baardaap Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Beste mensen, Ik heb deze week al hard gezocht naar een nieuwe scheerkwast. Mijn vergulde hand scheerkwast is flink in de rui dus het word tijd voor een nieuwe. Ik zoek een goeie kwast om mee te beginnen, en graag voor een prijs rond de 20 euro. Weet iemand een mooie kwast voor een budget prijs. Groeten baardaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Kijk eens bij een kruitvat, etos, DA enz. Niet alle filialen hebben hetzelfde assortiment dus even rondkijken loont. De 1 biedt een omega(?) kwast aan en de ander 1 van De vergulde Hand prijs 3 à 8 euro ongeveer Varkenshaar maar prima kwasten Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Ik zou voor die Omega gaan. Ik weet niet of alle Vergulde Hand kwasten hetzelfde zijn, maar die van mij heeft wat minder haar en is ook al een keer uit elkaar gevallen dat hij terug gelijmd moest worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Kijk eens naar de omega kwast van de trekpleister. Voldoende over deze kwast te vinden in de draadjes hier op het forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Trekpleister; Omega 10019 Goede kwast voor weinig geld. De Omega 10066 vind ik ook een fijne kwast, met een beter handvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Kruidvat kwast is wel goed, als je mazzel hebt. Er schijnen ook behoorlijk wat slechte tussen te zitten. De Omega 10019 van de trekpleister is echt prima en maar 3 euro. Wil je iets luxers kijk dan voor bijvoorbeeld een Vero of op de site van BdF, daar staan geloof ik ook genoeg kwasten van rond de 20 euro op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Johan, is die 10066 ook een "drogist-kwast" of alleen online te krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Johan, is die 10066 ook een "drogist-kwast" of alleen online te krijgen? Alleen online helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mars Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Kruidvat kwast is wel goed, als je mazzel hebt. Er schijnen ook behoorlijk wat slechte tussen te zitten. De Omega 10019 van de trekpleister is echt prima en maar 3 euro. Trouwens, Kruitvat en Trekpleister zijn 1 en hetzelfde bedrijf onder een andere noemer Maar dat terzijde. Ik ken de Omega alleen van 'in het schap' @marzman: ik heb mijn DVH kwast nu al ongeveer 2 jaar en die is nog steeds heel, ook weinig uitval. Dan heb ik vast mazzel gehad dus. of jij pech haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Weet ik, beide van een Chinees bedrijf, maar Kruidvat verkoopt geen Omega en Trekpleister geen "kruidvat"kwast. Met de budgetkwasten, ook van DVH, blijft het "hit or miss" geloof ik. Alleen de Omega budgetkwast biedt volgens mij constante kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Die 10019 kwasten zijn er ook al heel lang ... ik had in de jaren 90 al zo eentje. Daarna heb ik een hele tijd een Vero gebruikt. Ik ben nu weer terug bij Omega. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Hema had trouwens vroegâh ook budgetkwasten en scheerzeep, daar zijn ze helaas mee gestopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Trouwens, Kruitvat en Trekpleister zijn 1 en hetzelfde bedrijf onder een andere noemer Maar dat terzijde. off-topic: dat viel me laatst al op: in de winkelstraat hier om de hoek stond er een grote Kruitvat vrachwagencombinatie uit te laden voor de Trekpleister. Voor een dubbeltje op de eerste rang: scoor die trekpleister Omega. Voor een paar euro meer heb je een leukere Omega, maar dan moet je inderdaad al verzenkosten betalen. Daarboven komen de wat luxere Omega's en de Semogue's, zeg tussen de 12 en 20 euro. Beiden merken leveren erg veel waar voor hun geld. De goedkope Omega's, inclusief het trekpleister model, hebben cheap-ass handvaten. De wat duurdere hebben bij mijn weten hetzelfde soort haar maar zwaardere/luxere handgrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Kijk maar eens in de folders; de ene week is iets in de aanbieding bij kruidvat, volgende week ligt het restant ervan bij trekpleister. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Hema had trouwens vroegâh ook budgetkwasten en scheerzeep, daar zijn ze helaas mee gestopt. Nooit gebruikt ... ik heb jarenlang DVH en Vero gebruikt. Maar de laatste Vero kwast die ik had viel erg tegen ... vroeger waren ze echt beter. Toen heb ik een HJM kwast gekocht; dat was een vergissing. Nu ben ik heel tevreden met mijn Omega's (10019, 10066, 30102). Link to comment Share on other sites More sharing options...
baardaap Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Bedankt allemaal voor de snelle reactie! Ik zal komende week eens gaan kijken bij de trekpleister, want voor die prijs is het zeker het proberen waard. En dan ook nog mijn DE89L op halen. ik kan niet wachten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Was die kwast dan eerst een paar keer met shampoo, die dingen meuren als een malle naar het varken waar het van af komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Nog een plusje voor de Trekpleister Omega 10019. De constructie is matig dus met een beetje pech gaat-ie niet al te lang mee (maar dat is geen punt als je op dit forum blijft hangen, geloof me... ) maar voor minder dan €4 heb je wel een goede bos met haren in je kwast en dat lukt soms voor €15 nog niet. Trekpleister en Kruidvat zijn idd van dezelfde eigenaar maar de 'eigen' kwast van het kruidvat kan ik je echt niet aanraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Mwah, ik heb geluk gehad met een redelijk fijne kwast die twee jaar mee ging, lekker zacht was en weinig haar verloor. Maar er zijn idd ook mensen die minder mazzel hadden en waarvan de kwast steeds verder werd uitgedund of gewoon uit elkaar viel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
steefmobiel Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Voor een budget kwast zijn idd de omega 10019 en 10049 goede opties en dat voor minder dan 10 euro. Voor 20 euro heb je al een goede varkenskwast van semogue, alleen komen er dan nog verzendkosten bij hoewel die bij vintagescent.com wel meevallen geloof ik. En voor een budget daskwast kun je zoeken voor frankshaving, die levert een hele goede prijs/kwaliteit kwast. Wat wil je is dus de vraag. Ga je voor een goedkope goede kwast waar je even mee vooruit kan.(omega) Ga je voor een goede kwast voor een schappelijke prijs.(semogue) Of ga je voor een goed geprijste daskwast.(frankshaving) Als je moet kopen, ga dan altijd voor de goedkope kwast. Dan koop je namelijk ook tijd om je verder te orienteren op wat je echt graag wil voor je een smak geld uitgeeft. mvg stephan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Ik vind van Semogue vooral de handvaten mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Ik wil ook nog een optie aanbieden. Ik ging bij mij naar de DIO om te kijken of ze daar de Wilkinson 236 hadden (staat wel in de webshop). Deze hadden ze helaas niet. Wel hadden ze een HJM (budgetmerk van Mühle) staan met dashaar en een mooi houten handvat. Deze kostte € 24,95 of zoiets. Vind het een erg fijne kwast (hoewel hij ongetwijfeld in het niet valt bij de "grote" namen. Maar als opstapje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giellus Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Om even op de post hierboven van Cutthroat waarin ook de Wilkinson 236 genoemd wordt terug te komen. Als je tot de 20 euro wilt gaan, kan ik je DEZE ook van harte aanbevelen. Bij de DA hier in het centrum is die te koop voor een euro of 23. Inclusief verzendkosten ben je dan online veel goedkoper uit, en heb je een daskwast. Ik heb overigens alleen vergelijkingsmateriaal met de goedkope kwast van De Vergulde Hand, maar de 236 is toch wel een heel stuk aangenamer. Zachtere haren, meer schuim. Tip, koop de palmolive scheerstaaf erbij, als je toch verzendkosten moet betalen. Ik vind die helemaal heerlijk in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Maar is zo'n goedkope dassenharen kwast echt fijner dan een kwaliteitsvarkentje? Voor dat geld heb je ook een heel mooie Semogue varkensharen kwast. Als je tevreden bent met de handvatten van de Omega kwasten, heb je bijna twee voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 17, 2014 Share Posted January 17, 2014 Ik sta ook sceptisch tegenover die hele goedkope dassenharen kwasten. HJM en Wilkinson (en ook Balea) zijn allemaal getrimde pure kwasten met weinig haar en backbone en kunnen imo echt niet op tegen een varkentje van Semogue of Omega (of Vulfix wat dat betreft). Als je das wil zou ik niet onder de €35 of zo starten hoewel er lovende kritieken zijn over een aantal Chinese budgetkwasten via eBay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts