Mars Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Van Lampuhkap een Williams Mug Soap overgenomen, echt een leuk zeepje om te zien, logo in reliëf op de zeep. De geur verbaasde mij positief, ik begreep dat het een zeep was in de lijn van DVH maar behalve een goede zeep lucht heeft deze nog een licht vleugje frisheid. Beetje citrus/crapefruit? Correct me if i'm wrong. Ik had me voorbereid op een gevecht om deze als hard bekend staande zeep te slachten, even voorgeweekt tijdens het douchen en een varkensharen kwast gepakt. De kwast ging erdoor als een warm mes door de boter. Een stevige zeep maar ik vond hem niet overdreven hard, ik denk dat ik volgende keer gewoon mijn fiber er op los laat. Moet geen probleem worden. Mijn persoonlijke bevindingen: Hardheid: stevige zeep maar niet overdreven Lather: laat zich lekker opschuimen tot een mooie stevige lather, zakt ook niet in Geur: aangenaam fris en klassieke zeepgeur, geen overheersende geur. Beleving: Voelt prettig aan op gezicht, laat zich makkelijk scheren. Zelfs met een baard van enkele dagen ging het er moeiteloos doorheen. Geen irritatie of branderig gevoel. Waardering: Fijne goede zeep, kwaliteit prijs verhouding helemaal top, de beste of lekkerste die ik ooit gehad heb? Nee maar wel een aanrader en zeker een regelmatig terugkerende zeep voor mijn scheerbeurten. Ik ben er erg blij mee en ga er zeker nog vaak van genieten! Nogmaal, Lampuhkap bedankt voor deze kans! Maar genoeg geleuter... plaatjes willen jullie zien! En dur is natuurlijk dure Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Mooi zeepje, mooi verslag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Zie ik een Vero kwast? Hoe bevalt die? Recente productie, of heb je hem al een tijdje? Leuke review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Zie ik een Vero kwast? Hoe bevalt die? Recente productie, of heb je hem al een tijdje? Leuke review! Vergulde Hand kwast, deze: En thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Da's toch niet dezelfde kwast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Haha, nee je moet de kapperskwast hebben van de vergulde hand. Neem anders ff een kijkje bij diodrogist.nl en dan ff zoeken in de webshop naar de vergulde hand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Ik ken die kapperskwasten. Vroeger werden die door Vero / Sorbo in Nederland gemaakt, en waren ze erg goed. Tegenwoordig komen ze uit China. Mijn laatste Vero (Chinees) verhaarde als een gek Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Ik weet niet waar mijn Vero vandaan kwam voordat ik hem van Puerco kreeg, maar verharen doet ie niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Ik weet niet waar mijn Vero vandaan kwam voordat ik hem van Puerco kreeg, maar verharen doet ie niet. Nee, vroeger waren het ook uitstekende kwasten. En Nederlands fabrikaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 In jouw geval geldt dus dat Williams jou gekozen heeft (vrij naar Talibeard)? Het liep gesmeerd zo te lezen. Ik denk dat ik die van mij ook als eerste te lijf zou gaan met een varkentje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Mijne ook binnen gekregen helaas nog niet kunnen testen. Wordt op zijn vroegst op maandag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Da's toch niet dezelfde kwast? Nee, want de mijne woont gewoon bij mij thuis. Maar vergelijkbaar, kon zo 1, 2, 3 geen beter plaatje vinden (lees: lui), maar het is echt een DVH kwast. Ik hoor veel klachten over haar uitval of stank, geen van die problemen met deze kwast. Ben er erg tevreden mee, zeker gezien de prijs! In jouw geval geldt dus dat Williams jou gekozen heeft (vrij naar Talibeard)? Het liep gesmeerd zo te lezen.Ik denk dat ik die van mij ook als eerste te lijf zou gaan met een varkentje. Ja Marcel, ik was op het ergste voorbereid... maar de zeep is heel aangenaam en erg vergevingsgezind. Dat komt idd misschien door Tilibeard's wijsheid dat de Williams MIJ gekozen heeft... Wie weet ben ik wel 'the one' haha Mijne ook binnen gekregen helaas nog niet kunnen testen. Wordt op zijn vroegst op maandag. Ben benieuwd wat jij ervan vindt en ook hoe jij de geur zou willen omschrijven. Ben er nog niet helemaal uit. Wel lekker dat dan weer wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Leuk dat de Williams je goed bevallen is Mars! Het feit alleen al dat je er de eerste keer behoorlijk schuim uit wist te krijgen geeft aan dat je een lathermeister (B&B grapje) bent want 3/4 van de VS-natscheerders kan het blijkbaar niet. Wat ik het meest opvallende vind na het scheren met Williams is hoe goed en glad mijn huid voelt. Wat betreft het luchtje; het schijnt de geur van één van de Verbana soorten te zijn, lijkend op Citronella. Dat is dan ook de reden waarom het door de Williams-haters vaak als 'bug-repellant' aangeduid wordt. De geur is op zich niet complex maar ik zou hem iedere dag kunnen ruiken wat ik van veel luxere zepen niet kan zeggen; daar is toch vaak sprake van een soort van overkill. Als ik nog eens ooit op een verlaten eiland terecht kom en ik mag één zeep kiezen is Williams één van de grote kanshebbers. Je moet bedenken dat dit een product is dat in de VS voor ergens tussen de $0,70 en $2 verkocht wordt, wat zeker daar niet helpt voor het imago. Toch is er ook daar een sterke (onder) stroom liefhebbers. Ik ben benieuwd of je Williams beter gaat vinden als je hem vaker gebruikt. De zeep heeft baat bij langzaam opwerken; haast slaat het schuim makkelijk dood terwijl een minuutje extra pakken in het hele opschuimproces wonderen kan doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Schuimen ging tegen verwachting in erg makkelijk, dus ik ben een LatherMeister! Cool Dat minuutje moet ik vast goed benut hebben want de lather bleef mooi stevig tot de derde pass aan toe zonder in te zakken. Ik had gisterenavond idd nog steeds een glad gevoel en dat niet alleen vanwege een goede scheergang maar ook mijn huid. Dat viel me 's avonds idd op. Ik vind die citronella-geur geen probleem, de geur is niet sterk of overheersend. Deze zal je ook niet meer door je splash, AS of ASB heen ruiken zoals sommigen andere zepen wel doen. Ja goedkoop is niet hip en populair bij iedereen, maar er zijn gelukkig nog genoeg mensen die de kwaliteit van een budget zeep waarderen. Kijk maar naar een DVH, Arko's, Tabac, Speick, Palmolive enz. die doen het nog steeds goed bij de liefhebbers. Dus er is nog hoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Da's toch niet dezelfde kwast? Nee, want de mijne woont gewoon bij mij thuis. Maar vergelijkbaar, kon zo 1, 2, 3 geen beter plaatje vinden (lees: lui), maar het is echt een DVH kwast. Ik hoor veel klachten over haar uitval of stank, geen van die problemen met deze kwast. Ben er erg tevreden mee, zeker gezien de prijs! Maar DVH maakt die kwasten natuurlijk niet zelf, en dat plaatje is van een heel andere kwast dan de Vero kapperskwast. Die is van blank hout, heeft een dikke metalen rand, en relatief lange haren die niet geverfd zijn. Ik neem aan dat de huidige DVH kwasten uit China komen. Inmiddels laat Sorbo de scheerkwasten ook in China maken, tenminste zo is mij dat verteld. Voor mij na mijn laatste Vero ervaring dus ook geen Vero kwasten meer. Jammer, want in het verleden was ik er altijd erg tevreden over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Vandaag dan de Williams uitgeprobeerd. Erg fijn moet ik zeggen. Eerst de kwast laten weken in water en de puck ook. Daarna een beetje product laden en verder opschuimen in mijn DVH bakje. Resultaat was als volgt: Ik vond er erg fijn schuim uit komen. Gleed nog niet zo als de TFS schuimen bij mij, maar dat kan nog aan de verhoudingen liggen. De geur kan ik niet direct thuisbrengen. Hij overheerst in ieder geval niet. Ik vond het een fijne zeep. Kan hem best aanraden. Na 3 passes had ik nog schuim genoeg voor nog 3 passes. Ging erg lekker dus. Enige probleem dat ik nu heb is dat de puck vast zit in de mok van mijn vrouw Nog uitvissen hoe ik die eruit krijg en een eigen mok regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Ik zal mijn bevindingen ook maar hier plaatsen dan: Geur is heel fris en subtiel. Als je je neus tegen het blok drukt, dan herken je (ik tenminste) Citronella. Eenmaal op je gezicht als schuim is die geur weg en is het vrij neutraal. Het opkloppen heeft echt flink wat plenzen (geen druppels ) water nodig. En ik moest met wat meer kracht kloppen. Normaliter draai ik gewoon rustig wat rondjes en komt het wel, nu moest ik echter wat kracht/snelheid erachter zetten. Toen ik dat doorhad was er geen stoppen meer aan en vloog het schuim over de rand van mijn bakje, net zoals popcorn altijd over de rand 'groeit'. Het schuim is heel (fluweel)zacht, fluffy, wat ik bij mijn andere zepen niet gemerkt heb. Of dat is me nooit opgevallen, zou ook kunnen. Voor de rest doet het gewoon wat een zeep moet doen. Werkt het? Ja. Is het goed? Ja. Is het bijzonder? Niet echt. Is het gewoon een goed bruikbare zeep? Jazeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Als je met Williams fluffy lather krijgt dan doe je het eigenlijk niet goed want er moet net zo'n vast schuim mee te maken zijn als bv. Cella of D.R.H. Meestal een gevolg van teveel water ineens, daar gaat-ie als een gek van schuimen maar dat is eigenlijk veel te luchtig om goed zijn werk te doen en slaat vaak ook wat te snel neer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Wellicht heb ik het verkeerd omschreven, of hebben we beiden een andere definitie van fluffy, maar het schuim was wel stevig en zakte niet in. Maar vond het gewoon heel zacht aanvoelen. Donzig, zou een betere omschrijving zijn, voor zover je zeep zo kan noemen. Heb ook 0,0 irritatie, burn of wat dan ook. Dus denk dat de zeep wel gewoon z'n ding deed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 @ YdieresiS: Je lather ziet er een beetje waterig uit, klein beetje doorkloppen dan is tie echt een stuk steviger. Dan kan je krabber er op drijven Puck gewoon ff met je vinger eruit peuteren… ik heb hem op z'n kant gezet want er bleef toch wel wat water onder staan vanwege het randje op de zeep. @ Ren0W: had iid ook 0,0 irritatie. De zeep deed absoluut zijn werk. Voor wat deze zeep origineel in de (Amerikaanse) winkel kost is het qua kwaliteit/prijs echt een prima zeep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 @mars +1 ydieresis z'n schuim lijkt ietwat veel belletjes te bevatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Na de eerste pass heb ik nog at geklopt. Toen was hij wel beter. Ik denk dat ik de volgende keer iets minder water moet gebruiken. Ik heb op de onderkant van de mok geklopt, maar hij komt er nog niet uit. Voor ik begon had ik aan alle kanten een paar mm speling. Nu niet meer. Morgen nog eens kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 De mok op de verwarming zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Je vrouw mededelen dat ze op zoek moet naar een nieuwe mok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted January 21, 2014 Share Posted January 21, 2014 Hahaha, Ik ga op de verwarming nog wel even proberen en anders kijken of ik het er voorzichtig uit kan halen Het gaat er niet om dat ze direct die mok nodig heeft, maar ze is er wel aan gehecht (en de Williams nu ook ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts