Guest Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 (edited) Ik staat bekend als de liefhebber van Chinese krabbers en mesjes en heb al menig lid van Tweakers.net aan een Chinese Gillette Tech geholpen en al redelijk wat Chinese DE mesjes via Taobao gekocht welke niet verkrijgbaar zijn via reguliere wegen, dus niet via eBay en niet via scheer webshops. Er zitten echter wel een paar pareltjes tussen deze krabbers en DE mesjes en hier wil ik je graag mee helpen, ik heb al diverse aankopen gedaan via Taobao, de Chinese eBay wat eigenlijk alleen in China levert, ik heb zelf echter alle middelen om zelf vanaf Taobao te bestellen. Taobao agents Als ik zelf niet in China ben dien ik dus ook gebruik te maken van een Taobao agent en dat is een bedrijf of persoon die voor jou spullen besteld op Taobao in ruil voor commissie, dat is vaak 10% van het totale bedrag. Een van deze agents is Mistertao welke een fijn bestel systeem heeft, je zoek http://www.taobao.com het product wat je wilt hebben in het Chinees, bijvoorbeeld safety razor ''安全剃刀'' en dan kun je het beste Google Chrome gebruiken om de webpagina van het Chinees naar Engels of Nederlands te vertalen, al heb ik zelf een voorkeur voor Engels. Als je naar een product zoekt raad ik je aan om je te focussen op twee onderdelen van taobao dat zijn de product beoordelingen van de klanten en de feedback van de verkoper, hier onder zie je een plaatje waar ik gezocht heb op krabbers, in groen en rood omcirkelt zijn de aantal reviews die de verkoper over dat betreffend product ontvangen heeft. De in groen omcirkelde producten / advertenties hebben in mijn ogen genoeg reviews om vertrouwd over te komen, de in rood omcirkelde producten juist niet, uiteraard kun je niet alleen op reviews af gaan, soms heeft een product gewoon weinig reviews en dat wilt dan niet zeggen dat het niet deugt, dan kom je toch te kijken of de prijs niet te laag is. Stel gemiddeld prijs van een Chinese Gillette Tech is rond de 7 a 8 yuan en je vind een paar advertenties waar de prijs 6 yuan is en er ook maar een review is, dan kun je deze advertentie beter mijden, want het zou wel eens namaak kunnen zijn. Bijvoorbeeld deze Chinese Gillette Tech kost 7,50 RMB en heeft 59 reviews en een score van 4.8 totaal en deze Chinese Gillette Tech kost 6 RMB en heeft maar 1 review, wel een 4.8 totaal score, maar kijkende naar de lagere prijs zou ik deze van 6 RMB niet bestellen en die van 7,50 RMB bestellen, want dan ben je bijna 100% zeker dat je geen namaak koopt, al hoeft die van 6 RMB natuurlijk niet nep te zijn, maar in China zijn prijs verschillen niet zo bijster groot als in Nederland, dus trap er maar niet in, 7,50 yuan is al goedkoper dan in de Walmart 8,80 yuan zover ik weet. De feedback is overigens iets met diamantjes en kroontjes en hartjes moet je ten alle tijde vermijden dat zijn nieuwe verkopers, dus hebben nog weinig feedback. Als je dan eindelijk het product gevonden wat je wilt kopen kopieer je de betreffende url in de het zoek machine van Mistertao en dan kun je dus heel makkelijk bestellen, je zult echter wel twee keer moeten betalen, een keer voor de binnenlandse verzending en de producten zelf en de tweede betaling voor de internationale verzending en de commissie. Ik ga overigens niet stap voor stap het bestel systeem uitleggen, omdat het zich wel wijst, wel wil ik jullie wijzen op een manier om op de commissie bij Mistertao te besparen, ze hebben namelijk een referral systeem en op het moment dat jij jezelf bij Mistertao registreert kun je aangeven wie je referral is, je betaald dan 50% minder commissie en de referral ontvangt ook een kleine vergoeding, een win win situatie dus. Mijn nickname Diqiu-Long werkt bij Mistertao ook als referral, het is geen linkje, dus je dient gewoon mijn nickname in te tikken tijdens het registreren, de internationale verzendkosten bij Mistertao vallen trouwens reuze mee . Om jullie op weg te helpen zal ik een lijstje samen stellen met de scheer producten die ik al op Taobao gekocht heb en de meeste heb ik ook al gebruikt en deze werkte goed. DE Mesjes Super Gillette Blue Blades Jianyu DE mesjes Ruike WeiFeng Platina Blades Gillette Super Thin Blades Flying Eagle DE Blades Er zijn nog veel en veel meer DE mesjes in China, maar deze vind ik eerlijk gezegd de pareltjes onder de Chinese DE mesjes, je hebt ook nog Ming Shi DE mesjes, Ying Jili enzo en die zijn niet slecht ofzo, maar de mesjes wat ik hier boven genoemd hebt vind ik persoonlijk de pareltjes onder DE mesjes in China. Krabbers. Er is eigenlijk maar een krabber waarvoor je perse via Mistertao komt te bestellen en dat is de Chinese Gillette Tech welke ik persoonlijk echt heel goed vind, hij heeft namelijk de originele Gillette Tech design met een plastic handvat van meer dan 10CM en het handvat is eigenlijk wat de krabber uniek maakt onder krabbers. De kop is overigens ook mooi om op andere krabbers te zetten. Bij deze verkoper kun je de Chinese Gillette Tech bestellen, het loont zich alleen niet om er eentje te bestellen, je kunt het beste direct meerdere bestellen. Persoonlijk zou ik deze krabber ook graag in assortiment van bijvoorbeeld BdF zien, hij verkoopt nu wel bijvoorbeeld Chinese imitatie krabbers zoals Weishi bijvoorbeeld wat eigenlijk een imitatie is van een Gillette Super Speed ( Welke niet slecht is, maar als ik me niet vergis verkoopt BdF de Weishi 2004 wat de slechtere versie van Weishi is, de Weishi 9306 is namelijk de betere versie ), deze Gillette is namelijk gewoon de real deal en is ook beter dan een Weishi, naar mijn mening is een Weishi namelijk te mild en is de Chinese Gillette Tech eigenlijk precies goed.. Als je vragen hebt stel ze gerust en ik zal ze proberen te beantwoorden, maar je zult ook zelf wat moeite moeten doen, als je het easy wilt dan moet je maar een andere voor jou laten kopen en dan betaal je ook iets meer. Ik heb mijn best gedaan deze guide zo compleet mogelijk te maken en dit is tevens mijn eerste bijdrage aan dit nieuwe scheerforum. En ik heb ook geen aandelen in China Edited July 3, 2013 by Guest
marzman Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Mooie post DL, mijn Chinese Gillette Blue is mijn vaste krabber. Ik heb er alleen een ander handvat op gezet omdat ik het lange plastic handvat minder mooi vond.
Guest Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Ik hoop stiekem juist dat webshops als BdF ook die Chinese Gillette Blue gaan verkopen, want persoonlijk vind ik dat eigenlijk de beste Chinese krabber die je kunt krijgen, alleen plastic ziet inderdaad minder mooi en luxe uit.
Pastapipo Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Die kop is best mooi. Zou er dan idd een andere steel onder zetten ja. Wel jammer van die verzendkosten op die site. Sites zoals dealextreme verzenden gratis
Guest Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Die kop is best mooi. Zou er dan idd een andere steel onder zetten ja.Wel jammer van die verzendkosten op die site. Sites zoals dealextreme verzenden gratis Dealextreme verzend niet gratis, ze hebben dat al in de prijs berekend, dealextreme is trouwens ook rechtstreeks vanuit China, bij MisterTao koopt MisterTao eerst voor jou het product op Taobao en verstuurd het daarna naar jou. Via MisterTao hoef je alleen te bestellen als niemand het via reguliere wegen aanbied.
Pastapipo Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Die kop is best mooi. Zou er dan idd een andere steel onder zetten ja.Wel jammer van die verzendkosten op die site. Sites zoals dealextreme verzenden gratis Dealextreme verzend niet gratis, ze hebben dat al in de prijs berekend, dealextreme is trouwens ook rechtstreeks vanuit China, bij MisterTao koopt MisterTao eerst voor jou het product op Taobao en verstuurd het daarna naar jou. Via MisterTao hoef je alleen te bestellen als niemand het via reguliere wegen aanbied. Ahh mistertao is dus zo'n tussenpersoon waar je het over had. Mijn fout dan
Guest Posted June 21, 2013 Posted June 21, 2013 Ja precies hij is een tussen persoon, vele vinden via MisterTao bestellen maar lastig, daarom neem ik die krabbers zelf regelmatig mee en nu heb ik er vijf stuks besteld voor in beginners scheersets.
Guest Posted June 22, 2013 Posted June 22, 2013 Ik heb net een tweede betaling gedaan voor vijf Chinese Gillette Tech krabbers en met verzendkosten en commisie kwam dat uit op $ 5,37, dan betaal je met credit card kosten erbij $ 5,53. De eerste betaling was $ 7,80 ik had zelf nog wat tegoed bij Mistertao dus netto betaal ik minder dus, maar voor 5 Chinese Gillette Tech's betaal je via Mistertao rond de $ 14 inclusief commissie en verzendkosten.
Mickmabsoot Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 zijn er veel scheerwinkels in china dan? ik ga heel misschien volgend jaar naar china bij mijn broer op bezoek als ik daar dan ben kan ik er misschien een paar meenemen?
Guest Posted July 11, 2013 Posted July 11, 2013 zijn er veel scheerwinkels in china dan? ik ga heel misschien volgend jaar naar china bij mijn broer op bezoek als ik daar dan ben kan ik er misschien een paar meenemen? Valt helaas tegen, maar via Taobao vind je meer als genoeg en de mesjes en krabbers welke ik noemde vind je gewoon in de Walmart en andere grote supermarkten en als je meer wilt ben je makkelijkste af via Taobao. Ik weet niet of ik nog terug naar China ga, maar ik zou met taobao kunnen helpen, enige voorwaarde is het hebben van een aflever adres in China.
Sander1234 Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Ik zou ook graag krabbers en mesjes willen kopen vanuit deze site. Alleen beschik ik niet over een creditkaart. Iemand een oplossing
Marcel Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Welkom Sander1234! Je zou een pre-paid creditcard kunnen overwegen. Je betaalt dan uiteindelijk wel iets meer dan gebruikelijk vanwege de commissie op de kaart, maar dan heb je wel een credit-card. Een beetje google-fu er op los laten en je zult genoeg info vinden.
marzman Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Paypal kun je ook koppelen aan je bankrekening zonder creditkaart.
Sander1234 Posted August 13, 2013 Posted August 13, 2013 Oke Een prepaid card lijkt me wel wat. Ik heb al een paypal rekening maar volgens mij kun je die niet gebruiken.
ShockWave_Omega Posted August 13, 2013 Posted August 13, 2013 Neteller.com is altijd wel een betrouwbare geweest. Komt mijn prepaid card ook vandaan (mastercard). Als je geen fysieke kaart wil kan je daar ook gebruik maken van virtuele kaarten die zijn 1 malig te gebruiken en erg handig.
Simson Posted August 14, 2016 Posted August 14, 2016 Jammer dat dit topic zo oud is, want TaoBao heeft zeker mijn belangstelling. In dit betoog ontbreekt de prima Rimei krabber, de Weishi vind ik erg mooi en behoorlijk mild, maar geen reden hem over te slaan. Wie heeft er nog meer ervaring met TaoBao, want op meerdere terreinen wil ik daar wat bestellen.
Hanskoning Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Wat maakt oud uit?? Dit geeft alleen aan dat dit onderwerp niet zo leeft onder de huidige leden. Even internet op gezocht en je vindt omder TaoBao de Chinese web winkels met nog veel meer zeer goedkope DE krabbers. En pas geleden zijn er hier op het forum heel wat goederen in de vorm van "slappe" en WSP kwasten en stands uit China geimporteerd en nergens een wanklank te horen dus de tot nu toe opgedane ervaring leert dat je er zonder problemen kan bestellen. http://nl.aliexpress.com/wholesale?spm=2114.010208.1.1.cArDfO&SearchText=dubbele+rand+scheermesjes&initiative_id=RS_20160818104813
efsk Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Op gut-rasiert worden nog wel eens wat chinese krabbers besproken. Zo ook in TSR. Sommige zijn prima, sommige zijn ruk. Bestellen bij de ali's, de DX'en en wat dies meer zijn kan zonder problemen: kies goed en je betaalt neit eens porto.
Harkos Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Wat maakt oud uit?? Dit geeft alleen aan dat dit onderwerp niet zo leeft onder de huidige leden. Even internet op gezocht en je vindt omder TaoBao de Chinese web winkels met nog veel meer zeer goedkope DE krabbers. En pas geleden zijn er hier op het forum heel wat goederen in de vorm van "slappe" en WSP kwasten en stands uit China geimporteerd en nergens een wanklank te horen dus de tot nu toe opgedane ervaring leert dat je er zonder problemen kan bestellen. http://nl.aliexpress.com/wholesale?spm=2114.010208.1.1.cArDfO&SearchText=dubbele+rand+scheermesjes&initiative_id=RS_20160818104813 estellen en ontvangen gaat vrij aardig, ofschoon ik al ruim 3 weken op mijn Pu Er thee. Een koplamp voor mijn motor had ik binnen 10 dagen! Echter die kwast was een drama, snel gestuurd en snel aan de kant geschoven losse haren en verder vlut. Die lichte blikken krabbers zijn ook niet wat, heb hier een Ming Shi, wil er niet eens een postzegel opplakken. om hem naar een ander te sturen, ook al zou hij de porto betalen. Ding glimt als een dolle, maar dat is dan ook het enig goede er aan.
HiFuMi Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Ik had ook een waardeloze dassenhaar kwast uit China via ebay. De knot deugde niet en toen viel die ook nog eens uit het handvat. Ik gaf een slechte recensie en na wat over en weer gemail heb ik mijn geld terug.
Hanskoning Posted August 18, 2016 Posted August 18, 2016 Ook ik heb diverse Chinese krabbers mogen testen welke ik gekregen had van Paul Kox. Over het algemeen is de kwaliteit naar zijn weinige geld en scheereigenschappen idem dito, dit nog zonder dat bij twee krabbers de mesjes niet uitgelijnd te krijgen waren en bij een de topplaat niet aansloot op de bodemplaat, misschien zo bedenk ik Me nu het prototype van de Chinese slants En zie de webshop van Paul ook hij heeft voor onder een tientje diverse van die krabbers te koop staan http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=lQjYqpfGzocCPi0txbitq2jH5mLWml&page=categorie&id=128991 Maar ik begrijp het eerlijk gezegd steeds minder Simson, aan de ene kant roep je steeds dat je budget zeer zeer beperkt is en aan de ander kant ben je steeds op zoek en wil je nu als ik het goed vertaal hier weer spullen aanschaffen of zie ik het verkeerd Voor het geld wat je aan deze toch minder kwalitatieve Weishi en weet ik wat allemaal uitgeef kan je ook een mooie Merkur kopen die je hele leven mee kan gaan of wil je ons een andere boodschap vertellen?
koxdebarbier1904 Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 (edited) Wat krabbers en andere artikelen betreft heb ik producten voor de kleine beurs voor diegene die net beginnen en niet zoveel geld te besteden hebben,de klanten zijn er tevreden mee.Syntetische scheerkwasten verkoop het meeste,er zijn toch een hoop mensen die aan de diertjes denken zoals ik,vandaar het kleiner wordende assortiment Simpson,s kwasten,het is een keuze waar ik al jaren tegenop zat te hikken.Meestal kijk ik bij de producten eerst naar de achterkant van het potje/flesje dan pas op de voorkant.Wat producten betreft is zoveel keuze tegenwoordig dat mijn zaakje daar te klein voor zal zijn.Er moet ook nog een stukje voor het knippen en scheren overblijven .Wat mijn webshop betreft deze is niet up to date ,het is even zoeken natuurlijk tussen het grote assortiment,maar dan heb je ook wat. En wat Simpson kwasten betreft die blijven wel op kleine schaal in het assortiment,want het blijven toch de beste. Edited September 13, 2016 by Guest
Snuff Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Ja ja die Hans die het weekend hier op bezoek was heeft me meer dan warm gemaakt om bij zijn huisleverancier eens langs te gaan als ik ooit in de buurt kom, schijnt daar kind aan huis te zijn
Marcel Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Maar zijn inkoopgedrag staat dan weer haaks op het idee om goedkoop uit te zijn
Recommended Posts