Jump to content

Recommended Posts

Posted

gewoon neutrale mineraalolie en persoonlijk vind ik een strop prettiger werken (maar wel een aparte dan want je hebt wel nog een gewone strop nodig)

Posted
vragen kan je beter op het forum stellen dan hebben anderen er wellicht ook nog wat aan.

+1, info blijft hier bestaan en is voor eenieder doorzoekbaar. Ook mooi voor mensen die na ons al die hobbels willen/moeten nemen.

Posted

even op wijzen dat je de pagina alleen kan bekijken als je de cookies accepteert wat ik dus niet doe. maar zo te zien aan de url zal het wel de goede zijn.

Posted

Trouwens,

Ik ben er als scheersnotneus nu pas achter wat met Crox bedoeld wordt. Had al wel een keer gegoogled en dacht op zoek te zijn naar en merknaam. Cromium Oxide dus. Zo zie je maar. Niets is zo makkelijk als het lijkt.

Groet Henk

Posted
Dit wordt verkocht als kleurstof, formule:Cr2O3.

Is dat de goede oxidevariant?

Ja. Chroom(III) zouten zijn groen (tot violet); chroom(VI) zouten zijn geel/oranje/rood. Chroom(III)oxide is groen en heeft als formule Cr2O3.

Let wel op, in de verfwereld zijn er twee groene chroomkleurstoffen, de ene is chroomoxide (groen), de andere is een mengsel van pruisisch blauw en chroomgeel (een chroom(VI) zout).

• 3 months later...
Posted

Daarstraks nog op site van Kremer gekeken en daar staat de korrelgrootte in datasheet crox 0,3mu en feox 0,09mu.

Ik heb bij De Ververije ook de bijbehorende datasheets opgevraagd.

Als ik wat weet post ik het.

Posted

Datasheets binnen en is hetzelfde als bij Kremer

Crox 0,3mu en feox 0,09mu

Binnenkort maar eens proberen op oefenmes

Posted

Ik had trouwens de crox met water gemixt en aangebracht op 1 kant van linnen.

Zou ik dat ook met olie(baby) kunnen doen op linnen kant? Wat zou dan het voordeel/nadeel zijn?