Jump to content

Recommended Posts

Posted

Naar aanleiding van een vraag- en aanbodtopic wat meer over collectibles gaat, dit topic.

Bedoelt om te discussieren over al uw verzamelaarswensen en andere onmogelijkheden ;)

Toggles, Bottomdial fatboys, Double rings, Red Rings en Darwins. Kom d'r maar in!

Posted

Ik heb precies zo'n ook, maar Tech's zijn niet erg zeldzaam want je vind er vele van op oa marktplaats, de mijne heb ik vrijdag in iedere geval verkocht want ik deed er toch niks mee.

Posted

Dat is een ball-end Tech, maar of het een aluminium of een vernikkelde messing handvat is, kan ik niet zien. Voelt hij opvallend licht of juist niet?

Posted

Moet nog binnen komen, weet dus nog niet hoe hij aanvoeld

Ga hem voor m'n dagelijkse scheerbeurt gebruiken.

De gene die ik nu gebruik is in beslag genomen ................... Door m'n zoon (zoals het hoort)

Posted

Hi Widowmaker,

Zoals Marcel al aangaf, heb je een ball-end Tech gekocht. Productiejaar zal zo rond 1956 zijn geweest.

De groene case vind ik wel leuk. Meestal zie je namelijk blauw of rood.

Veel scheerplezier alvast!

Posted

Die 2 busjes 1tje voor de scheerzeep 1tje voor de kwast. 2 dingen naast het mesje zijn mesjeshouders. 1 voor de nieuwe 1 voor de oude.

Posted
Hi Widowmaker,

Zoals Marcel al aangaf, heb je een ball-end Tech gekocht. Productiejaar zal zo rond 1956 zijn geweest.

Helaas valt bij ontvangst het scheermes tegen

Verkoper gaf aan made in usa, maar helaas een in UK vervaardigd licht dingetje.

De prijs is er dan ook naar geweest.

Hij gaat in de collectie tot ik een goede gillette gevonden heb

Posted
Hier heb ik er 1 die je niet vaak zal zien. Een mond extra van rotbart in een lederen doos. Deze word binnenkort opnieuw verzilverd.

lefthttp://img7.imageshack.us/img7/5470/iwoc.jpg[/img]

Da's een leuke! Heb je die toevallig van Marktplaats? Ik meen er zo een te hebben gezien een tijdje geleden.

Rotbart Mond heeft mooie dingen gemaakt in ieder geval.

Posted

Deze komt uit utrecht de vechtse banen een rommelmarkt. Koste 20 euro en binnenkort word alleen het mes opnieuw verzilverd. Hij is nog in goede staat alle tanden er nog op en recht 1 miniscuul klein scheurtje er zaten ook nog een stuk of 8 mesjes bij van rotbart. Ik heb ook nog een gillette bostonian uit 1917 in doos maar daar zit meer werk aan 1 kromme tand geen scheurtjes, maar die krijg ik hopelijk wel recht en die word ook opnieuw beplaat. En hopelijk vind ik er volgende week weer een paar op de zwarte markt. Ik ben besmet denk ik sinds dat beginnerssetje.

De zoektocht gaat nu uit naar een fatboy, aristocrat en een president en andere natuurlijk.

Posted
Hi Widowmaker,

Helaas valt bij ontvangst het scheermes tegen

Verkoper gaf aan made in usa, maar helaas een in UK vervaardigd licht dingetje.

De prijs is er dan ook naar geweest.

Hij gaat in de collectie tot ik een goede gillette gevonden heb

Zolang je niet teveel betaald hebt, is dat niet erg. Ik zelf heb ook veel van die scheeretui's gekocht, samen toen met Lampuhkap waren we koopjes het zoeken op marktplaats.

Dus nu heb ik een hele mooie ruime scheeretui welke al eens mee op reis geweest is naar China en er pas dus echt veel in. Maar het was ook beetje trial en error, sommige onderdelen van die etui's kun je namelijk beter maar weg gooien of in iedere geval niet gebruiken in zo'n slecht staat waren, dat waren bij voorbeeld die metalen buisjes.

Ik betaalde er trouwens maar € 4 a € 7 voor en in sommige etui's brachten de krabbers meer op dan me de etui koste.

Posted

Deze heb ik 2 maanden terug via Ebay gekocht.

Gillette Old Type 1921 - 1928

ob1i.jpg

5sp4.jpg

Een klein scheurtje gefixt met epoxy

v9cb.jpg

Posted

Da's een leerzaam stukkie; geen idee dat dat zo kon, en aangepakt kon worden! Wel een erg mooi mes overigens!!

Posted

Dankjewel, qua scheren kan je het vergelijken netals een Muhle R41 alleen is dit scheermes een stuk kleiner en lichter.

ykmq.jpg

Posted

Vind je hem echt zo agressief? Ik heb ook een single ring en die is inderdaad agressief, maar in mijn beleving komt hij niet bij de R41 in de buurt. Zo zie je maar hoe verschillend messen ervaren worden :)

• 2 months later...
Posted
Vind je hem echt zo agressief? Ik heb ook een single ring en die is inderdaad agressief, maar in mijn beleving komt hij niet bij de R41 in de buurt. Zo zie je maar hoe verschillend messen ervaren worden :)

Ik heb vandaag na een lange tijd met mijn R41 geschoren, en ik moet toch terugkomen op wat ik heb gezegd de R41 kan ik niet met deze scheermes vergelijken de R41 is veeeel agressiever. :D.