Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zoals inmiddels bekend zijn de gillette super blue mesjes van dx.com neppers.

Aan de buitenkant kun je niet zien of het echte of neppers zijn, want de verpakking is identiek. Je merkt het verschil pas als je het mesje uit de envelop haalt. De originele zit in een vetvrij papiertje, zoals de meeste mesjes. De nepper zit in een normaal papiertje, dat iets grijzer is. Ook aan de opdruk op het mesje kun je zien dat ze nep zijn.

up29.jpg

Links zie je de nepper met scherpe, maar slechte opdruk. Rechts zie je de echte met fletse, maar nette opdruk.

mvg stephan

Posted

Je plaatje laadt niet bij mij, maar dat kan aan mijn internetverbinding liggen. Ik heb ze helaas ook gekocht bij DX. Het verschil vind ik vrij lastig te zien, zelfs het hologram zit er in. Er zit bij mij iets van kleurverschil in het groen, de binnenste wikkel is inderdaad van ander papier en ze scheren een stuk slechter ;) De echte zijn ook niet superscherp, maar scheren redelijk smooth, die van DX zijn alles behalve smooth.

Posted

Nu werkt het plaatje bij mij wel, die wikkel dat is bij mij precies hetzelfde. De opdruk op het mesje dat ik geprobeerd heb was gewoon goed.

Posted

Het probleem met de neppers is dat er heel veel slechte mesjes tussen zitten. De goede nep mesjes zijn van dezelfde kwaliteit als de echte, maar met de missers valt niet echt te scheren. Het lijkt er haast op dat de neppers afgekeurde partijen zijn van de echte Gillettes.

Mvg Stephan

Posted
Het probleem met de neppers is dat er heel veel slechte mesjes tussen zitten. De goede nep mesjes zijn van dezelfde kwaliteit als de echte, maar met de missers valt niet echt te scheren. Het lijkt er haast op dat de neppers afgekeurde partijen zijn van de echte Gillettes.

Mvg Stephan

Ik twijfel nu ook weer, ik heb pas 1 van de 100 mesjes geprobeerd en die was slecht :), ik heb namelijk ook Flying Eagle mesjes gekocht bij DX en deze zaten in hetzelfde soort papier als de Super Blue mesjes (komt ook als het allemaal echte zijn uit dezelfde fabriek). Ik had me dus al voorbereid op een teleurstelling toen ik vanmorgen zo'n mesje ging proberen en mijn andere krabber met een Feather mesje lag ook al klaar. Maar het mesje scheerde heerlijk, het was smooth, scherp en maakte een mooi geluid bij het afsnijden van de stoppels.

Posted

"Gillette" gewoon afschuren, stempeltje met "Feather Hi Stainless Made in Japan" er op, geel kartonnetje erom en weer doorverkopen op ebay. 8-)

Posted

Ik las jullie thread en ik vraag me het volgende af. Waarom zou iemand zoiets goedkoops als een scheermesje dupliceren? Er valt immers bijna niks op te verdienen. Sportschoenen, horloges en zonnebrillen van dure merken namaken is veel logischer, want daar valt op te verdienen. Wat is jullie kijk daarop?

Posted

Omdat er blijkbaar geld op te verdienen valt.

In een ander draadje, kan hem zo niet vinden, staat een leuk rekenvoorbeeld.

Posted

Klopt, deze vraag had ik ook gesteld in een ander draadje, volgens mij kwam de uitleg daarvan bij Talibeard vandaan.

• 7 months later...
Posted

Ik heb twee foto's gemaakt en begin me af te vragen of deze ook nep zijn

ZpMEqKC.jpg

goOLJGK.jpg

De wikkel van mij lijkt een beetje op de wikkel van de echte, maar mijn mesje lijkt op de fake.

Zelf heb ik me er twee keer mee geschoren. Gisteren een BBS en vandaag slechts een DFS met een hoop moves.

Zou deze misschien ook fake zijn ?