Jump to content

Het topic voor sport hobbys

Guest Diqiu-Long

Recommended Posts

Wie sport er onder de klassiek scheerders? Ik zelf beoefen Kung fu martial arts en dit doe ik iedere zaterdag en ik beoefen dit nu al een jaar of 8 en dit is puur omdat ik het leuk vond en ik iets sociaals heb om te doen.

En nu jullie, wat is jullie sport hobby?

Ik doe aan recreatief hardlopen. Zo'n 2 a 3 keer in de week loop ik in een bos mijn rondje. Dat rondje is 6 tot 8 kilometer, afhankelijk van mijn gesteldheid en motivatie. Dat doe ik nu ruim een jaar en mijn conditie is met sprongen vooruit gegaan. Ik doe het niet competitief, ook niet met mijzelf, terwijl ik eigenlijk best competitief ingesteld ben en een hartslagmeter met GPS heb. Wedstrijdjes met mijzelf zou dus prima kunnen, maar ik doe het niet. Bij het hardlopen is het gevoel lekker bewogen te hebben het enige dat telt.

Ik moet echter wel in het bos lopen. Op straat vind ik er geen bal aan. In het bos ben je alleen tussen de bomen, de eekhoorns en af en toe een hert. Heerlijk je hoofd leeg maken. Nadeel is wel dat het bos een half uur rijden is, maar gelukkig ligt het ook redelijk op de route van/naar mijn werk, dus doe ik dat regelmatig na mijn werk.

Verder doe ik niets aan sport. Ik hou eigenlijk ook helemaal niet zo van sport, ook niet om te kijken.

Ik doe zelf aan hardlopen (slechts 1x per week) en ik ga regelmatig naar de sportschool.

Heb ook een tijd aan Wing Chun (vechtsport) en Boksen gedaan maar hier al een tijdje mee gestopt. Dit vindt ik toch wel jammer en ik zit nu dan ook weer te kijken of ik hier weer mee ga beginnen of een andere vechtsport ga doen. Op dit moment twijfel ik heel erg tussen Krav Maga en Wing Chun.

Je moet eigenlijk een gevechtsport vereniging vinden die je niet pusht en je gewoon lekker een keer in week mee laat draaien zonder dat de lat perse zo hoog gelegd moet worden, want anders is het niet meer leuk.

Ik heb met Kung fu nu rood 2, ik heb eigenlijk maar twee keer examen gedaan en de derde keer examen was een examen zonder dat ik daar weet van heb.

Als je mijn graduatie met Judo banden zou vergelijken dan zou ik groene band hebben, rood 2 is bij onze Kung fu vereniging de derde graduatie.

Je moet eigenlijk een gevechtsport vereniging vinden die je niet pusht en je gewoon lekker een keer in week mee laat draaien zonder dat de lat perse zo hoog gelegd moet worden, want anders is het niet meer leuk.

Je moet? Dat is je eigen mening.

Ik heb liever wel iemand die mij pusht en discipline hanteert.

No pain, no game.

Prima dat het voor jou gewoon ontspanning is. Maar een gevechtssport voor mij is om er ook daadwerkelijk iets aan te hebben.

En dat werkt alleen met discipline, lat verhogen en vaker dan 1x per week trainen.

No pain, no game.

Prima dat het voor jou gewoon ontspanning is. Maar een gevechtssport voor mij is om er ook daadwerkelijk iets aan te hebben.

En dat werkt alleen met discipline, lat verhogen en vaker dan 1x per week trainen.

Ik denk dat je mijn bericht een beetje fout interpreteert, natuurlijk moet je wel gedisciplineerd zijn, maar ik vind dat het ook leuk moet blijven, want waarom stoppen veel mensen na een tijd omdat op een geven moment die lat gewoon te hoog ligt.

Een gevechtssport is in iedere geval niet bedoeld zodat jij buiten op straat iemand lekker in elkaar kan slaan, maar bedoeld als zelfverdediging en het is een ongeschreven regel dat je de gevechtssport niet misbruikt en een gevechtsport als Kung fu is eigenlijk nog een kunst ook.

Ik ben zeer gedisciplineerd op de Kung fu, maar als mijn trainer mij zou pushen om meerdere keren in de week te komen trainen dan zou ik allang gestopt zijn, maar bij de wekelijkse training ben ik altijd aanwezig alleen niet wanneer ik niet op vakantie ben.

Ik vind dus ook dat je sport voor je plezier moet doen en ik vind dus dat je het wel leuk moet houden.

No pain, no game.

Ik denk dat je mijn bericht een beetje fout interpreteert, natuurlijk moet je wel gedisciplineerd zijn, maar ik vind dat het ook leuk moet blijven, want waarom stoppen veel mensen na een tijd omdat op een geven moment die lat gewoon te hoog ligt.

Een gevechtssport is in iedere geval niet bedoeld zodat jij buiten op straat iemand lekker in elkaar kan slaan, maar bedoeld als zelfverdediging en het is een ongeschreven regel dat je de gevechtssport niet misbruikt en een gevechtsport als Kung fu is eigenlijk nog een kunst ook.

Ik ben zeer gedisciplineerd op de Kung fu, maar als mijn trainer mij zou pushen om meerdere keren in de week te komen trainen dan zou ik allang gestopt zijn, maar bij de wekelijkse training ben ik altijd aanwezig alleen niet wanneer ik niet op vakantie ben.

Ik vind dus ook dat je sport voor je plezier moet doen en ik vind dus dat je het wel leuk moet houden.

Ik denk dat je eens moet stoppen met anderen een mening op te leggen, dingen te insinueren of mensen vals te beschuldigen.

Een vechtsport is voor mij ook voor zelfverdediging, conditie en deels sociale bezigheid. En niet om ruzie te gaan lopen zoeken.

Maar dat zelf verdedigen gaat alleen maar goed werken als het een soort van 2e natuur wordt. Het moet automatisme worden, net zoals hoe je leert om je handen naar te doen als je voorover valt, zodat je niet op je gezicht valt.

Dan pas heb je iets aan je training. En dat behaal je niet met maar 1 les per week.

Natuurlijk mag/moet je ook plezier hebben in wat je doet, maar soms is het gewoon doorbijten en niet aanstellen.

Er zijn zoveel mensen die met van alles beginnen en daarna weer stoppen. Dat heeft te maken met zelfdiscipline, het ontbreken ervan.

Iedere sport telt, zelfs auto, moter en andere sport waar je eigenlijk niet lichamelijk beweegt ( Maar natuurlijk wel inspannig levert ), dit topic is gewoon voor iedere sport bedoeld.

Ik heb altijd motorsport gedaan, 2 jaar terug besloten dat het me te duur werd en een gebroken pols was het mooie moment om dan ook maar te stoppen.

Tja..dan hou je vrije tijd over en dan heb je op een gegeven moment een puppy uit een werklijn en toen maar besloten om daar wat vrije tijd in te stoppen.

Dus van:

534906_424020221007227_1322430276_n.jpg

naar:

44732_395562080519708_1200015337_n.jpg

Mooie foto van je hond Oogje! Ze zien er gevaarlijk maar zijn erg lieve beesten

Wij hebben als hobby ons eeuwig kind blijvende pino, Een grijze roodstaart die alles afbreken :P

Heb er best wel leuk filmpje van gemaakt maar met de tablet lukt me het niet om hier een linkje te zetten dus zal dat via de pc moeten doen :)

Ik heb juist angst voor honden, vooral die wat grotere honden, ik loop er ook mooi altijd in een grote boog omheen want het blijven dieren, en als een kat mij bijt dat richt weinig aan ( Hebben thuis katten ) maar als een hond me zou bijten dan zou dat veel ergere zijn.

Momenteel vooral fitness. Vroeger speelde ik veel tennis (met vrienden, nooit in clubverband), maar sinds dat 3 jaar terug verkeerd is gegaan kan ik dat niet zo lekker meer doen. Tijdens een niet eens zo serieus oefenpotje ging ik door m'n enkel met een scheur in een enkelband als gevolg, wat enkele maanden erg veel pijn en nog steeds een zwakke plek heeft opgeleverd. Heel irritant, aangezien ik het toch telkens weer voel als ik een tijdje hardloop of actief tennis speel.

Ik heb jarenlang ijshockey gedaan, maar destijds door studie moeten stoppen.

Ben een jaar of 6 geleden begonnen met KravMaga, en hier door omstandigheden een jaartje geleden mee gestopt/laag pitje. Wel ben ik door mijn instructeur opgeleid tot instructeur Kidsafety, wat inhoud, weerbaarheidstraining en zelfverdediging voor kinderen van 5 tot 12. Van iets simpels als wat te doen bij ouders verloren in de winkel, tot omgang met vreemden en ongepast gedrag, tot daadwerkelijk fysiek verdedigen ( KravMaga voor een groot deel )

Dit geef ik sinds een jaar of 2 nu 1 tot 2 keer per week en beleef er veel plezier aan, en krijg zo toch nog wat beweging ;)

Ik ben een wielertoerist en probeer twee keer per week te gaan rijden met mijn vereniging. Gemiddeldes van 26-31 km/h, een 120km/week.

Ik doe het vooral om te ontspannen en niet voor de inspanning of om dingen te bereiken.

Vroeger nog wat kwart triatlon gedaan, maar om dat écht goed te doen moet je er meer tijd in steken dan ik toe bereid was.

Sorry, Flyers diehard hier :mrgreen:

Mmhh... blijkt dat de enige zender die de NHL uitzend hier in NL er mee gaat stoppen... Geen NHL meer dus :(

Vergeet trouwens helemaal te melden dat ik ook jarenlang met mijn hondjes heb getraind ( bouviers ), erg leuk om te doen. Alleen toen mijn vaste trainer buiten werd gegooid vanwege een berg onzin, ben ik ermee gestopt, privé nog contact gehouden met de trainer, evenals andere mensen uit onze groep, en deze werden vervolgens allemaal geroyeerd hiervoor... ppfftt... k*tclub ( eigenaar dan.. ) Maar nu lopen we alweer meer dan een jaar lekker iedere zaterdag met diezelfde groep een grote wandeling met alle honden. Veel plezieriger en ongedwongen. Honden hebben nog nooit zo goed geluisterd haha.

Ik heb afgelopen seizoen via Gamecenter Live gekeken. Door het ingekorte seizoen was het 49 euro, daar wilde ik nog wel een keertje op gokken of het zou bevallen. Full season kost toch 3x zoveel.

Maar absoluut geen spijt van gehad, app op de ipad en app op de PS3 waarmee ik live of achteraf de hele wedstrijd kon kijken. En dan ook echt elke wedstrijd....

Beste 50 euro die ik afgelopen jaar besteed heb ;) En TV-abo kon weer met 15 euro pm omlaag ;)

• 1 month later...

mijn favoriete hobby is de dynamische schietsport (ipsc) ik schiet op nationaal en internationaal niveau redelijk wat wedstrijden en meestal niet onverdienstelijk.

mijn 2e hobby is paintball, lekker even 1 x per 2 weken alle stress van het werk eruit gooien, en het is goed voor mijn conditie.