Ren0W Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Mijn vader gebruikt momenteel dit raar, zeer oud en krakkemikkig ding: Untitled by Ren0W, on Flickr Untitled by Ren0W, on Flickr Untitled by Ren0W, on Flickr Untitled by Ren0W, on Flickr Untitled by Ren0W, on Flickr Mocht iemand info hebben over die krabber, dat hoor ik dan ook graag! Mijn vader gaf aan dat de krabber al in die toestand verkeerde, en hij dus niet zelf een (bodem)plaat had verwijderd. In feite is het dus een 2-delige krabber? Zonder safety-bar en dus vrij agressief. Ik zoek dus ook iets agressief. Mijn vader heeft een stevige baardgroei met stugge baardharen. Wat zijn jullie ideeën. Als zeep heeft hij JAREN en dus enkel maar DVH gebruikt, tot ik in deze scene kwam en hem eens een pot EJ Sandalwood cadeau heb gegeven (tezamen met een das kwast, want zijn kwast was ook vrij dood eigenlijk). Anyhow: die geur vond hij wel fijn, zei hij, hoeveel waarde ik daar aan moet hechten weet ik niet. Het is immers een cadeau van zijn kind. Maar ik zoek wel een vrij mannelijke geur voor de nieuwe zeep. Zelf dacht ik aan iets uit de BdF/TFS-serie, maar die zijn ook allemaal onbekend voor mij (dus tevens een win-win situatie voor mij om die ook eens te testen) dus hierbij ook weer jullie hulp graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Goeie hemel ! Die krabber is niet voor mietjes ! Ook nog een Feather d'r in ! Is je vader stuntman van beroep of zo ? Levensgevaarlijk ! Do not try this at home ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Als leek vind ik hem sprekend lijken op een Old Type Gillette waar de plaat met open kam van verwijderd is. http://1954gillettez-2.blogspot.be/2012/07/vintage-1920-gillette-old-type-safety.html. Misschien dat een R41 iets voor hem is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Als leek vind ik hem sprekend lijken op een Old Type Gillette waar de plaat met open kam van verwijderd is. http://1954gillettez-2.blogspot.be/2012/07/vintage-1920-gillette-old-type-safety.html. Misschien dat een R41 iets voor hem is. Ja het handvat is gelijk, maar de kop (of wat daar van over is) is anders. Als je vader zich hiermee kan scheren, moet hij over een geweldig goede techniek beschikken. Misschien is een shavette of straight razor iets voor hem ? Wat de safety razors betreft kom je inderdaad uit bij een Muhle R41 of een Fatip Grande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Halleluja! Das niet voor mietjes, een R41 is een instapmodel voor jou vader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Godsamme, link krabbertje man! Een verkeerde haal en je wang ligt op je schouder! Brrrr..... enge shizzle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Haha... en hij doet het zonder wondjes en sneetjes En hij lijkt inderdaad op die Gillette, maar dan zou er in het heel verre verleden toch het middelste plaatje verwijderd zijn. Alleen het handvat inderdaad. Bovenste plaat is ook anders, kijk onderkant met de pinnen. Maar hij blijft erbij dat hij die krabber zo gekregen heeft. Is ook alweer tientallen jaren geleden, wat zal het zijn, 30+ minimaal? Wellicht was dat ook zijn 1e krabber En mijn oom zei het ook 'jammer dat ze tegenwoordig niet meer die krabbers maken zonder dat plaatje eronder'. Ik weet het niet hoor. Maar dan zou een R41 dus toch geen gelijkwaardige of betere opvolger zijn? Of hij moet daar dan ook weer die middelste plaat van verwijderen Een schavette oid dacht ik zelf ook al aan. Maar hij vind de Feather Artist Club waar ik mee scheer al levensgevaarlijk. Go figure. Dus ik denk niet dat ik hem aan zoiets krijg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Ja hoor, en dat vindt hij dan wel gevaarlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Volgens mij is het gewoon een Gillette Ball Tip razor maar dan incompleet. Er zit geen bodemplaat meer bij. Deze valt voor mij onder de categorie: don't try this at home Kan me ook niet voorstellen dat dit lekker scheert als er überhaupt al mee te scheren valt. Ik zeg koop een vervroegd vaderdag cadeau voor hem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Vind de krabber (handle) ook wel wat op de Gilette Khaki lijken die ik onlangs van Mars gekocht heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Wat betreft de mannelijke geur, probeer eens de Tabacco Verde van Tcheon Fung Sing Heerlijke geur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Hoe blijft dat mesje in hemelsnaam stabiel zonder die bodemplaat? En je vader vindt een open mes levensgevaarlijk, maar scheert zich hier wel mee. Dat klopt niet helemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Mijn schoonvader scheert zich ook zo... Ongelooflijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Als je in de TOBS sfeer wil blijven; st james ruikt ook erg lekker en is mannelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 als je vader zich zo graag hiermee scheert laat hem dan herplaten zodat hij er weer als nieuw uitziet. En het is trouwens niet omdat hij zich hier prima mee kan scheren dat hij met een ander mes ook al is het milder niet zal snijden in het begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Vind de krabber (handle) ook wel wat op de Gilette Khaki lijken die ik onlangs van Mars gekocht heb. Precies, dat vond ik ook. Het handvat lijkt iig wel heel erg veel op een Gillette Ball Tip. alleen de kap heeft van die 'hoekjes/haakjes' die bij onze Khaki sets niet aanwezig zijn. Deze bedoel ik, zie omcirkeld Hieronder zoals onze eruit zien, net ff iets anders Verder sluit ik me bij Froop aan, ik vind het ook verbazend dat het mesje stabiel blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Mijn vader wilt niet dat ik geld uitgeef aan hem (en cadeaus), dus voorstellen om die te laten herplaten gaat het hem niet worden. En stiekem meenemen ga ik al helemaal niet doen. Er is wel meer loos met die krabber dan enkel de rare constructie en verweerde look. Die onderste knop en bovenste cilindervormige stukje zitten beiden 'losjes'. Dat wil zeggen: die kunnen 360graden draaien. Wat het dus nóg gevaarlijker maakt. Ik snap echt niet hoe hij met die krabber kan scheren (en begonnen is) en mijn AC levensgevaarlijk vindt De ToOBS geuren ken ik wel, die heb ik zelf. Maar wil graag iets in de BdF/TFS reeks, vanwege de goede ervaringen die ik erover hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Dan zou ik voor de BdF Raffinato gaan. Die is echt waanzinnig lekker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Het handvat en de topplaat horen volgens mij niet eens bij elkaar. De topplaat komt van een Gillette NEW oid, Het handvat van een Old type. Ook wel een Frankenrazor genoemd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francois Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Kun je niet ergens een filmpje plaatsen, ik wil wel eens zien hoe hij dat doet met dat ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted January 19, 2014 Author Share Posted January 19, 2014 Ik weet niet of hij wel met zijn bakkus op het net wilt staan Agressieve krabbers: Gem MicroMatic Open Comb Merkur 39C Sledgehammer Slant Muhle R41 Wie heeft ervaring met ze, en kan wat over ze vertellen/aanraden/afraden. Een SE is natuurlijk vrij gelijk aan wat hij nu heeft, dus zou hij daar ook wel overweg mee moet kunnen. En hoe anders is het scheren met een slant eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Ik weet niet of hij wel met zijn bakkus op het net wilt staan Agressieve krabbers: Gem MicroMatic Open Comb Merkur 39C Sledgehammer Slant Muhle R41 Wie heeft ervaring met ze, en kan wat over ze vertellen/aanraden/afraden. Een SE is natuurlijk vrij gelijk aan wat hij nu heeft, dus zou hij daar ook wel overweg mee moet kunnen. En hoe anders is het scheren met een slant eigenlijk. Ik heb zelf de nieuwste variant van de R41, en voor mij is het een vrij agressief mes. Effectief, mits je een goede dag hebt. Maar als je vader de huid van een boomstam heeft, moet dit ding geen probleem zijn. Wellicht kan je een Grande-variant aaanschaffen in verband met gewicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 De Merkur 39C vind ik niet agressief, wel erg efficient. Je kunt je er heel smooth mee scheren, heel andere koek dan de R41 2011 die ik heb. De 2013 versie van de R41 schijnt een stuk tammer te zijn, maar nog steeds tamelijk agressief. Een micromatic open comb heb ik wel liggen maar ik geloof dat ik die nog nooit gebruikt heb, toch maar eens doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts