Jump to content

Verwijderen forum Overige Discussies

SlaadjeBla

Recommended Posts

Vooropgesteld: Ik ben niet rancuneus dat mijn topic gesloten is. Ik heb simpelweg een hekel aan inconsistentie. We zitten nu in een opbouwfase van het forum, dus is het goed om helderheid te bieden voor de toekomst.

Als je een forum "Overige Discussies" in het leven roept met als ondertitel: "Alles wat niet scheer gerelateerd is kan hier besproken worden." moet je niet raar opkijken als daar discussies worden geopend die niets met scheren te maken hebben. Er zou ook zomaar een topic geopend kunnen worden met een lading die "politiek gevoelig" ligt. Of topics met discussies "waar je niet uit gaat komen".

Ik vind dat je hierin consistent moet zijn. Of je geeft niet de mogelijkheid om topics te openen die niet scheergerelateerd zijn, of je stelt duidelijke regels waarin je alles wat "politiek gevoelig" zou kunnen zijn uitsluit. Volgens mij is dat laatste niet te handhaven en ook ongewenst, want dat is een hellend vlak.

Ik stel daarom voor het subforum te verwijderen, zodat we het hier alleen nog maar over scheren kunnen hebben. Dat is tenminste duidelijk en consistent. Ik verwelkom discussie hierover.

Agree.

Als ik een scheer-forum zou openen (wat samenvloeit, of begint vanuit 2 verschillende platformen) zou ik het ook alleen maar over scheren willen hebben.

De rest kan op de overige platformen.

Ik vond die discussie persoonlijk (ik spreek dus niet namens de rest) prima en had er ook nog geen slotje op gezet zolang het ergens over gaat. Maar het is een nieuw forum, dus de duidelijke lijn is er nog niet altijd.

De forums overige disussie en andere hobbies vind ik wel een beetje dubbelop voor een scheerforum. Misschien dat die samengevoegd kunnen worden. Ik snap Ren0W zijn standpunt, maar ik denk dat mensen met een gelijke hobby het ook wel eens over iets anders willen hebben ook al komen die mensen nu voornamelijk van andere platformen.

Ik denk dat er altijd ruimte moet zijn voor off-topc onderwerpen. Plus, er komen hier ook mensen die niets met beide andere forums te maken hebben. We houden de topics in de gaten, als er problemen ontstaan zullen we daar op reageren.

Ik ben het met Marzman eens dat de subforums die hij noemt wel samen kunnen.

We houden de topics in de gaten, als er problemen ontstaan zullen we daar op reageren.

Dat is mooi gezegd, maar biedt geen duidelijkheid. De discussie werd beeindigd met de argumenten:

"Dit soort discussies zijn nogal politiek gevoelig" (Diqui)

en

"Omdat ik denk dat we hier inhoudelijk niet uit komen" (Marcel)

en

"is niet echt scheer gerelateerd" (Dr.Paranoid)

Dus eigenlijk wil ik een uitspraak: Wel off-topic inclusief potentieel politiek gevoelige onderwerpen, of in het geheel niet off-topic.

Persoonlijk vind ik dat er ruimte moet zijn voor alle discussies, binnen de grenzen van redelijkheid en zolang het in een goede sfeer gebeurt.

Ik kan het toch niet laten hier mijn (bescheiden) lichtje op te laten schijnen. Op B&B is het aan de orde van de dag dat er draadjes gesloten worden en dit ligt altijd gevoelig. Er zijn wel een paar regels maar de belangrijkste is eigenlijk dat het laatste woord aan de moderators is want die zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor het behoud van het 'gentlemanlike' karakter van het forum.

Met vaste regels kun je maar zoveel ondervangen; er zijn altijd grensgevallen of dingen die niet binnen regels gevangen (kunnen) worden en als je dat toch probeert krijg je weer een wildgroei aan regeltjes die elkaar ook nog regelmatig zullen tegenspreken. Naar mijn mening dus niet doen maar gewoon het laatste woord aan de mods geven; wij, als leden, moeten dan accepteren dat in het belang van het behoud van de goede sfeer op het forum het nu eenmaal geen democratie is hier.

Als nieuw forum zal het dan wel zoeken worden naar de juiste toon en daar zullen de mods ook zeker fouten in gaan maken, zeker in het begin, maar met een beetje wederzijds begrip komen we denk ik verder dan met 'keiharde' regels en de onvermijdelijke discussies daar dan weer over.

Heren moderators, ik wens jullie alle wijsheid toe en succes met de opbouw van de Shaving Society!

Harrie

Op B&B is ook extreem, open daar een topic over een Chinese krabber ofzo en doe dat een stuk of vijf keer omdat je erg enthousiast bent over Chinese krabbers en dan word je gebant omdat je over producten praat welke hun vendors niet leveren.

Maar je mag uiteraard wel onbeperkt topic's openen op B&B over hoe geweldig Amerikaanse scheerproducten wel niet zijn, want dat leveren die vendors die op B&B zitten.

Op B&B is ook extreem, open daar een topic over een Chinese krabber ofzo en doe dat een stuk of vijf keer omdat je erg enthousiast bent over Chinese krabbers en dan word je gebant omdat je over producten praat welke hun vendors niet leveren.

Maar je mag uiteraard wel onbeperkt topic's openen op B&B over hoe geweldig Amerikaanse scheerproducten wel niet zijn, want dat leveren die vendors die op B&B zitten.

Of het precies zo zit op B&B weet ik niet; ik ben regelmatig bezig over Egyptische spullen en heb nog nooit een waarschuwing of zo gehad. Maar er worden op B&B ook zeker fouten gemaakt.

Het gaat er mij ook niet om dat hier op de Shaving Society B&B gekopieerd moet worden maar om de eindverantwoordelijkheid van de moderators versus alles ondervangen met strakke regels. Dat laatste is volgens mij een bij voorbaat verloren strijd en moet je niet willen.

Harrie