Juul Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Sinds kort probeer ik het scheren zoveel mogelijk te standaardiseren. Ik gebruik één setup die ik iedere dag herhaal, om zo het scheren goed in de vingers te krijgen. Ik gebruik in die setup Proraso shaving cream (groen), die werkt prettig en voelt heel fijn op mijn huid. Ook vind ik dat verkoelende effect prettig bij een after shave. Heeft iemand tips voor asb en scheercreme/zeep voor wat betreft dat verkoelende effect? I Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Osage Rub Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Of de aftershave van Proraso, past mooi bij het zeepje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Of de aftershave van Proraso, past mooi bij het zeepje De pre en aftershave van Proraso groen zijn allebei toppers. Mijn vaste combi voor in de zomer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Osage Rub inderdaad en Alcolado Glacial, deze koelen beiden als een malle! Proraso groen is ook verkoelend maar veel minder heftig dan de eerste twee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Enige menthol die ik gebruik is Headblade headslick shave cream maar dat is meer om de scheerkwaliteiten dan voor de menthol, ik heb er een aantal geprobeerd maar het is niet mijn ding. Denk dat de Osage Rub je zal bevallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Pitralon Classic heeft ook een beetje menthol. Wat mij betreft genoeg om effectief te zijn. De Proraso Groen producten bevatten ook eucalyptus. Daar kan ik helaas niet goed tegen. Menthol prima dus, maar niet in combinatie met eucalyptus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juul Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Bedankt voor de reacties so far.. Is er nog een scheercremé of zeep die dat verkoelende effect ook heeft? In hoeverre verzorgt die Osage Rub? Ik gebruik momenteel de ASB van Weleda, wat wel een behoorlijk goede verzorging biedt, maar mist dus dat verkoelende effect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 in de zomer vind ik Osage Rub voldoende verzorgen, maar daarbuiten is ie wat karig. Dan combineer ik hem vaak met een balsem. Weleda ASB heb ik ook, dat is heel andere koek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juul Posted January 17, 2014 Author Share Posted January 17, 2014 Andere koek in de zin van verzorging dus? Hoe bedoel je combineren met een balsem? Gebruik je dan eerst een splash Osage Rub en daarna smeer je een ASB op...? Zijn dat dan ASB's die een wat minder waterige substantie zijn zoals de Vergulde hand ASB? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Verzorging ja, Weleda verzorgt veel beter. Maar goed, beiden hebben een totaal verschillend karakter, nog afgezien van het feit dat de een een alcoholsplash is en de andere een balsem. Ik combineer Osage Rub met 444 balsem, dat vermeng ik in mijn hand alvorens ik het opbreng. Of eerst Osage Rub welke ik laat opdrogen, gevolgd door een balsem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Bedankt voor de reacties so far.. Is er nog een scheercremé of zeep die dat verkoelende effect ook heeft? . Die zijn er zat Er is volgens mij een scheercreme van EShave wat deze werking ook heeft. Zelf gebruik ik voor deze doeleinden zomers de zepen van mama bear Iceberg ice/ lemon ice en voor de ultime cool kick bear ice.(deze heeft extra portie eucalyptus aan boord) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Ik heb binnenkort de Shaving Yeti - Yeti Snot zeep in huis! Die schijnt ERG extreem te zijn qua cooling effect! En idd qua AS, Osage rub! http://shavingyeti.com/ Hier zijn ze te bestellen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Hi Lampuhkap, heb je je snot al binnen? Ben erg benieuwd hoe deze bevalt. Op 22 feb verwachten ze nieuwe voorraad en dan bestel ik ook een paar potten in verschillende geuren. (Als er meer gegadigden zijn, zet ik misschien wel een inkoopactie op) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Proraso all the way baby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bert Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Hi Lampuhkap, heb je je snot al binnen? Ben erg benieuwd hoe deze bevalt. Op 22 feb verwachten ze nieuwe voorraad en dan bestel ik ook een paar potten in verschillende geuren. (Als er meer gegadigden zijn, zet ik misschien wel een inkoopactie op) Als ik de beschrijving lees van de zeep,dan zitten er lekkere geuren bij. Ik heb eventueel wel belangstelling in deze zepen. Groet Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Google, google.... . Stelletje vuile enablers Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Ramon, heb je niet genoeg inmiddels.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 een inkoopactie is misschien wel wat, ik zou van alle 5 de smaken wel een puck willen. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Ramon, heb je niet genoeg inmiddels.... Ik heb nog een heel leven voor me, dus......nee Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Ramon, heb je niet genoeg inmiddels.... Ik heb nog een heel leven voor me, dus......nee Voor je het weet heb je voor 75 jaar zeep Ramon, en zoveel tijd heb je vast niet meer...... En ik kan het weten hoewel ik met zepen nog wel wat ruimte heb. Denk ik. Toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Ramon, heb je niet genoeg inmiddels.... Ik heb nog een heel leven voor me, dus......nee Voor je het weet heb je voor 75 jaar zeep Ramon, en zoveel tijd heb je vast niet meer...... En ik kan het weten hoewel ik met zepen nog wel wat ruimte heb. Denk ik. Toch. Mijn insteek is dat ik niet reken of ik het op kan maken maar of ik de kans krijg om het te gebruiken... Dus er kunnen zeker nog wel heel wat zeepjes bij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 een inkoopactie is misschien wel wat, ik zou van alle 5 de smaken wel een puck willen. mvg stephan Ik zie maar 4 smaken? Yeti snot, Columbian necktie, Morning wood en Shore leave. Alleen die namen al, whoehahaha. En voor $4 per puck kun je je ook niet echt een buil vallen. Maar ze gaan eerst alle uitstaande orders invullen, dus god weet hoe lang het gaat duren. Maar benieuwd ben ik zeker. Ik weet niet waar dit bedrijf gevestigd is (kon ik niet op de website vinden), maar als dat Amerika is ben je goedkoper uit met een enkele bestelling. Met een inkoopactie kom je boven die €22 uit en ga je invoerrechten betalen (correct me if I'm wrong). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Ik heb nog een heel leven voor me, dus......nee Voor je het weet heb je voor 75 jaar zeep Ramon, en zoveel tijd heb je vast niet meer...... En ik kan het weten hoewel ik met zepen nog wel wat ruimte heb. Denk ik. Toch. Mijn insteek is dat ik niet reken of ik het op kan maken maar of ik de kans krijg om het te gebruiken... Dus er kunnen zeker nog wel heel wat zeepjes bij! I'm with Mars on this one. En anders doen we toch hetzelfde als Captain Tali met zijn mesjes? Doorgeven aan de kinderen en kleinkinderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Wat de kosten betreft zat ik te denken: 5 potjes van 4 dollar + 24 euro verzendkosten = 7,80 euro per potje 60 potjes van 4 dollar + 24 euro verzendkosten + 6% belasting + 18 euro inklaringskosten = 3,95 euro per potje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts