Johan Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Ik had mijn Gillette Rocket HD voor een vriendenprijsje verkocht aan een vriend (inderdaad). Helaas kon hij er niet aan wennen, dus ik had hem verteld dat ik hem wel wilde terugnemen. Vanmorgen hebben we er een ruil van gemaakt; ik heb mijn Rocket HD terug, en hij heeft een Feather Popular van me overgenomen (ik had er twee), plus een Palmolive scheerstaaf. Ik ben benieuwd of hem dat beter bevalt! En ik ga de Rocket morgen weer eens proberen
talibeard Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Was je Rocket toch een soort Apollo 13......
Shaggy Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Van ruilen komt huilen Maar een Rocket is een geweldige krabber
Stoppel Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Was je Rocket toch een soort Apollo 13...... Of een boemerang.
Marcel Posted January 18, 2014 Posted January 18, 2014 Beter! Bovendien kun je die Feather krabbers gewoon nog nieuw kopen. Dat gaat met een Rocket al zo'n 50 jaar niet meer
Johan Posted January 19, 2014 Author Posted January 19, 2014 Ik heb mij vanmorgen eens geschoren met de Rocket HD, in combinatie met een nieuw Personna Platinum Chrome mesje. De Rocket is inderdaad "Heavy Duty", dat wil zeggen, een stuk zwaarder dan de Feather Popular. De zwaartekracht doet het scheerwerk helemaal alleen, en ik heb het gevoel dat het mesje soepeler door de stoppels op de kin glijdt. Bij de Feather Popular is daar toch een klein beetje overreding voor nodig met de meeste mesjes (m.u.v. het vlijmscherpe Feather mesje). Hoewel het scheren heel anders voelde, was ik een beetje verbaasd over het eindresultaat na twee scheergangen. Dat was niet slechter, maar zeker ook niet beter, dan het resultaat dat ik met de Feather Popular haal. De Rocket voelt wel heel solide aan tijdens het scheren, en glijdt als vanzelf door het scheerschuim. De Feather is veel lichter, en die moet ik dus meer door het schuim en de stoppels trekken. Misschien moet ik me er nog een paar keer mee scheren, om de twee krabbers goed te kunnen vergelijken (en als het goed is komt morgen of overmorgen de Schick Krona binnen). Maar toen ik de Feather Popular net had, was ik verbaasd over hoe goed die was. En dat wordt wel weer een beetje bevestigd. De Rocket HD is een Audi, en de Feather Popular is een Skoda ... het voelt heel anders, maar uiteindelijk kom je met allebei waar je naartoe wilt.
Recommended Posts