 @ Francois: hoe zou je het gevoel tijdens het scheren beschrijven? en na de scheerbeurt? Bedankt voor de link! Ik zou zeggen een shavette op een stokje. Ik begon met een (voor deze razor) te lange haal en een te grote hoek. Op die plek achteraf lichte razorburn, maar geen nicks. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een Derby heb gebruikt die daarvoor al 4 x in de Muhle had dienst gedaan. Daarna zeer korte halen en kleinere hoek. Tijdens het scheren een hoog krassend/zingend geluid, zoals je dat kent van de Fatip/Joris, maar dan harder en hoger. Resultaat was extreem glad en niet te vergelijken met andere razors. Het steeds maar moeten letten op de te zetten druk en hoek was wel erg vermoeiend. Ik dacht dat ik toch wel de nodige ervaring had, maar het scheren leek op de eerste keer dat ik met een safety razor aan de slag ging. Ik weet nu ook weer hoe aluin kan aanvoelen. Hij is overigens zo agressief dat op een duits scheerforum door iemand werd gedacht aan een productiefout, maar hij is echt zo bedoeld. Er wordt op de website van de verkoopster ook voor gewaarschuwd. Hier even voor de mensen die duitse les hebben gehad: Rasierhobel Chrom , Nassrasierer Rasierapparat - Rasur pur Modell Chrom - Rasierer Rasierhobel - Rasierapparat - Agressiv - gründlich und scharf . Nur für unempfindliche Haut und für sehr geübte Nassrasierer geeignet . Bereits bei dem ersten Durchgang sind die Bartstoppeln meisst alle entfernt .Grösste Vorsicht : rasieren Sie ohne Druck ! Das Gerät verlangt Feinfühligkeit.Die Klinge steht mehr ab als bei handelsüblichen Hobeln - daher " singt " wie man es von einem Rasiermesser kennt . Minimalstische schöne Optik . Gut in der Führung . Extrem gutes Preis - Leistungsverhältnis . Der Rasierer hat sich seit Jahren in dieser Bauweise bewährt und wird auch von anderen Lieferanten unter anderen Modellnamen angeboten . Das Kopfoberteil ist etwas schmaler was dazu führt, dass von der Schneide etwas mehr frei liegt . Auch ist das Kopfoberteil nicht so stark gewölbt und drückt die Klinge beim Zusammenschrauben nicht so stark nach unten. Das Kopfunterteil ist sehr stark und stabil verarbeitet . Aus diesen Gründen steht die Klinge bereits frei, bevor sie (von oben gesehen) sichtbar wird und führt zu einem Abstand von ca. 0,8 bis 1 mm der Schnittkante zum Kopfunterteil (je nach Klingenseite) und zu einer sehr direkten Rasur. Nicht für Anfänger . Nur für geübte Hobel Anwender ! Ik zal even twee foto's plaatsen. Een van de Roedter en een van een gewone Fatip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 23, 2014 Author Share Posted January 23, 2014 (edited) En nog een foto van de geladen Roedter. Edited January 23, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Ik moet er wel bij zeggen dat ik een Derby heb gebruikt die daarvoor al 4 x in de Muhle had dienst gedaan. Daarna zeer korte halen en kleinere hoek. Tijdens het scheren een hoog krassend/zingend geluid, zoals je dat kent van de Fatip/Joris, maar dan harder en hoger. Resultaat was extreem glad en niet te vergelijken met andere razors. Het steeds maar moeten letten op de te zetten druk en hoek was wel erg vermoeiend. Ik dacht dat ik toch wel de nodige ervaring had, maar het scheren leek op de eerste keer dat ik met een safety razor aan de slag ging. Ik weet nu ook weer hoe aluin kan aanvoelen. Als je zo moet opletten lijkt het me geen echt prettig ding om mee te scheren, het zou natuurlijk kunnen dat als je het een tijdje dagelijks gebruikt dat het een tweede natuur wordt. Bij de Derby kan ik me weinig voorstellen want dat is voor mij een ongeschikt mesje. Voor mij mag agressie best als het maar gepaard gaat met moeiteloos hanteren en een prettig gevoel achteraf. Dank voor de uitleg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 23, 2014 Author Share Posted January 23, 2014 Jammer dat de verzendkosten relatief hoog zijn, Ja, en je moet ook nog voor een minimum bedrag bestellen en de communicatie verloopt ook niet echt soepel. De mevrouw die ze verkoopt heeft er maar 500 van laten maken. Ze verkoopt nu de laatste met flinke korting. Ik heb er een stel gekocht voor de verzameling en eentje om te proberen. Het is hier geen vraag en aanbod, maar wie er een wil mag mij wel een prive bericht sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dan79 Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Ik heb heel wat agressieve DE 's gebruikt zials de pearl open comb/ merkur 39 c slant. Maar tot nu toe is de muhle r41 de meest agressieve die ik heb. Dus als deze nog agressiever is dan moet je voorzichtig scheren. Als de roedter nog aggresiever is heb in nog een uitdaging te gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 23, 2014 Author Share Posted January 23, 2014 Ik heb heel wat agressieve DE 's gebruikt zials de pearl open comb/ merkur 39 c slant. Maar tot nu toe is de muhle r41 de meest agressieve die ik heb. Dus als deze nog agressiever is dan moet je voorzichtig scheren. Als de roedter nog aggresiever is heb in nog een uitdaging te gaan Jazeker, de R41 is een vrij mild beginnerskrabbertje vergeleken met de Roedter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Als ik mij met zo,n Roedter scheer kan ik mij daarna gelijk melden in Beverwijk...afdeling huidtransplantatie's.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Het meest agressief krabbertje dat ik ooit gebruikte was een Kabrand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Oei! De meest agressieve krabber die ik heb is een bakelieten open comb slant. Ik heb hem nog niet durven proberen vanwege de enorme "blade overhang" die dat ding heeft. De blade gap valt wel mee, maar het mesje steekt zo ver uit dat ik er erg huiverig voor ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Jammer dat de verzendkosten relatief hoog zijn, Ja, en je moet ook nog voor een minimum bedrag bestellen en de communicatie verloopt ook niet echt soepel. De mevrouw die ze verkoopt heeft er maar 500 van laten maken. Ze verkoopt nu de laatste met flinke korting. Ik heb er een stel gekocht voor de verzameling en eentje om te proberen. Het is hier geen vraag en aanbod, maar wie er een wil mag mij wel een prive bericht sturen. Vergeet je deze dan? Onze eigen markt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Ik denk dat deze krabber al aardig in de buurt komt van de krabbers zonder dat tussenplaatje (base plate?). Mijn meest agressieve krabber was een 2 euro TTO Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Het meest agressief krabbertje dat ik ooit gebruikte was een Kabrand Allemachtig Snuff... de dunschiller in mijn keukenlade heeft nog een kleinere blade gap... Dat linker beest ziet eruit alsof hij zijn muil al opengesperd heeft klaar om zijn prooi te verslinden... En dan klagen wij over razorburn... hier kan je je wang terug gaan zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Het meest agressief krabbertje dat ik ooit gebruikte was een Kabrand Allemachtig Snuff... de dunschiller in mijn keukenlade heeft nog een kleinere blade gap... Dat linker beest ziet eruit alsof hij zijn muil al opengesperd heeft klaar om zijn prooi te verslinden... En dan klagen wij over razorburn... hier kan je je wang terug gaan zoeken Jeetje, dat ziet er idd link uit. Aan zoiets ga ik me, voorlopig in elk geval, niet wagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Wat kan ik zeggen? I love a challenge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Dank voor de tip! Altijd leuk voor klanten die van een uitdaging houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Dat bladegap valt toch wel mee snuff. Er zit tenminste nog een safetybar op, dit in tegenstelling tot de krabbers van enkele schoonvaders van de lokale jeugd. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 François is een snelle! Ik heb de Roedter net binnen en in het echt ziet hij er nog gevaarlijker uit dan op de foto's. Oh lala, eens kijken wat mijn gezicht daar binnenkort van gaat vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Niks voor mij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 UEKAZ is hier waarschijnlijk nog meer van toepassing dan normaal. Ik hou wel van agressief maar ben ook nieuwsgierig van aard. Het zou me niet verbazen als dit te heftig is, maar dat wil ik dan graag zelf ervaren. Bevalt ie niet dan heb ik alvast reserveonderdelen voor de gewone Fatip die ik binnenkort zeker ook ga kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Bevalt ie niet dan heb ik alvast reserveonderdelen voor de gewone Fatip die ik binnenkort zeker ook ga kopen. Koop dan een Piccolo. Daar past dit handvat ook op. Dan heb je dus meteen een Piccolo en een Grande. De Piccolo is iets zwaarder dan de Grande. Hij is beroerd afgewerkt (ruw, krassen, deukjes etc) maar wat een geweldig ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Bevalt ie niet dan heb ik alvast reserveonderdelen voor de gewone Fatip die ik binnenkort zeker ook ga kopen. Koop dan een Piccolo. Daar past dit handvat ook op. Dan heb je dus meteen een Piccolo en een Grande. De Piccolo is iets zwaarder dan de Grande. Hij is beroerd afgewerkt (ruw, krassen, deukjes etc) maar wat een geweldig ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Ah, da's een goeie! Niet bij stilgestaan. En dank voor de snelle service, super! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts