vandelaak Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Ik heb een mes gewonnen met bieden op ebay (voor 23 eurotjes), deze stijl stond me erg aan, met die barbers notch en smile. Lijkt ook vrij lang? Echt een oudje. (geen land van herkomst staat erop, maar ik denk gewoon Duitsland), Volgens mij is het gewoon een Zwitserse (?) achternaam op verzoek aangebracht. (Bodenberg, een plaatsje in Zwitserland) Kijk er naar uit om het mogen te ontvangen, dit is mijn eerste vintage. ps. is het moeilijk om die zwarte vlekjes weg te krijgen? Ik heb gelezen met dmv verschillende grofheden metaal schuurpapier en veel zweten dit kan geschieden. Klopt dat? (dus zonder machine, want die heb ik niet) http://postimg.org/image/rsnvf8o9b/ http://postimg.org/image/7uc57g1w1/
joostmoree Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Ha Arjan! Gefeliciteerd met je aankoop. Het mes ziet eruit als een echte klassieker. Wat de zwarte vlekjes betreft; ik zie nauwelijks iets. Zeker niet bestrijden met schuurpapier en veel zweten. Dan breng je meer schade aan dan je herstelt. Gebruik een koper/zilver poetsmiddel. Zoiets als Brasso of een equivalent. En laat een restant aan vlekjes als patina gewoon zitten. Terzijde, ik zie een hoop ZoomTrader commerciële financiële producten verkoopshit gekoppeld aan de http://postimg.org/image/rsnvf8o9b/site die je gebruikt om je mes te tonen. Als je dit vanuit Nederland zou doen in plaats van Hong Kong, zou je waarschijnlijk door de Autoriteit Financiële Markten bedekt met pek en veren gedropt worden in de midden van de Biesbosch of een ander onherbergzaam oord. Ik denk overigens dat dit op dit forum niet mag. Dus oriënteer je ter zake en ruim het op voordat je van een moderator zwaar op je kloten krijgt. J
Marcel Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Daar kan ik helemaal niks tegen doen, al zou ik het willen. Het is een gratis fotohosting, en alleen voor niks gaat de zon op
joostmoree Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Marcel, Het verbod: "Recensies Nieuw product gehaald? Raad het hier af of aan, .....winkel van aanschaf vermelden in recensie mag - zolang het niet van de winkel zelf af komt", is hier dus kennelijk niet van toepassing!!?? Als (gratis) fotohosting hier is toegestaan dan lust ik er nog wel een paar. Dan verschijnt voortaan bij iedere publicatie van mij een bagger aan PR berichten van de dienstverlenersmaatschap waaruit ik recent ben gepensioneerd. Dit is geen onderwerp om hier uit te werken denk ik. Stel een ander forum voor? J
Marcel Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Die regel is om te voorkomen dat winkeliers hier hun hele hebben en houwen gaan aanprijzen, onder het mom van een recensie. Het plaatsen van links naar een fotohosting waar ook bannering op staat heeft daar totaal niets mee van doen. Als iemand stelselmatig misbruik van zo iets dergelijks zou maken, bijvoorbeeld door eigen diensten aan te prijzen, val je al snel in de categorie spammer. En nu back on topic!
Henkiepenkie Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Gefeliciteerd vandelaak met dit mes. Zelf heb ik er de afgelopen weken ook 3 in bezit gekregen waarvan 2 met kapotte scales. Die zijn incl. pins in bestelling en wanneer alles compleet is zal ik er wel een foto van plaatsten. Er zat hier en daar wat lichte roes op wat ik redelijk kon weg poetsen / polijsten met een dremelachtig apparaat met een poetschijfje erop wat ik ingesmeerd heb met een chroom poetsmiddel. Met weinig toeren en voorzichtig aan een voor mij bevredigend resultaat.
joostmoree Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Die regel is om te voorkomen dat winkeliers hier hun hele hebben en houwen gaan aanprijzen, onder het mom van een recensie. Het plaatsen van links naar een fotohosting waar ook bannering op staat heeft daar totaal niets mee van doen. Als iemand stelselmatig misbruik van zo iets dergelijks zou maken, bijvoorbeeld door eigen diensten aan te prijzen, val je al snel in de categorie spammer. En nu back on topic! Ik begrijp het volkomen Marcel. Maar ik waardeer deze handelwijze niet. Deze mening doet geen afbreuk aan mijn waardering voor Arjan in persoon. Einde onderwerp
vandelaak Posted January 21, 2014 Author Posted January 21, 2014 Ik heb metaal poets pasta (zo'n tube), zal dat eens proberen. Zal daarna een foto plaatsen. Ik probeerde trouwens een foto bij te voegen (begin van deze post), maar dat niet te kunnen omdat ik alleen op dit forum kan komen via proxybrowsing. Via proxybrowsing kan ik geen bestanden bijvoegen, vandaar dat ik de foto's via een foto upload site moe(s)t plaatsen.
Pithor Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Bedenk wel dat een scheermes na het polijsten volledig overnieuw moet worden geslepen. Maar over het algemeen is dat bij oudere scheermessen sowieso het geval. Verder heeft dit mes voor zover ik het kan beoordelen wat ingeboet aan breedte, maar dat zal verder niet zo'n probleem zijn. Ziet er verder dan ook goed uit, hoewel ik er persoonlijk geen €23 voor neer had geteld. Maar het is zeker geen weggegooid geld, scheren zal het zeker, daar twijfel ik niet aan.
vandelaak Posted February 5, 2014 Author Posted February 5, 2014 Ik heb hem vandaag binnengekregen (een dag nadat ik de Boker binnenkreeg), gelijk eventjes mooi scherp gemaakt en uitgeprobeerd. Scheert geweldig. Het blad is niet versleten ofzo (zie bovenstaande berichtjes), dit is gewoon het model. Ik kan er gemakkelijker in sommige holle delen van het gezicht, bijv. achter de kaak onder het oor e.d., meer scheren mbv die kromming/smile naar de punt toe. Dacht eerst hem te verkopen, omdat ik de Boker nu ook heb... ik weet nu niet zeker of ik dat wel zou doen. Dat ding scheert heerlijk en is gemakkelijk te honen, net als de Boker. Zeer tevreden!
vandelaak Posted February 18, 2014 Author Posted February 18, 2014 Toenet een zeer fraaie vintage Tuckmar binnengekregen die ik had besteld voor een vriend die ook wil beginnen met het scheren met een open scheermes. Eventjes schoongemaakt, en nu... heel jaloers! Dit ding ziet er tip top uit. Zou hem graag zelf willen houden
vandelaak Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 Ben 'bang' van wel ja... zit nu te bieden op een Sheffield.
Guest Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Voor je het weet heb je enkele honderden messen. Veel plezier met eerste getoonde mes lijkt me een pretig scherende mes,.
vandelaak Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 Scheert erg prettig ja, ik vind die 'smile' naar de punt toe erg handig.
vandelaak Posted February 19, 2014 Author Posted February 19, 2014 Deze heb ik op het moment op het oog. Ik vind die vorm mooi, ook die inkeping vind ik iets hebben. https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1604457_1424459824463735_1470980285_n.jpg https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1959344_1424459814463736_1679930576_n.jpg
Pithor Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 Deze heb ik op het moment op het oog. Ik vind die vorm mooi, ook die inkeping vind ik iets hebben. https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1604457_1424459824463735_1470980285_n.jpg https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1959344_1424459814463736_1679930576_n.jpg Dit mes heeft duidelijk breedte verloren. De Sheffieldse scheermessen kennende heeft dit mes naar alle waarschijnlijkheid een breede rug, waardoor de slijphoek waarschijnlijk te groot is om een prettig scherende snede te vormen. Let wel: dit is speculatie, maar Ik persoonlijk zou het er niet op gokken.
steefmobiel Posted February 19, 2014 Posted February 19, 2014 @pithor +1 deze lijkt wel meer dan 1/8 verloren te hebben aan de stabilisator te zien.....Joost kom er maar in.
vandelaak Posted February 21, 2014 Author Posted February 21, 2014 Laat maar Ik ga deze toch niet kopen.
joostmoree Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Arjan, Ik stond op het punt te brullen: DOE HET NIET!!!. Maar gezien jouw eerdere bericht ben je op tijd teruggekomen van de dreigende dwalingen des geestes. J
vandelaak Posted February 22, 2014 Author Posted February 22, 2014 Ik heb nu deze op het oog. Le Grelot Medaillon. Alleen een beetje roest en wat vingerafdrukken http://tinypic.com/r/6ypikn/8 Ik vind zulke vorm scales wel aantrekkelijk.
PI56 Posted February 22, 2014 Posted February 22, 2014 Die vingerafdrukken poets je zo weg en dat kleine beetje roest zal ook geen problemen opleveren. Mooi mes.
vandelaak Posted February 24, 2014 Author Posted February 24, 2014 Jammer, overboden... kijk nog verder.
PI56 Posted February 24, 2014 Posted February 24, 2014 Dan kan jij daar ook weer overheen toch? Of heb je een limiet voor jezelf.
Recommended Posts