talibeard Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Heren, ik heb een (luxe-) probleem, nl. het dilemma van welk mesje ik nu in mijn krabber stop. Ik heb met veel plezier het eerste NOS koolstofstalen Legaf mesje gebruikt dat Snuff me toegestuurd heeft maar hij heeft er nog twee meer opgestuurd (Razi en Vogue) waarvan ik eerst de Vogue zou willen proberen. Ook heb ik een ander koolstofstalen mesje, een Chinese Cloud, van Marzman mogen ontvangen waar ik ook razend nieuwsgierig naar ben. Ik heb bijzonder goede ervaringen met een rvs Cloud en ben heel benieuwd naar hun carbonstalen exemplaar. Ik weet het niet en vraag om jullie inbreng, waarmee scheer ik me vanavond; de Vogue of de Cloud? De keus is aan jullie! Stem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Oh man, ik haat dit soort topics! Doe je ding, en laat ons morgen weten hoe het beviel Edit: doe de cloud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Ienemienemutte....Vogue! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Cloud Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Oh man, ik haat dit soort topics! Doe je ding, en laat ons morgen weten hoe het beviel Edit: doe de cloud Moet je er ook echt op stemmen Johan! Als ik gewoon 'mijn' ding zou gaan doen had ik natuurlijk geen dilemma kerel, en dat heb ik nou juist wel.... Verder deel ik je sentiment wel hoor, maar ik had zin in een poll en heb er nog nooit zo eentje gedaan dus ik dacht huppakee, waarom ook niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Cloud Ik wil je precieze motivatie hiervoor niet eens weten!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 De Cloud, de andere is al bekend bij je. Bewaar de Vogue maar voor een nostalgische-terug-val-dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Oh man, ik haat dit soort topics! Edit: doe de cloud Klinkt als een nieuwe vakantie-dans. Maar ik ben ook wel benieuwd wat Talibeard van de Cloud vind. Zelf vind ik ze wat ruw en trekkerig. Ik heb nu ook een Flying Eagle (in het geel/roze papiertje) wat ook carbonstaal zou zijn en die bevalt me een stuk beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 De Cloud, de andere is al bekend bij je. Bewaar de Vogue maar voor een nostalgische-terug-val-dag Dan heb je mijn verhaal toch niet goed gelezen Mars want ik ken ook de Vogue nog niet. Van Snuff heb ik Razi, Vogue en Legaf mogen ontvangen en alleen de Legaf heb ik tot nu toe geprobeerd. Maar je keuze is gemaakt....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Maar ik ben ook wel benieuwd wat Talibeard van de Cloud vind. Zelf vind ik ze wat ruw en trekkerig. Ik heb nu ook een Flying Eagle (in het geel/roze papiertje) wat ook carbonstaal zou zijn en die bevalt me een stuk beter. Ik weet niet of ik dat zo'n leuk vooruitzicht vind. Zelf vind ik de Flying Eagle wel bruikbaar maar daar houdt het echt wel mee op. Als díe je al een stuk beter bevalt weet ik niet, met de Cloud momenteel aan de leiding, wat me vanavond te wachten staat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Maar ik ben ook wel benieuwd wat Talibeard van de Cloud vind. Zelf vind ik ze wat ruw en trekkerig. Ik heb nu ook een Flying Eagle (in het geel/roze papiertje) wat ook carbonstaal zou zijn en die bevalt me een stuk beter. Ik weet niet of ik dat zo'n leuk vooruitzicht vind. Zelf vind ik de Flying Eagle wel bruikbaar maar daar houdt het echt wel mee op. Als díe je al een stuk beter bevalt weet ik niet, met de Cloud momenteel aan de leiding, wat me vanavond te wachten staat! Lol, de Flying Eagle vind ik echt fijn eigenlijk de eerste scheerbeurt, verbazend fijn want ik had een tegenvaller verwacht en al een andere krabber met Feather klaar liggen. Misschien moet je dat ook doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Ik zeg ga voor oldschool.... Dus de Vogue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Dan heb je mijn verhaal toch niet goed gelezen Mars want ik ken ook de Vogue nog niet. Van Snuff heb ik Razi, Vogue en Legaf mogen ontvangen en alleen de Legaf heb ik tot nu toe geprobeerd. Maar je keuze is gemaakt....... Inderdaad... te snel gelezen... Maar ik krabbel niet terug en blijf bij mijn keuze, eerst nieuw daarna weer nostalgie Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 De Cloud is ca een uurtje voor uur U nipt aan de leiding. Ik ben wel héél erg in de verleiding zelf ook te gaan stemmen.... Mwah, toch maar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Dus stiekem wil je zelf ook liever de Vogue gebruiken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Dus stiekem wil je zelf ook liever de Vogue gebruiken... Nou, meer omdat ik dan de resultaten meteen kan zien als ik op dit draadje kijk en omdat ik het ook wel lachen zou vinden als er een gelijkspel uit kwam. Maar dan weet ik nog niks. Of die Vogue iets is; een rozerode verpakking met daarop een dame die haar ontblote been laat zien doet vermoeden dat de Vogue niet in de markt gezet is om stoer baardharen weg te scheren..... Ach, het blijft gewoon een DE mesje.......denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Dat voorspelt niet veel goeds.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 18, 2014 Author Share Posted January 18, 2014 Ok, het is 21u44 en the verdict is out (5-3); het wordt de Cloud vanavond. Ik ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Mijn verslagje staat bij de SOTD maar er vielen me wat eigenaardigheden op aan dit mesje dus ik ben wat aan het zoeken geweest. Dit zijn niet de eerste Clouds die ik in mijn handen kreeg maar de firma en het adres zijn anders en bovendien is dit mesje, in tegenstelling tot mijn eerdere Clouds, niet bedrukt. Het ziet er dus uit als een HEMA mesje zeg maar. Er staan twee firma's vermeld op de wikkel van Marzman's mesje; Shanghai Plume Blade Manufacturing Co ltd De firma is wel terug te vinden maar heeft momenteel geen producten. Japan Feather Safety Razor Co Limied (inderdaad zonder 't'...) Feather is natuurlijk bekend maar er is geen enkele link tussen deze twee bedrijven te vinden. Het vermelde adres (121 Des Voeux, Hong Kong) bestaat ook maar ik heb niets terug kunnen vinden dat de twee bedrijven aan dit adres koppelt. Dan is er nog de Cloud fabriek in Shanghai zelf maar ook hier is geen verbinding te leggen naar de eerdergenoemde firma's of het adres in Hong Kong. Nou zegt dat ook niet alles in een land waar de firma's sneller ontstaan en weer verdwijnen dan de zon hier maar het is wel een beetje fishy. Dan nog het materiaal van het mesje; volgens de verkoper zou het gaan om carbon steel maar dat is verder niet vermeld op de verpakking. Het scheert ook niet als koolstofstaal, en het klinkt ook niet zo. Ik geloof er dan ook werkelijk niets van dat dit mesje van koolstofstaal is. Maar dat kan ook betekenen dat de verkoper maar iets gezegd heeft dat niet klopt en ach, is dat veel verkopers niet eigen? Conclusie; geen conclusie want daarvoor zijn er te weinig gegevens hard te krijgen. De firma's bestaan, of hebben tenminste een webadres, het gebouw bestaat en het merk Cloud bestaat. Maar of dit een mesje is dat ook uit de Cloud fabriek komt betwijfel ik wel ten zeerste, wat overigens nog niet meteen betekent dat het een fake is, en de link naar Feather/Japan vind ik niet geloofwaardig of vertrouwenwekkend. Dubieus allemaal maar wel des te interessanter natuurlijk. Het scheren zelf was wat minder zinnenprikkelend in ieder geval.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Is het niet een kwestie van de bekende Chinese kopieer drang? Op het oog het zelfde product maar net even de naam iets anders Japan Feather Safety Razor Co Limied (inderdaad zonder 't'...) Dat je een sportschoen koopt van het merk Adidos ipv Adidas... Of denk ik nu te gemakkelijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Ik kan niet wachten op het vervolg van de speurtocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Ik zal de doosjes eens inscannen, die heeft talibeard niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 22, 2014 Author Share Posted January 22, 2014 Ik zal de doosjes eens inscannen, die heeft talibeard niet Prima, misschien kun je er de wikkel van de mesjes meteen bijdoen? Ik heb eigenlijk wel zin om alle drie de bedrijven aan te schrijven om te kijken of er nog wat helderheid in deze zaak kan komen en dan kan ik die scan gewoon bijvoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Waarmee scheer ik me vanavond ? Nou, je houdt toch van carbon mesjes, ik zou zeggen probeer je Opinel eens. Gaat prima, kijk maar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Wat een typische manier van schuim aanbrengen heeft die kerel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts