Jump to content

Kopen of niet?

cutthroat

Recommended Posts

Beste mede-forummers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een EJ DE89L en een Gilette van het type (naar ik heb begrepen) single ring. Ik heb alleen nog maar geschoren met de EJ, en dit bevalt uitstekend. Ik denk dat het wel wat agressiever mag, want met een enkele pass ben ik meestal nog een schuurpapiertje met fijne korrel :D . Nu zal ik dit ongetwijfeld op kunnen lossen met andere mesjes. Ik gebruik nu de meegeleverde Derby's, maar een probeerset van BdF of Connaught staat hoog op mijn verlanglijstje.

Uiteraard kijk ik ook rond of ik ergens een mooie krabber voor weinig geld op de kop kan tikken. Dit is om mijn horizon te verbreden, maar ook omdat ik blijk een voorliefde te hebben voor vintage krabbers, en dan met mate voor Gilette. En bijkomend voordeel van meerdere krabbers is dat mijn kinderen ook kunnen "scheren", want die vinden het machtig interessant dat papa met schuim en alles aan de gang is :mrgreen: . Daarbij moet een krabber wel functioneel zijn, want ik wil 'm niet in een vitrine leggen maar gewoon gebruiken.

Dat gezegd hebbende kan ik een Lady Gilette in blauw voor weinig geld overnemen. Ik vind deze wel mooi om te zien (is ook in een heel goede staat), maar nu is mijn vraag: hoe is deze qua agressiviteit tov de EJ? En wat zou een acceptabele prijs zijn? Ik snap dat dit laatste een beetje giswerk is, maar ik hoef geen exact bedrag te hebben, als ik maar een richtlijn heb.

De Lady is wel een mooie krabber, en scheert lekker mild.

Voor de richtprijzen kan je even op eBay kijken wat er geboden/gevraagd word.

Als de prijs goed is zou ik het zeker doen.

Op eBay varieert het van $ 19 tot ongeveer $ 90. Dus dat schiet niet echt op :lol: . Is nog steeds meer als waar ik 'm voor kan krijgen, namelijk € 10. Maar het blijkbaar erg milde karakter van deze krabber doet me twijfelen.

Anders moet ik maar op zoek naar de nummer 1 van mijn lijstje: een Black Beauty U3 (ik ben van september '74, vandaar :D )

Ja, hij vroeg 25, maar ik heb 10 geboden. Daarna kwam hij met dat ik 'm voor 15 mocht hebben, maar dat heb ik afgewezen en gezegd dat als hij van gedachten zou veranderen ik nog interesse had. Uiteindelijk mocht ik 'm dus voor € 10 hebben. Heb net een mailtje gestuurd dat hij een deal heeft. Ben benieuwd :D

Nu nog Black Beauty U3, en dan ben ik wel weer klaar (denk ik) :lol: