Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de mesjes van Schick best wel OK zijn/waren. Mijn vader heeft vroegâh geschoren met een Schick krabber met bijbehorende Schick mesjes, dus uit sentiment zou ik die ook wel eens willen proberen. Maar op mijn zoektocht (eBay) kom ik verschillende soorten tegen. Welke zijn nu wel goed, en welke kan ik maar beter laten liggen? En zijn er nog meer mensen die ze zouden willen proberen? En als laatste: wat vinden jullie een beetje acceptabele prijs?

Posted

Ik zie namelijk op eBay sets staan met Stainless Steel (long lasting), Plus Platinum en Premium mesjes. Is dus weer lekker veel keus, alleen zitten ze natuurlijk weer niet gemengd in 1 set :evil: . Daarbij bestaat de ene set uit 10, en de andere uit 20 doosjes. Is wat rijkelijk veel om eens te proberen :D , maar wellicht dat er anderen zijn die de Schick mesjes ook uit willen proberen. Er worden, viel me op, bij een dingen uit de US vaak belachelijk hoge verzendkosten gerekend.

Posted

Ik heb laatst een Schick Platinium mesje gevonden bij mijn vader. Hij gebruikte ze vroeger altijd en was er erg tevreden over. Helaas was het mesje onverpakt, ik probeer het daarom niet uit. Volgens Talibeard zijn ze ooit in Amsterdam geproduceerd.

Posted

De Nederlandse Platinums zijn prima evenals de Amerikaanse Platinum Plus. De andere versies die ik geprobeerd heb vielen echter tegen maar de enige waarvan ik de naam nog weet zijn de Amerikaanse Stainless versie.

Posted

De mesjes die ik heb zijn Schick Super Stainless, erg smooth en ze gaan relatief lang mee. Waarschijnlijk stammen ze uit de jaren 70 of wellicht 60. In ieder geval van voor de introductie van de barcode, begin jaren 80.

Posted

Schick Super Stainless en Schick Platinum heb ik in het verleden wel gebruikt, waren goed. Deze zijn echter al jaren geleden uit m'n voorraadkast verdwenen (opgebruikt).

Posted

Op de super stainless mesjes staat ook Long Lasting en Kroma. Het is voor mij een beetje nostalgie omdat mijn vader ook Schick mesjes heeft gebruikt. Ik herken de verpakking ook, maar weet niet welke variant hij gebruikte.