Jump to content

Introductie

Monsieur

Recommended Posts

Hallo,

Sinds kort verdiep ik mij het klassiek scheren en was aanvankelijk van plan te beginnen met een saftey razor. Uiteindelijk ben ik een iets avontuurlijke kant opgegaan en heb ik gekozen om een oud tweedehands straight razor aan te schaffen. Misschien lichtelijk geïnspireerd door Daniel Craig in Skyfall. Zie afbeelding. Op het moment heb ik mijn razor middels een stevige schuurbuurt met verschillende grits ontdaan van roest en lichtelijk gepolijst. Een van de redenen om mij aan te melden op dit fora is dat ik iemand zoek die het scheerklaar voor mij wil maken. Ik studeer nog en stenen zijn leuk voor later.

1gyw.jpg

welkom monsieur en veel plezier hier. Er is hier vast wel iemand te vinden die je zou willen helpen. Ikzelf vind mijn slijpkwaliteiten nog niet goed genoeg om voor een ander te slijpen, wellicht dat ik dat later dit jaar kan aanbieden als ikzelf tevreden ben over mijn volledige slijpproces. Afhankelijk van je woonplaats kun je ook eens kijken op coticule.be, de bewoners daar bieden ook slijpservice aan.

mvg stephan

ps. als ik naar de foto kijk zou dit mes nog wel eens wat problemen kunnen geven qua spine, maar daar zal joost ongetwijfeld iets over kunnen zeggen.

Welkom op het forum!

Tip van Stephan is een goede tip.

Als ik het mes zo zie, dan is de verhouding tussen de dikte van de "tang" en de breedte van het mes een beetje "raar". Dit kan door de foto komen of er is heel veel weggeslepen. .

Leuk projectie om te herstellen.

Bonsoir monsieur. Welkom op dit geweldige forum! Ik heb geen verstand van straights, maar ik vind het een mooi ding dat je daar hebt. Heel veel succes en vooral plezier met het herstellen en toekomstige scheren. Je zult hier een schat aan kennis, informatie en tips vinden.

Hallo allemaal,

Cutthroat, ik heb ook geen verstand van straights, maar mooi vind ik hem wel. Ik hoop dat de spine inderdaad vertekend overkomt op de foto, het zou jammer zijn als mijn eerste aankoop --maar goed dat het een koopje was-- niet geschikt blijkt te zijn. Het volgen van dit forum zal zeker geen windeieren leggen.